Koelwaterverlies

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
ilovemycar2

Sorry mensen, roetaanslag


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


ilovemycar2

Update:

Koelwaterverlies werd inderdaad veroorzaakt door de tweede, kleine waterpomp (van de standkachel?).
Het onregelmatige lopen de eerste 20-30 seconden na de start is nu verholpen door nieuw inlaatspruitstuk (ongelofelijk smerig dichtgekoekt), nieuwe gloeibougies en gloeirelais. Daarnaast is de egr-klep schoongemaakt. Zo'n inlaatspruitstuk is kostbaar, vandaar dat mijn garage voorstelde een gebruikt exemplaar te monteren. Garage monteert vaak gebruikte onderdelen en biedt die zelf ook te koop aan, maar is verklaard tegenstander van gebruikte spruitstukken. Zou veel ellende opleveren. Dus toch maar nieuw exemplaar gemonteerd.
Auto rijdt voortreffelijk, precies wat ik verwachtte van een zescilinder diesel.
En relatief zuinig ook. Terugreis Umbrië - Nederland ca. 1-15 met 130-150km/h. Vind ik netjes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ilovemycar2

Aanvulling: ik had garage voorgesteld gebruikt exemplaar te monteren....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ilovemycar2

Aanvulling: ik had garage voorgesteld gebruikt exemplaar te monteren....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”