xHP Flash Tool: Android flash tool voor automatische transmissies

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
versendaal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 aug 2013, 14:36
Type Auto: E91 335d high exec. m-pak.

Over het kopieren van de app zal vast wel nagedacht zijn (vin-lock). Maar wat zou er gebeuren als je een geflashte auto gaat uitlezen met winkfp en dan een andere auto (gelijk model en bak) flashen met die uitgelezen data? Altijd wel leuk om te experimenteren toch? :lol:


E91 335d high exec. m-pak.
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Je kunt ook een googleplay account aanmaken voor de gene waarvoor je de flash doet. Was al eerder voorgesteld hier. Dan heb je geen reseller licentie nodig. Mocht die persoon er dan later zelf bij willen via een Android apparaat is die mogelijkheid er ook.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

versendaal schreef:Over het kopieren van de app zal vast wel nagedacht zijn (vin-lock). Maar wat zou er gebeuren als je een geflashte auto gaat uitlezen met winkfp en dan een andere auto (gelijk model en bak) flashen met die uitgelezen data? Altijd wel leuk om te experimenteren toch? :lol:
Kan helaas niet, WINKFP kan geen software uitlezen, alleen flashen.

VIN Lock kan je makkelijk omzeilen dmv je TCU module (of CAS) het VIN te geven waar je de licentie al voor hebt. De vraag is alleen of de files die je hebt gekregen tijdens de aanschaf van de betreffende stage ook de software voor andere modellen bevat, of dat het alleen werkt voor gelijke modellen.
Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Lijkt me eigenlijk sterk dat ze alle stages/modellen in 1 file stoppen, maar zeker weten doe ik het niet. Heb zelf nog geen keus gemaakt voor type licentie/stage.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Mij ook. Maar misschien opgedeeld per ecu familie. Lijkt me sterk dat ze voor elk model en stage een aparte in-app aankoop hebben draaien op de achtergrond, weet niet eens of dat kan zoveel.
Of de app kan zelf de binary files aanpassen die je als backup hebt gemaakt. Maar dan moet de app geschikt zijn voor alle software versies en dat moet heel veel werk geweest zijn om dat te maken. Bijvoorbeeld De Mhd app flasht gewoon de laatste versie van Bmw erin (met aanpassingen). Die files zitten ook bij de app zonder licentie. Ik verwacht dat ze hier hetzelfde doen. Dan hoeven dus alleen maar kennis te hebben van aanpassingen van de laatste software versie van BMW. Elke versie heeft waarschijnlijk weer adres offsets en een mix van verwisselingen, dat is gekkenwerk om dat voor elke versie te maken. Dat is het al voor alle modellen die ze nu al ondersteunen.

Als je een keuze hebt gemaakt voor licentie moet je maar eens kijken welke files er bij gekomen zijn op je telefoon.
Chemical
Just getting started
Just getting started
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jan 2018, 15:08
Type Auto: 120D E87 en 528i F11
Locatie: Frl

Vorig weekend heb ik mijn 120d automaat laten flashen naar stage III. Na een aantal dagen rijden wilde ik jullie een update geven van mijn bevindingen:

Het gedrag en het karakter van de automaat veranderd wezenlijk. Daarmee ook de beleving van de auto tijdens. De reactietijd waarmee de bak schakelt is na de update is verkort en het slippen van de bak is weg. Bij manueel schakelen is de reactietijd zo snel dat er met een handbal niet tegen te schakelen is. Dit is echt bijzonder om te ervaren.

Na de update heb ik niet ervaren dat de bak klapt of met horten schakelt. Maar dat schijnt wel eens voor te komen in de eerste kilometers.

Samengevat de eerste ervaringen zijn erg goed. Ben benieuwd of dit op de langere termijn ook zo blijft.

Mocht ik de komende tijd nieuwe ervaringen op doen, dan zal ik ze hier noemen.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

OK, bedankt voor je 1e ervaringen. Ik heb inmiddels een ander projectje lopen, dus niks meer met xHP ondernomen. Staat nog (ergens) op t lijstje :mrgreen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Bedankt voor de info! Ik heb toevallig zojuist de super licence gekocht voor xHP. Aanstaande vrijdag ga ik hem flashen naar waarschijnlijk stage 3. De reden dat ik de super licence heb genomen is dat ik wil kunnen switchen op het moment dat ik met een paardentrailer moet gaan rijden.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Ik heb nu een aantal dagen stage 1 op mijn 335d staan. Dit rijdt heerlijk soepel en bij rustig rijden schakelt hij echt heel snel op. Soms rijd je rond met 1200 toeren in de vijfde versnelling, wat met het koppel van een dikke diesel eigenlijk heel relaxed is. Het is mijn daily driver, dus ik wilde maximaal comfort en minimaal verbruik, vandaar dat ik geen stage 2 of 3 heb genomen.

