Hoi,
ik heb even de bevestiging nodig op onderstaande.
ik had foutcode 2a87 exhaust vanos
na het omwisselen van de vanos ventielen (van onder naar boven) is de foutcode verandert naar 2a82 inlet vanos
dit betekent toch 100% dat een van mijn 2 solenoids kapot is ? degene die nu bovenin zit dus ?
omwisselen vanosmagneetventielen solenoids
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Heb hetzelfde gehad, maar heb 'm niet gewisseld omdat de foutcode inderdaad al duidelijk is. Vervangen heeft dit verholpen. Soms werkt ultrasoon reinigen ook.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Alleen degene met de foutcode vervangen was in principe voldoende geweest, maar soms worden ze beiden vervangen.
Beetje hetzelfde met bobines etc. Bij een garage zullen ze al gauw aanraden om ze allemaal maar te vervangen. Of het zinvol is, kun je over twisten.
Ik laat t meestal afhangen van de hoeveelheid werk om het onderdeel te vervangen, de prijs van het onderdeel en de verwachte levensduur van de onderdelen.
Beetje hetzelfde met bobines etc. Bij een garage zullen ze al gauw aanraden om ze allemaal maar te vervangen. Of het zinvol is, kun je over twisten.
Ik laat t meestal afhangen van de hoeveelheid werk om het onderdeel te vervangen, de prijs van het onderdeel en de verwachte levensduur van de onderdelen.
-
- VIP Driver
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 19 mei 2016, 16:55
Wat ik bedoel te zeggen is dat een van de 2 solenoids die ik gekocht heb dus defect moet zijn? Waarschijnlijk degene die volgens hem maar 1 maand oud was.
Aangezien de foutcode wisselt van uitlaat naar inlaat kant als ik ze omwissel
Enkel deze bevestiging heb ik even nodig
Aangezien de foutcode wisselt van uitlaat naar inlaat kant als ik ze omwissel
Enkel deze bevestiging heb ik even nodig
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Waarom heb je ze uberhaupt vervangen dan? Meestal juist omdat je op de oude zo'n foutcode krijgt.
Een 'nieuwe' moet dat zeker niet veroorzaken natuurlijk.
Een 'nieuwe' moet dat zeker niet veroorzaken natuurlijk.
-
- VIP Driver
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 19 mei 2016, 16:55
Lees even m'n vorige topic door
Vorige problemen werden veroorzaakt door een verkeerd gereviseerde disaklep en een lekke slang vanaf mn carter met sensor de exacte naam weet ik niet maar in iedergeval valse lucht tot gevolg daardoor liep mijn auto schuddend en onregelmatig.
2 vrienden hebben hetzelfde ervaren een rijdt ook met de n52 de ander met de n53 hebben ook pas hun solenoids vervangen hun auto reedt hetzelfde kwa inhouden als de mijne nu rijdt.
Het feit dat als ik beide solenoids omwissel de foutcode verspringt lijkt mij daarom te duiden op een defecte solenoid
Aangezien er maar 1 splinternieuw en een van een klant in isgezet waar de motor helemaal van open lag die moest goed zijn volgens de garage..
Heb voor 2 nieuwe betaald
Maar heb nu toch sterk mn twijfels.
Vorige problemen werden veroorzaakt door een verkeerd gereviseerde disaklep en een lekke slang vanaf mn carter met sensor de exacte naam weet ik niet maar in iedergeval valse lucht tot gevolg daardoor liep mijn auto schuddend en onregelmatig.
2 vrienden hebben hetzelfde ervaren een rijdt ook met de n52 de ander met de n53 hebben ook pas hun solenoids vervangen hun auto reedt hetzelfde kwa inhouden als de mijne nu rijdt.
Het feit dat als ik beide solenoids omwissel de foutcode verspringt lijkt mij daarom te duiden op een defecte solenoid
Aangezien er maar 1 splinternieuw en een van een klant in isgezet waar de motor helemaal van open lag die moest goed zijn volgens de garage..
Heb voor 2 nieuwe betaald
Maar heb nu toch sterk mn twijfels.
Laatst gewijzigd door bmw120dm op 08 jun 2017, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ah ok, de "bijna nieuwe" dan lekker terug brengen als daar iets mis mee is.
Verder zou je ook nog een reset/calibratie dmv INPA kunnen doen. Was bij mij niet nodig.
Verder zou je ook nog een reset/calibratie dmv INPA kunnen doen. Was bij mij niet nodig.
-
- VIP Driver
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 19 mei 2016, 16:55
weet morgen pas meer, als klap op de vuurpijl wordt ik ook nog eens afgebeld door de garage zogenaamd geen tijd terwijl ik 17:30 een afspraak had of ik donderdag een keer kan terugkomen
dan kan ik niet dus met veel aandringen kan ik morgen terecht.
dit is mijn zoveelste negatieve ervaring met deze garage, waarschijnlijk kwam er gewoon weer een klant tussendoor waar ze wel geld aan kunnen verdienen.
vorige keer toen ik bij ze vandaan kwam had ik die avond geen koelvloeistof meer in m'n auto zitten aangezien de slangenklem niet goed was vastgezet.
wel een offerte ontvangen van 1000.- + om mijn vanos te repareren wat waarschijnlijk niet eens nodig is.
dan kan ik niet dus met veel aandringen kan ik morgen terecht.
dit is mijn zoveelste negatieve ervaring met deze garage, waarschijnlijk kwam er gewoon weer een klant tussendoor waar ze wel geld aan kunnen verdienen.
vorige keer toen ik bij ze vandaan kwam had ik die avond geen koelvloeistof meer in m'n auto zitten aangezien de slangenklem niet goed was vastgezet.
wel een offerte ontvangen van 1000.- + om mijn vanos te repareren wat waarschijnlijk niet eens nodig is.
-
- VIP Driver
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 19 mei 2016, 16:55
vanos probleem is opgelost,
mijn vrouw is gister langs geweest met enig moeite en drammen heeft hij toch de solenoid vervangen voor een nieuw exemplaar, hij wou het eerst niet doen, heeft ze van boven naar beneden gewisseld en kreeg na een kort proefritje niet meteen de foutcode terug, uiteindelijk heeft hij toen toch de onderste vervangen omdat ze bleef aandringen.
vervolgens is ze meteen richting huis gegaan en ze merkte al direct verscheel toen ze het terrein afreedt.
de problemen zijn nu eindelijk opgelost na 2 maanden ellende, de motor loopt beter dan hij ooit heeft gelopen vanuit onderin nu volle kracht ter beschikking. inplaats van continue kickdown en pas het gevoel hebben dat je vooruitkomt vanaf 4000 toeren.
al een halve tank weggereden zonder foutmeldingen of inhouden. het lijkt wel alsof ik in een andere auto rij.
wat ben ik blij dat de afspraak voor het vervangen van de complete vanos units + timing controleren en overige werkzaamheden nog bevestigd moest worden van mijn kant.
anders was ik 1300.- verder en was mijn probleem nog niet verholpen aangezien er dan nog steeds een defecte solenoid inzat
van maar 1 maand gebruikt ?
mijn vrouw is gister langs geweest met enig moeite en drammen heeft hij toch de solenoid vervangen voor een nieuw exemplaar, hij wou het eerst niet doen, heeft ze van boven naar beneden gewisseld en kreeg na een kort proefritje niet meteen de foutcode terug, uiteindelijk heeft hij toen toch de onderste vervangen omdat ze bleef aandringen.
vervolgens is ze meteen richting huis gegaan en ze merkte al direct verscheel toen ze het terrein afreedt.
de problemen zijn nu eindelijk opgelost na 2 maanden ellende, de motor loopt beter dan hij ooit heeft gelopen vanuit onderin nu volle kracht ter beschikking. inplaats van continue kickdown en pas het gevoel hebben dat je vooruitkomt vanaf 4000 toeren.
al een halve tank weggereden zonder foutmeldingen of inhouden. het lijkt wel alsof ik in een andere auto rij.
wat ben ik blij dat de afspraak voor het vervangen van de complete vanos units + timing controleren en overige werkzaamheden nog bevestigd moest worden van mijn kant.
anders was ik 1300.- verder en was mijn probleem nog niet verholpen aangezien er dan nog steeds een defecte solenoid inzat
van maar 1 maand gebruikt ?
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Pfoeh, zo zie je maar wat de waarde van een forum als dit kan zijn