Zou ook nog te maken kunnen hebben met de torquelimiters, waarschijnlijk is in de software die gebruikt is om de auto te tunen het berekende koppel naar beneden gekunstelt om ervoor te zorgen dat de bak geen seintje naar de motor geeft om het rustiger aan te doen. Dus in plaats van dat de motor doorgeeft dat ie 320nm levert geeft ie door (ik noem maar wat) 250nm wat als gevolg heeft dat de versnellingsbak geen opdracht geeft het koppel terug te regelen wat ie normaal doet bij (wederom, ik noem maar wat, bij de ZF8 is het ook nog afhankelijk per versnelling) 300nm.bmw120dm schreef:Ik sluit even aan.
Ik ben benieuwd wanneer deze voor de 116i beschikbaar komt + de prijzen ik heb soms het idee dat de bak niet helemaal weet wat hij aan het doen is, ivm de chip naar 220 pk \ 320nm ik had een keer geprobeerd om de optie sportautomaat te laten coderen alleen dit was niet gelukt, wellicht door het bouwjaar (2012)
Probleem wat je hiermee hebt is dat de bak wat dingen anders aanpakt bij hoger koppel en dat bovenstaande workaround eigenlijk niet echt goed is voor je bak ivm meer slip op de koppelingen. Althans, dat is wat ik begrepen heb wat een probleem kan zijn met de ZF6, maar ik denk niet dat dat bij de ZF8 anders is.
Het beste is dus niet alleen xHP erop maar zeker ook de motorsoftware aan laten passen zodat de bak het koppel doorgegeven krijgt wat de motor daadwerkelijk levert zodat die de druk op de koppelingen daarop aan kan passen om slip te voorkomen.
Vandaar in ieder geval de reden dat ik eerst xHP wil installeren voor ik eventueel wil gaan laten chippen. Overigens is mijn AliExpress kabel gisteren binnen gekomen, echt best wel snel eigenlijk als je bedenkt dat dat ding helemaal uit China komt