Zo werkt t niet helemaal. Het klopt dat het flashen van Xhp vrij kort duurt, maar als je accu niet vrij nieuw meer is, kan het voltage sneller inzakken dan je denkt.
Je mag sowieso niet onder de 12V zakken.
Anyway, heb hier ook al eens de suggestie gedaan om er een andere auto met draaiende motor aan te hangen. Dat zou al n stuk beter moeten zijn dan er alleen op vertrouwen dat je accu t wel zal trekken.
Heb zowel xhp als mhd wel eens gedraaid en daar zit natuurlijk wel verschil in qua duur van t flashen.
Wie t aandurft, moet t natuurlijk zelf weten
xHP Flash Tool: Android flash tool voor automatische transmissies
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 08 jun 2020, 15:01
Is ook absoluut geen advies van mijn kant om t zonder laadstroom te doen maar toch vind ik het apart dat het nodig is bij zo’n zware accu. Maar goed; better safe than sorry gaat hier uiteraard gewoon op...
Huidige:
Mini One D 2016
Vorige:
Mini Clubman Cooper 2015
Alpina B3 BiTurbo Touring 2013
BMW 335i Touring 2015
BMW 320i Touring 2015
BMW 328i Touring 2012
BMW 123d Coupe 2008
Honda S2000 2001
Renault Clio RS 2001
Mini One D 2016
Vorige:
Mini Clubman Cooper 2015
Alpina B3 BiTurbo Touring 2013
BMW 335i Touring 2015
BMW 320i Touring 2015
BMW 328i Touring 2012
BMW 123d Coupe 2008
Honda S2000 2001
Renault Clio RS 2001
- Vester86
- VIP Driver
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
- Type Auto: e91 330i
bedankt! ik hou het in m’n achterhoofd, al jaren geen android apparaten meer in huis maar even informeren of iemand in m’n omgeving iets heeft.
- Vester86
- VIP Driver
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
- Type Auto: e91 330i
@jimmer: alsnog bedankt, maar het is niet meer nodig.
besloten om toch maar iets verder van huis te zoeken en uitgekomen bij BMW Tweaks in Maarssen. Top bedrijf, fijne snelle communicatie per mail en ook tijdens de flash goed uitgelegd wat er gaande was.
korte proefrit na afloop, wat extra uitleg erbij voor zover dat nodig was. ik ben helemaal tevreden. zo had de BMW uit de fabriek moeten komen.
het is dus een xHP Stage 2 geworden voor mijn 330i N52.
besloten om toch maar iets verder van huis te zoeken en uitgekomen bij BMW Tweaks in Maarssen. Top bedrijf, fijne snelle communicatie per mail en ook tijdens de flash goed uitgelegd wat er gaande was.
korte proefrit na afloop, wat extra uitleg erbij voor zover dat nodig was. ik ben helemaal tevreden. zo had de BMW uit de fabriek moeten komen.
het is dus een xHP Stage 2 geworden voor mijn 330i N52.
-
- Being a part of it
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 21 mar 2018, 16:27
- Type Auto: 330I 05-2007 Touring (E91)
Klinkt positief ! ik twijfel nog, het woon werk verkeer vind ik wel ok met de standaard automaat en ben een beetje bang om een iets te hard schakelende automaat er voor in de plaats te krijgen....
Nu zet ik hem meestal in sport stand als ik de automaat iets sportiever wil berijden.
Wat is dan de meerwaarde van de stage 2? Een scherper gasrespons? Is er nog comfortabel mee te rijden?
Nu zet ik hem meestal in sport stand als ik de automaat iets sportiever wil berijden.
Wat is dan de meerwaarde van de stage 2? Een scherper gasrespons? Is er nog comfortabel mee te rijden?
BMW 330I Touring (E91) 05-2007 Automaat N52
- Vester86
- VIP Driver
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
- Type Auto: e91 330i
Gevalletje: dat had ik (veel) eerder moeten doen. Auto is in D zeker niet te hard schakelend geworden, het tegenovergestelde juist, het is juist comfortabeler geworden, automaat schakelt sneller, de aandrijving valt minder lang weg bij opschakelen enn doordat de bak beter samenwerkt met motor en gaspedaal voel je vrijwel niks meer van het schakelen.
Wegrijden uit stilstand gaat Soepeler; gaspedaal en automaat zijn niet meer aan “elastiek” gebonden, het geheel reageert directer.
In D zit je binnen de kortste keren in de 5e versnelling, lekker laag in de toeren en ook als je dan een beetje gas geeft rij je lekker op koppel en schakelt de automaat niet meteen terug.
Trap je het gas dieper in dan schakelt de automaat in 1x 2versnellingen terug (was 1 na 1) dus je zit sneller in de juiste versnelling.
In de S stand lijkt de auto er 30pk bij te hebben gekregen, bizar hoe dat voelt/werkt.
Wegrijden uit stilstand gaat Soepeler; gaspedaal en automaat zijn niet meer aan “elastiek” gebonden, het geheel reageert directer.
In D zit je binnen de kortste keren in de 5e versnelling, lekker laag in de toeren en ook als je dan een beetje gas geeft rij je lekker op koppel en schakelt de automaat niet meteen terug.
Trap je het gas dieper in dan schakelt de automaat in 1x 2versnellingen terug (was 1 na 1) dus je zit sneller in de juiste versnelling.
In de S stand lijkt de auto er 30pk bij te hebben gekregen, bizar hoe dat voelt/werkt.
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Gaat niet alleen om de snelheid van schakelen, grootste winst zit hem in de schakellogica. Ik rij met stage 3 eerst op mijn E90 335i en nu op mijn E60 535d. Ik vind het fantastisch. Als je langzaam meer gas geeft gebruikt hij het koppel en schakelt hij niet terug. Geef je in een korte, snelle beweging meer gas schakelt hij direct 1 of meer verzetten terug. Snelheid van kickdown is niet te vergelijken met standaard.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- kevin78
- VIP Driver
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
- Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)
Oké dat wist ik niet. Gebruik zelf nooit de kickdown bij diesel slaat dat nergens op.
Ik vind lastig om echt verschillen aan te geven. Rij zelf ook stage 3 maar rijdt goed hoor.
Ik vind lastig om echt verschillen aan te geven. Rij zelf ook stage 3 maar rijdt goed hoor.
535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
- kevin78
- VIP Driver
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
- Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)
Nee oké.. duidelijk. Door de weerstand heen drukken heeft weinig zin dan ga je zo hoog in de toeren. Wil er nog keer stop op zetten. Maar begin er wel steeds meer aan te wennen hoeveel kracht ik kan zetten. Maar is ook wel lekker als je gewoon dom vol gas kan in trappen
535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Haha snap ik. Ik vind die stop persoonlijk een beetje onzinnig. Althans het lukt mij altijd prima om tegen de weerstand aan gas te geven. Heb er nog nooit per ongeluk doorheen gedrukt, ook niet tijdens driften op Papenburg (met de 335i) oid.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Heb ook n blocker. Kickdown beviel me niet. Als ik sportief wil rijden zet ik m wel op M of S en kan ik zelf terugschakelen/-flipperen.