Het handmatig schakelen met stage 3 in de sportstand was altijd wel leuk, maar dat doe ik met de 335d eigenlijk helemaal niet meer, simpelweg omdat er altijd voldoende koppel beschikbaar is. Bij de 530i wilde ik nog wel eens handmatig een versnelling terug schakelen om een beetje vlot in te halen, maar dat is nu totaal niet meer nodig.
Gebruikersavatar
JMM58
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 338
Lid geworden op: 13 sep 2011, 01:57
Type Auto: BMW E92 335d
Locatie: België

D'r is inderdaad voldoende koppel maar maar naar mijn smaak schakelt "D" veel te snel op.

Nu ja, als je relaxed wil rijden is dat verder wel lekker maar als je net dat beetje meer wilt genieten van je 335d z'n koppel is het toch een grotere belevenis als je zelf schakelt...zonder de verkeersveiligheid op z'n kop te zetten, welliswaar.

Ach ja, ieder heug zijne meug... :D
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Mijn vorige wagen heb ik ook met Stage 3 gereden. Dit maakte de bak naar mijn idee zo direct dat het tegen het zenuwachtige aan zit. Rustig wegrijden moet je met een veertje op het gaspedaal doen want anders rij je weg in een ruk.

Het is bekend dat Stage 3 bekend staat om snelheid/directheid en comfort minder in het vaandel heeft maar ik dacht altijd dat het gedrag voornamelijk door de bak slijtage (200dkm) kwam.

Mijn nieuwe wagen; de helft van het aantal km's en met de standaard flash totaal niets aan op de merken. Met de stage 3 flash feitelijk het zelfde verhaal. Alle slip is weg en het oppakken gebeurd vrij plots en hard.
Precies wat je verwacht van de stage 3 flash; Snel en sportief de versnellingen erin klappen.

Comfortabel zeker niet. Ik zie in veel gevallen het hoofd mijn bijrijder toch een voor/achterwaartse beweging maken. Ik sta daarom op het punt om terug te gaan naar Stage 2. Helaas blijkt deze minder goed onderhouden/geupdate dan de Stage 3 waar al veel nieuwe map revisies voor zijn uitgekomen.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Helaas blijkt deze minder goed onderhouden/geupdate dan de Stage 3 waar al veel nieuwe map revisies voor zijn uitgekomen.
Minder revisies wil niet zeggen dat de mapping van Stage 2 niet goed/prettig werkt, toch?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
JMM58
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 338
Lid geworden op: 13 sep 2011, 01:57
Type Auto: BMW E92 335d
Locatie: België

Nee, lijkt mij ook niet.
Zou eerder denken dat stage 2 op punt staat en stage 3 nog niet helemaal.
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Dutch79 schreef:
Helaas blijkt deze minder goed onderhouden/geupdate dan de Stage 3 waar al veel nieuwe map revisies voor zijn uitgekomen.
Minder revisies wil niet zeggen dat de mapping van Stage 2 niet goed/prettig werkt, toch?
JMM58 schreef:Nee, lijkt mij ook niet.
Zou eerder denken dat stage 2 op punt staat en stage 3 nog niet helemaal.
Aannames.

Minder revisies hoeft geen minder map te zijn. Dat klopt. Maar wanneer ik naar de changelog van Stage 3 kijk dan zie ik elementen welke ook in Stage 2 geïmplementeerd kunnen worden.
Zo heeft stage 3 verbeteringen in;
- Vasthouden 6de versnelling bij cruisen. Ook in S/M mode (v1.5)
- Verbeterde 3->2 downshift (ook in stage 2 niet helemaal soepel)
- Algemene rijdbaarheid verbeteringen (v1.8 )
- Verbetere throttle blips (v2.0)

Het lijkt voornamelijk een commercieel elementje te zijn. Iedereen die Stage 1 of 2 al gekocht hebben, krijgen zo meer de neiging om toch stage 3 aan te schaffen.
Gebruikersavatar
Edje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
Locatie: Wijchen

Nu heb ik geen Android telefoon, is er iemand in de buurt van Wijchen die mijn bak kan flashen? Na de tuning merk ik dat de bak te langzaam reageert, blijft ook te lang hangen naar mijn idee.
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”