E91 320i N43B20 - Motorstoring! Vermogensverlies

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Davidreg
Just getting started
Just getting started
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 jan 2014, 23:13
Type Auto: 320i lci 2009 touring

Die 30ea heb ik al jaren en nooit problemen mee en gewoon door de apk. Codeer hem wel eens weg maar is er dan weer. Geen idee wat het is en of het schadelijk is maar lijkt mij niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Dat was niet weg coderen denk ik, want dan zul je m nooit meer zien 008
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

zolang het geen code is die in de lijst met gerelateerde P codes voorkomt is het geen afkeur.
wanneer er egr/onsteking of dpf storingen komen...vrijwel altijd afkeur.

een meedenkende keurmeester wist ze...en kijkt dan of ie wel door de apk heen kan ;)
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Scheelt dat ze (standaard) geen gasmeting meer doen, want je uitstoot zou wel s te hoog kunnen zijn nu.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
TimD
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mei 2017, 08:49

Davidreg schreef:Die 30ea heb ik al jaren en nooit problemen mee en gewoon door de apk. Codeer hem wel eens weg maar is er dan weer. Geen idee wat het is en of het schadelijk is maar lijkt mij niet.
Laten we hopen dat ik er ook zo genadig vanaf kom :wink: In ieder geval, ik heb gisteren nogmaals de foutmeldingen uitgelezen en op de 2 meldingen van de katalysator na geen foutmeldingen meer. Ook de iDrive en het tellerpaneel geeft geen motorstoring meer aan. Voor mij was dit dus zeer waarschijnlijk de oplossing.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

das dan 100 euro..
Nobody said it was easy....
TimD
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mei 2017, 08:49

001
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Kijk eens aan, weer een probleem getackeld én een fijne toelichting erbij. Top!
Vliebmw316i
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2017, 08:35

Beste allemaal
Ik ben nieuw hier op forum en sinds 1 week eigenaar van
een bmw 316i E91 uit 2010. Gekocht bij die garage met apk en zonder garantie.
Met apk kwam de garage erachter misfire cil 1 en hiervan bobine en bougie vervangen.
Daarna code gewist met hun diagnose apparatuur.
Toen ik auto ging halen stotterde hij maar ik dacht komt
doordat hij lang had stilgestaan en koud.

Na 1e dag rijden gelijk al inhouden tot 3000 rpm soms niet willen starten en brandend storingslampje.
Gelijk paniek want je leest dus de meest vreemde dingen.
Lees heel veel over apparatuur dat je zelf storing kunt uitlezen en wissen en probleem zit er daarna nog in.
Ben zelf automonteur geweest bij universele garage en ik weet uit ervaring (tenzij diegene Bmw specialist is)
LIEVER DE BMW SPECIALIST MET JUISTE APPARATUUR.
Heeft mij wat meer gekost vanwege uurloon maar was gelijk opgelost.

Zelfs de dealer heeft niet altijd de juiste apparatuur dus ik kwam dankzij dit forum bij ADMIRAAL in NIEUWE-TONGE uit doen voornamelijk Bmw.
Zij hebben de juiste apparatuur die code ziet,
kan wissen en het belangrijkste van alles de auto opnieuw inleerd want daar zat dus het probleem.
Bij mijn garage storing gezien misfire cil 1 en 4
Code gewist en nog steeds inhouden tot 3000 toeren bij koude motor.
Op dit forum gelezen dat Bmw zegt dat het hoort bij dit type motor.

Volgende dag naar ADMIRAAL toe en daar laten staan tot hij koud was.
Hun kast erop en dezelfde storing misfire cil 1 en 4
Rondje gereden en idd inhouden.
Zij hebben code gewist en opnieuw de auto ingeleerd omdat de motor na storing op dezelfde manier blijft lopen na wissen code (werd mij verteld)

Volgende morgen hebben ze de auto gestart en probleem was over
Dit hadden ze mij ook al gezegd maar ik kon niet geloven dat na wissen code probleem er nog in zat.

Op mijn verzoek hebben ze in cilinder 1 toch een nieuwe injector gedaan (die ze ook geprogrammeerd hebben wat een universele garage ook niet kan/doet) omdat probleem met bobine 1 was begonnen en ik van die cilinder alles nieuw wilde.

