E92 335i vastgelopen!
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Voor 3000 euro lepel ik ook wel een 335 blok in mijn bakkie
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Waarom zou je je auto onbetrouwbaarder maken?
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Denk niet eens dat het zou passen, of dat er zoveel randzaken ook aangepast moeten worden. Lijkt me niet te doen zo'n wissel.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
En da's nog exclusief arbeid. N52 kun je ook van 'n turbo voorzien. Ook zeker geen standaard en goedkope klus. Dan kun je ook heel ver gaan qua performance, want blijkt n aardig sterk blok te zijn.
Zie projecttopic (N52 330i) elders: viewtopic.php?f=11&t=18367
Maar da's beetje offtopic.
Zie projecttopic (N52 330i) elders: viewtopic.php?f=11&t=18367
Maar da's beetje offtopic.
-
- VIP Driver
- Berichten: 12415
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
- Type Auto: BMW F32 420i+
Dit topic net gevonden. Tjee man, wat sneu voor je
Heb zelf ook een tijdje de N54 gereden, en was altijd een beetje bezorgd om dit blok.
Toen de tijd rijp was, maar uiteindelijk voor de N53 gekozen, met de gedachte dat dit een wat betrouwbaarder blok zou zijn, dus iets minder 'storingsgevoelig". De schop in je rug bij gasgeven mis ik wel nog een beetje
Ik hoop dat alles weer goed komt voor je
Heb zelf ook een tijdje de N54 gereden, en was altijd een beetje bezorgd om dit blok.
Toen de tijd rijp was, maar uiteindelijk voor de N53 gekozen, met de gedachte dat dit een wat betrouwbaarder blok zou zijn, dus iets minder 'storingsgevoelig". De schop in je rug bij gasgeven mis ik wel nog een beetje
Ik hoop dat alles weer goed komt voor je
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
Is prima te doen zo'n wissel, kost alleen veel tijd en uitzoekwerk. Het zal bijna nooit de moeite zijn voor wat je er voor terug krijgt. Debrestwaarde van zo'n project is erg laagSanders schreef:Denk niet eens dat het zou passen, of dat er zoveel randzaken ook aangepast moeten worden. Lijkt me niet te doen zo'n wissel.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Aangezien ik nu een 325 heb, moet dan niet de complete in- en uitlaat ook aangepast worden?
En dan zullen er ook een aantal ECU's zijn die anders zijn lijkt me. Remmerij, ophanging, koppeling misschien ook nog?
Hoe dan ook, het was ook meer een geintje/gedachte.
Het is veel economischer om dan gewoon in te ruilen tegen een 335i natuurlijk.
De moeite niet waard zoals je zegt.
En dan zullen er ook een aantal ECU's zijn die anders zijn lijkt me. Remmerij, ophanging, koppeling misschien ook nog?
Hoe dan ook, het was ook meer een geintje/gedachte.
Het is veel economischer om dan gewoon in te ruilen tegen een 335i natuurlijk.
De moeite niet waard zoals je zegt.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
-
- VIP Driver
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 29 feb 2016, 16:38
- Type Auto: BMW E92 335i
Het defecte blok is toch een n55? en geen n54.
E92 335i 07
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ja, lopen nu verschillende discussies door elkaar.
-
- Just getting started
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 09:25
Mijn blok is inderdaad een n55.roywillems schreef:Het defecte blok is toch een n55? en geen n54.
Dat vraag ik mij inderdaad ook af,vanwaar al die blokken met weinige kms komen.Sanders schreef:Misschien niet helemaal ontopic, maar waar komen in godsnaam al die blokken met slechts enkele 1000'en kilometers vandaan?
Zeker nu dat de E9X serie en bijbehorende blokken wat ouder worden...
Alsof iemand ergens een stapeltje bewaard heeft.
Heb nu een blok gevonden in Nederland met 10.000km op de teller en met de bijhorende turbo op,dus die is dan ook nieuw.dus dit blok moet dan toch al een paar jaar in het rek liggen en mooi blinken nog zonder oxidatie en dergelijke.
Ik heb daar achter gevraagt,en deze zou van een accident komen,maar ja,wat is er vanwaar.
En 10.000kms zeggen ze,het kunnen er een pak meer zijn,misschien wel een nulletje erbij.
Zal een foto posten als hij geleverd word,volgende week als alles goed verloopt.
BMW 335I 2010
Golf 1 Gti g60
Golf 1 Gti g60
- VossieBMW
- Getting the hang of it
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 30 mar 2016, 22:05
- Type Auto: BMW M3 F80 2016
Nog steeds geen antwoord op mijn vraag waarom je je eigen blok niet laat reviseren, dan is alles weer fris, matching numbers, geen gelul bij verkoop want je weet simpelweg niet hoeveel je ruilblok heeft gelopen en je weet niet hoe ermee gereden is!
