Beste BMW-vrienden,
Ik heb sinds de aankoop/import van mijn E91 325dA (N-57 motor, 2010, 160000 km) last van koelwaterverlies. Ik heb sinds aankoop (12/2016) ca. 7000 km gereden 0.75 liter koelvloeistof bij moeten vullen. Teveel voor beetje zweten en verdampen.
Onder druk zetten/afpersen gedurende een uur leverde géén drukverlies op. Inspectie van slangen, aansluitpunten etc. leverde ook niets op.
Heeft iemand enig idee waar ik de oorzaak moet zoeken?
Alvast bedankt voor de reacties.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Koelwaterverlies
- VossieBMW
- Getting the hang of it
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 30 mar 2016, 22:05
- Type Auto: BMW M3 F80 2016
Koppakking lek?
Check de olievuldop eens als er witte smurrie bijzit of stinkt dan kan dat het probleem wel eens zijn...
Check de olievuldop eens als er witte smurrie bijzit of stinkt dan kan dat het probleem wel eens zijn...
BMW M3 F80 07- 2016 facelift
I Own The City Where Dreams Come True.
I Own The City Where Dreams Come True.
-
- VIP Driver
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 23:54
Bedankt voor je reactie, maar vuldop olie heb ik al gecontroleerd. Geen witte smurrie of iets dergelijks.
Vreemde is ook dat bij afpersen de druk niet zakt maar ik wel koelvloeistof moet bijvullen. Rara...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vreemde is ook dat bij afpersen de druk niet zakt maar ik wel koelvloeistof moet bijvullen. Rara...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- VossieBMW
- Getting the hang of it
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 30 mar 2016, 22:05
- Type Auto: BMW M3 F80 2016
Ik had ook zoiets ooit met een Audi, bleken minieme haarscheurtjes te zitten in het reservoir..
Heb je je radiator ook goed gecheckt? Een haarscheurtje hoeft niet eens visueel 1,2,3, zichtbaar te zijn.
Heb je je radiator ook goed gecheckt? Een haarscheurtje hoeft niet eens visueel 1,2,3, zichtbaar te zijn.
BMW M3 F80 07- 2016 facelift
I Own The City Where Dreams Come True.
I Own The City Where Dreams Come True.
-
- VIP Driver
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 23:54
Heb ik aan gedacht, maar geen witte rook uit uitlaat. Bovendien hoop ik dat ook niet vanwege de prijs van zo'n egr-koeler, €500!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
ilovemycar schreef:Heb ik aan gedacht, maar geen witte rook uit uitlaat. Bovendien hoop ik dat ook niet vanwege de prijs van zo'n egr-koeler, €500!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
hoedt ook niet. laatst een a4 uit 2014... en was ook lek.
vergeet niet dst je dpf alles tegenhoudt.
en...witte rook is meer van vroeger.
Nobody said it was easy....
-
- VIP Driver
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 23:54
Heb 26/4 afspraak bij we de specialist, BMW-specialist wel te verstaan. Lopen we rustig alles langs.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- VIP Driver
- Berichten: 4723
- Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
- Type Auto: E91 320d aut. high ex
Daarbij, zoveel verbruikt ie nou ook weer niet dat je witte rook gaat zien uit de uitlaat.
We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
-
- VIP Driver
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 23:54
Verlate update:
Uitgebreide (visuele) inspectie leverde niets op, oliepeil bleef constant, dus bleef volgens BMW-specialist eigenlijk maar een optie over, de egr-koeler. Deze is drie weken geleden gemonteerd (nieuwprijs €600!!) en sindsdien heb ik het reservoir maar niet meer opengedraaid om het peil te controleren. Geen melding gehad ook, dus voorlopig ga ik er maar van uit dat een lekkende egr-koeler (schijnt ook vaker voor te komen bij N57-motor) de oorzaak was.
Minder mooie bijvangst was dat monteur ook op lekkende intercoolerslang. Ook maar vervangen afgelopen maandag (€250), hoppa....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Uitgebreide (visuele) inspectie leverde niets op, oliepeil bleef constant, dus bleef volgens BMW-specialist eigenlijk maar een optie over, de egr-koeler. Deze is drie weken geleden gemonteerd (nieuwprijs €600!!) en sindsdien heb ik het reservoir maar niet meer opengedraaid om het peil te controleren. Geen melding gehad ook, dus voorlopig ga ik er maar van uit dat een lekkende egr-koeler (schijnt ook vaker voor te komen bij N57-motor) de oorzaak was.
Minder mooie bijvangst was dat monteur ook op lekkende intercoolerslang. Ook maar vervangen afgelopen maandag (€250), hoppa....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk