xHP Flash Tool: Android flash tool voor automatische transmissies

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Dutch, als het goed is kan je het voor een volgende auto ook gebruiken maar dan moet je het wel eerst van je huidige auto afhalen.


Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Oh, OK. Dat is de "VIN lock" die ergens genoemd werd dan vermoedelijk.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Ja klopt, anders kan je de app commercieel gaan inzetten zonder daarvoor extra te betalen.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Op zich wel logisch 008
General Flash License
This License enables unlimited flashing for a single vehicle. With the “General Flash
License” you can either buy and flash OTS Maps out of the xHP in-App Store, or develop
your own maps (see Chapter 2.6) and flash them to your vehicle. When purchasing
the license, xHP will lock it to the vehicle stored on the device. So before purchasing a
license, you need to connect the app one time to your vehicle and store it. The app will
ask you for that on the first connect.

Super License
The Super License works equal to the “General Flash License”, but includes all available
OTS Maps in one sweep. You will get the Flash License + Stage 1,2 and 3 Maps with a
discount, compared to purchasing the items separately. This will give you the
possibility to try all 3 Maps and switch between them as often as you like. Map
switching can be done within 2 minutes. Please note, that the Super License is not
available for all vehicles. You need to store your car onto the device, before you are
able to purchase the Super License. If the License is not available for your car, the app
will message you on purchase accordingly.
Er staat niet letterlijk dat je van auto kunt wisselen.

edit: in de FAQ wel:
Q: Is it possible to use xHP on more than one car at the same time?
A: No. You first have to uninstall xHP, before you’re able to use it on another vehicle.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Piet08
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1021
Lid geworden op: 13 sep 2017, 17:24
Type Auto: 335d Xdrive
Locatie: Overijsel

Kreeg vandaag antwoord op mijn mailtje.
Duidelijke taal.

Hi,

sorry, xHP currently only support 6-Speed Autos in E-Series BMW!

Regards

--

Clemens Richard Muehlbacher

Founder



RBT TUNING GMBH

cm@rbttuning.com



Wolfauerstrasse 19

Linz, Austria

UID: ATU65233277

FN: 464366t, Regional Court
Ford Escort RS2000 (MK2)
Mitsubishi Lancer 2000 Turbo
Ford Sierra Cosworth
BMW 330d (e46)
BMW 335d Xdrive (f30)
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Oh, je hebt de 8-traps ZF natuurlijk. Die is al aardig vlot toch?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Piet08
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1021
Lid geworden op: 13 sep 2017, 17:24
Type Auto: 335d Xdrive
Locatie: Overijsel

Dat klopt.
Als ik zie dat het maximaal koppel bij 2300 rpm beschibaar is
had de automaat in de sportstand best iets eerder mogen schakelen.
Daarom leek me deze app zeker het proberen waard om uit te testen wat
ideaal zou zijn.
Ford Escort RS2000 (MK2)
Mitsubishi Lancer 2000 Turbo
Ford Sierra Cosworth
BMW 330d (e46)
BMW 335d Xdrive (f30)
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

BartE91 schreef:Aha, heb het net nog even nagekeken maar bij een backend kan het inderdaad niet.
Heb er gisteren nog mee gereden en dat gaat prima. Niet echt een wereld van verschil met Alpina flash naar mijn mening, maar wellicht moet de bak nog inleren of iets.
Om nog even terug te komen op mijn vorige oordeel:
De bak schakelt nu wel degelijk een stuk strakker in D, S en M ten opzichte van de Alpina flash. Vooral handmatig terug schakelen is een wereld van verschil.
Naar mijn mening is is stage 3 niet oncomfortabel. Mocht je van het schakelen niets willen voelen zou je stage 1 of 2 kunnen proberen (heb ik geen ervaring mee) maar in dat geval is de Alpina software evt ook een optie.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Met de superlicentie kun je alle stages tenminste proberen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
JMM58
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 338
Lid geworden op: 13 sep 2011, 01:57
Type Auto: BMW E92 335d
Locatie: België

Is inderdaad een (dure) mogelijkheid om uit te vinden welke stage het best past maar als het snelst manueel schakelen een prioriteit heeft (Zoals in mijn geval) dan is stage 3 onoverkomelijk.

...En zoals al eerder aangegeven is stage 3 voor de D-drivers zeker ook aan te raden, gaat heel smooth.
Moet wel vermelden dat ik geen idee heb hoe de D-mode in de verschillende stages zich onderling verhoudt qua gasrespons en schakelen maar hoe meer smooth kan het zijn in stage 1&2 terwijl het stage 3 al comfortabel is.
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Goed nieuws voor de eigenaren van een N52:
xHP now supports 1 and 3-Series with N52 engine!

130i 258 HP
325i/xi 218 HP
330i/xi 258/272 HP
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Zag 'm pas al in de lijst staan, maar sinds gisteren inderdaad officieel.
Ik ga 's kijken of/wanneer ik dit ga doen. Eerst 's kijken of m'n INPA-kabel geschikt is om een TCU readout mee te doen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Houd er wel rekening mee dat de eerste backup en flash vrij lang duren (beide ~40 minuten), dus je hebt hiervoor eigenlijk wel een externe voeding nodig.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Heb alleen n CTEK 5A. Dat zou OK moeten zijn?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Nee, dat is een druppellader. Je hebt een voeding nodig die toch wel minimaal 30 (liever 50) ampère kan leveren op 13,8 volt. Ik heb zelf bijvoorbeeld de Maas SPS-50II, die kan 50 ampère leveren. Tijdens het flashen verbruikt mijn E60 ongeveer 25 ampère, dat ga je met een druppellader niet bijbenen.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”