Dat wordt bij verkoop/inruil janken...
Dat wordt bij verkoop/inruil janken...
BMW M3 F80 07- 2016 facelift
I Own The City Where Dreams Come True.
I Own The City Where Dreams Come True.
-
- Just getting started
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 09:25
Blijkbaar zit er verschil in het reviseren van een motor die is vast gelopen,of een motor die gewoon opgefrist moet worden.
Heb hier 2 bedrijven gecontacteerd en beiden zeiden ze hetzelfde.
Een motor die is vast gelopen zullen ze niet vlug reviseren,de meeste geven ook niet graag garantie op een vast gelopen gereviseerde motor.
Ook omdat er door de kracht van het vast lopen op sommigen plaatsen van het blok zelf ergens is scheef getrokken,toch nooit meer goedkomt
Het is allemaal afhankelijk van wat er nu juist gebeurd is.
En een ruilmotor is blijkbaar goedkoper dan hem te laten reviseren,ik zeg maar wat zei zeggen.
En matching numbers,ja ok als je dat belangrijk vind.
Ik niet.
Maar als we over een oldtimer spreken,dat is iets anders natuurlijk.
Heb hier 2 bedrijven gecontacteerd en beiden zeiden ze hetzelfde.
Een motor die is vast gelopen zullen ze niet vlug reviseren,de meeste geven ook niet graag garantie op een vast gelopen gereviseerde motor.
Ook omdat er door de kracht van het vast lopen op sommigen plaatsen van het blok zelf ergens is scheef getrokken,toch nooit meer goedkomt
Het is allemaal afhankelijk van wat er nu juist gebeurd is.
En een ruilmotor is blijkbaar goedkoper dan hem te laten reviseren,ik zeg maar wat zei zeggen.
En matching numbers,ja ok als je dat belangrijk vind.
Ik niet.
Maar als we over een oldtimer spreken,dat is iets anders natuurlijk.
BMW 335I 2010
Golf 1 Gti g60
Golf 1 Gti g60
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Wat een verhaal, hopelijk kun je snel weer rijden. Blijft vreemd dat je niks hoorde bij het vastlopen, meestal hoor je wel wat inderdaad.
Ik sluit me wel aan bij wat ze je verteld hebben, vastloper is tricky, drijfstang kan iets opgerekt zijn, krukas krom, blok ontzet, etc. Veel kan je natuurlijk controleren en nameten, maar dat kost ook geld. Daarnaast matching numbers.... Who cares idd als het geen oldtimer is. Ik heb er iig niet op gelet bij aankoop van mijn 335i of enige andere auto. Nog niet eens aan gedacht moet ik eerlijk bekennen. En bij inruil bij een garage letten ze er ook niet op is mijn ervaring.
Succes!
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Ik sluit me wel aan bij wat ze je verteld hebben, vastloper is tricky, drijfstang kan iets opgerekt zijn, krukas krom, blok ontzet, etc. Veel kan je natuurlijk controleren en nameten, maar dat kost ook geld. Daarnaast matching numbers.... Who cares idd als het geen oldtimer is. Ik heb er iig niet op gelet bij aankoop van mijn 335i of enige andere auto. Nog niet eens aan gedacht moet ik eerlijk bekennen. En bij inruil bij een garage letten ze er ook niet op is mijn ervaring.
Succes!
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
- VossieBMW
- Getting the hang of it
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 30 mar 2016, 22:05
- Type Auto: BMW M3 F80 2016
Onzin, de draaiende delen vervangen is zowieso een pré dan, de rest kan secuur bemeten en uitgewogen worden.
Misschien wat duurder dan een ruilblok maar je weet wel wat je hebt.
Blok ontzet terwijl je niets hebt gehoord lijkt mij wat ver gezocht, maar nogmaals als je de oorzaak niet onderzoekt zal je het nooit weten.
Er zijn genoeg echte specialisten die dit kunnen oa Beek Racing Den Haag of Kronenburg.
Maar zo denk ik erover een ander ziet dat weer anders blijkbaar
Misschien wat duurder dan een ruilblok maar je weet wel wat je hebt.
Blok ontzet terwijl je niets hebt gehoord lijkt mij wat ver gezocht, maar nogmaals als je de oorzaak niet onderzoekt zal je het nooit weten.
Er zijn genoeg echte specialisten die dit kunnen oa Beek Racing Den Haag of Kronenburg.
Maar zo denk ik erover een ander ziet dat weer anders blijkbaar
BMW M3 F80 07- 2016 facelift
I Own The City Where Dreams Come True.
I Own The City Where Dreams Come True.