Heb auto opgehaald en ik wist niet wat ik overkwam
Niet meer inhouden en stotteren en geleidelijk van 1000 tot max toeren.

Misschien heeft iemand er wat aan want ik kwam er niet
uit via forums.

Nogmaals ga niet onnodig bobines,injectors,lambdasonde,katalysator, vervangen naaf ga naar een specialist.
Vliebmw316i
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2017, 08:35

Hier toch nog laatste melding over de Bmw.
Storing toch weer terug gekomen.
Koude start
Motor loopt stationair.
Komt even onder 500 toeren en schommelt tussen 600
Storinglamp gaat aan en blijft nu ook branden.
Storing uit laten en wederom foutmelding cil 1 waar van
Bougie, bobine, injector en in laten lezen zijn vervangen.
Ook cil 4 stond er nu bij.

Mijn vermoeden is toch wat rek op de ketting waardoor de ellende begint.

Bmw 316i touring dealeronderhouden en al zijn onderhoud gehad. Nederlandse auto dus dacht betrouwbaar te zijn.
120 000 km.

Auto ingeruild bij een handelaar.
Nooit geen Bmw meer.

Nooit geen Bmw meer.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

..nooit geen.. Je beseft dat je dus zegt dat je altijd BMW wilt blijven rijden?

Maar zonder dollen: flink wat pech gehad met die motor/auto. Je moet wat geluk hebben. Geldt ook voor andere merken. Pas nog in t nieuws geweest dat de franse merken er toch aanmerkelijk slechter vanaf komen qua betrouwbaarheid. Dus dan zou ik die ook maar mijden.
Succes met de opvolger!
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Tja, als je een zogenoemde "maandagmorgen" auto hebt, dan maakt het merk niet uit, denk ik :nee:
D-BMW89
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jun 2017, 19:48

de 4 cillinderblokken van de 3serie staan er om bekend dat de ketting en/of ketting spanner vervangen moeten worden. soms al bij 50.000 zij de garage soms pas bij 170.000+ zoals bij mij
je leest er veel over. bmw specialist heeft er een nieuwe ketting spanner ingezet bij mij want de ketting en geleider waren nog goed (origineel en ongeveer 10mm langer dan de oude) nu nergens meer last van.
e90LCI
Just getting started
Just getting started
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2018, 14:19

hallo,
begin 2017 problemen gekregen met mijn N43B20 e90 LCI. zelfde storing waar het bij u ook allemaal mee begon toen ook maar NOx sensor vervangen omdat dat het meest logies leek + bobines en bougies. auto reed weer prima geen problemen maar helaas 2 weken later weer allemaal vage storings. af en toe moest ik lang door starten voor hij aan sloeg maar nooit wanneer je hem naar de garage bracht natuurlijk :duh: verder niks mee gedaan garage wist het ook niet verder want hij liep perfect alleen lang doorstarten. alle sensoren getest, distributie ketting opgemeten maar alles prima.

4 weken later blok kapot gelopen :Mpower: 124.000KM krukas was droog gelopen volgende dingen gecontroleerd.
-olie druk
-4 liter olie op blok
-geen olie kanalen verstopt of wat dan ook
-geen benzine in de olie
dus alles leek goed. motor van schade e91 ingezet met de injectoren van de e91 80.000KM
auto reed en starten weer als een zonnetje.

3 maand later weer storingen + onregelmatig lopen en weer slecht starten. liep opeens op 3 cilinders na wat puzzelen bleek 1e injector defect te zijn, nieuwe erin en inleren. autoloopt en rijd prima iets meer vermogen en pakt perfect aan met starten.

na een tijd rijden en ik kom thuis en staat stationair te draaien dan loopt hij iets onregelmatig 12-2-2018
h3b
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:14
Type Auto: F20 116i

Oorzaak voor je slechte stationair zouden de bobines kunnen zijn, BMW N43B20 disadvantages and problems
"Misfire and rough idling on N43. The problem is mainly connected with ignition coils. You should check them and replace in case of necessity."
F20 116i 2012 (2017- )Afbeelding
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”