xHP Flash Tool: Android flash tool voor automatische transmissies

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
jollye92
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 okt 2020, 01:07
Type Auto: E92 325i
Locatie: Midden van het land

Dutch79 schreef: 27 okt 2020, 08:42 Je hebt geen MHD, dus werkt die dongle dan wel? Een K+DCAN kabel kun je ook gebruiken voor INPA/ISTA oid, dus die is het meest universeel te gebruiken. Wisselen doe je misschien een paar keer, maar dan heb je het ook wel gehad.

Voor diezelfde voeding heb ik kabels gemaakt door startkabels in te korten. Maar kant en klaar heb je die denk ik niet. Je moet ook de juiste maat kabelschoenen/ringogen hebben om aan te sluiten op de voeding (bananenstekker eraan kan ook):
https://www.hifimotive.nl/product/624/g ... /diversen/
Met de 16mm2 kabel die ik heb kun je tot 100A laden.

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb aangenomen dat de Wifi dongels die ze bij xHP voorstellen zelfstandig werken. Ze stellen voor de e9x MHD Wifi Orange of THOR Wifi Pink. Andere aanname is dat ik die Wifi dongel op termijn ook zou kunnen gebruiken icm het BimmerSupplies Android Navigatiessyteem. Of is signaal wat die dingen versturen merkspecifiek?

Voor mij allemaal erg nieuw, maar het feit dat ik straks gewoon aanpassingen kan doen aan MIJN auto zonder gezeur van een leasemij is :Hosanna:


Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1043
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Een K+DCAN kabel is echt wel handig hoor, dan kun je ook ISTA en/of INPA gebruiken én xHP, dan heb je wel een android telefoon en een mini-usb naar USB adapter nodig. Wisselen van stages gaat dan net zo gemakkelijk als met adapter. Lader is altijd het beste, maar met een goede en volgeladen accu kan het ook. Je hpeft trouwens de startkabels niet per se aan te passen, je kunt gewoon de ‘krokodil’-bekjes klemmen op de uitgangpolen van de voeding, klein moertje erop draaien kan helpen bij de grip. Succes!
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Startkabels zijn nogal lang, dus een paar nette kabelschoenen eraan krimpen/solderen is wel zo makkelijk/degelijk in gebruik. Maar het kan evt wel ja als je er niet een setje kabels voor wilt aanpassen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
jollye92
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 okt 2020, 01:07
Type Auto: E92 325i
Locatie: Midden van het land

Jimmer schreef: 27 okt 2020, 21:08 Een K+DCAN kabel is echt wel handig hoor, dan kun je ook ISTA en/of INPA gebruiken én xHP, dan heb je wel een android telefoon en een mini-usb naar USB adapter nodig. Wisselen van stages gaat dan net zo gemakkelijk als met adapter. Lader is altijd het beste, maar met een goede en volgeladen accu kan het ook. Je hpeft trouwens de startkabels niet per se aan te passen, je kunt gewoon de ‘krokodil’-bekjes klemmen op de uitgangpolen van de voeding, klein moertje erop draaien kan helpen bij de grip. Succes!
Thanks. Beetje offtopic maar hoe verhoud ISTA zich dan tot de bimmercode app?
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

ISTA+ (D/P) is de diagnosesoftware die BMW dealers gebruiken, dus veel uitgebreider dan zo'n app. Niet te vergelijken. En je hebt n geschikte laptop nodig.

Als je ook wat opties wilt coderen dan heb je wel zo'n app nodig, want ISTA+ kan dat niet bij de E-serie.
Dit gaat over ISTA+ vs D vs P: https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1565967

Maar dit is idd offtopic. Check ff de info elders die over coderen gaat. Daar gaat t ook over apps om te coderen:
viewtopic.php?f=48&t=23328
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
jollye92
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 okt 2020, 01:07
Type Auto: E92 325i
Locatie: Midden van het land

Gisteren de Stage 3 op de e92 gezet. Met de MHD Orange was het hele 'proces' in minder dan 15 min voor elkaar. Een van de opties die je nu hebt is om de stock software terug te zetten. Het backuppen van de standaard software kan daardoor blijkbaar worden overgeslagen. Hoewel de auto netjes aan de lader hing had het zonder ook gekund verwacht ik. Qua rijden is het vooral in de sport stand een wereld van verschil, het schakelen gaat nu echt direct.
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1043
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Vanaf morgen 15% korting op xHP, doe er je voordeel mee.
Gebruikersavatar
mjw
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 680
Lid geworden op: 13 feb 2011, 11:09
Type Auto: F31 340iX M-Sport
Locatie: Randstad

Check! Aangeschaft met de BF korting. Binnenkort installeren. Geen haast, want kms worden er nauwelijks gemaakt met de lockdown. Vanaf 1 Jan weer wat meer omdat dan de leasebak uit de bijtelling gaat (in afwachting van de 330e).
F31 340iX M Sport 11-2015 :Mpower: [Mar-2020 - ]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
litster
Just getting started
Just getting started
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2015, 14:13
Type Auto: F31 320dA M-sport

Morgen wil ik mijn f31 320d ook een stage 2 upgrade geven. Was van plan dit thuis zelf te doen.
Aangezien ik er toch wat huiverig voor ben om dit zonder extra stroom te doen..........kan ik hier een zware acculader op hangen die ik bij bo-rent kan huren? Of sloop ik dan m’n accu?

Bedankt alvast voor een antwoord, maar vooral voor de mooie beschrijvingen in dit topic :ja: .
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ligt eraan wat je zou willen huren. Minimaal 25A continu zou voldoende moeten zijn. Scheelt dat Xhp niet heel lang duurt, maar als je accu niet al te best meer is, kan de spanning snel weg zakken zonder lader/voeding.
Een andere auto met draaiende motor eraan koppelen werd hier ook wel eens als optie geopperd.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
litster
Just getting started
Just getting started
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2015, 14:13
Type Auto: F31 320dA M-sport

Het gaat dan om een lader met een capaciteit van 90A.
Doe het voor het eerst en kan me dus voorstellen dat eea wel iets langer duurt. Daarom wil ik toch wel graag zorgen dat alles op spanning blijft.
litster
Just getting started
Just getting started
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2015, 14:13
Type Auto: F31 320dA M-sport

Mooie software.

Werkend met een iPad en een enet kabel ging het super snel en makkelijk.

Er wordt tegenwoordig geen backup meer gemaakt van de auto.
Het naar stock terug zetten gaat de meest up to date versie vanuit een database.

Het flashen van de stages is daarmee nu (bij mij) een kwestie van minuten.
Met een redelijke accu en een goede rit achter de kiezen is het m.i. niet nodig om er een extra lader aan te hangen.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Als je ervan overtuigt bent dat je accu goed genoeg is, kun je het doen. En als er tegenwoordig geen backup meer in het proces zit, scheelt dat sowieso.
Maar je accu kan nog prima starten, maar als je 'm even op contact hebt (en zeker bij continu schrijven/lezen van 'n ECU), kun je toch al 'n melding krijgen dat je accu leeg raakt. Zoals bij mij nu, als t voltage onder de 11,5 komt. Dat wil je bij flashen echt voorkomen.
Suggestie van de auto met draaiende motor ernaast zou dan wel 'n alternatief zijn voor die 10 a 20 minuten oid.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
litster
Just getting started
Just getting started
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2015, 14:13
Type Auto: F31 320dA M-sport

Het feitelijke flashen en de aanloop daarnaar toe was bij mij ongeveer 2 minuten.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Enet is niet aan de orde bij de E90. Een minuut of 10 minimaal zonder backup is dan reeeler.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”