Wiellager of cardan?

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
R325d
Just getting started
Just getting started
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 dec 2016, 20:44

Ik heb zojuist mijn diff laten reviseren bij Gijsbertsen Odijk.
Als je hem op de brug zet en laat draaien met snelheid ca 80 km/uur hoor je zo of het differentieel versleten is. Bij mij waren de lagers helemaal gaar.
Na de reparatie is het heerlijk rustig in de auto. Kosten waren ca 850 incl btw maar het geld meer dan waard.


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Nogmaals: bij welke km-standen? Vermoed dat t koppel van een diesel hier ook wel n rol in speelt.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
R325d
Just getting started
Just getting started
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 dec 2016, 20:44

Km stand 280.000
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

och..volgens sommige is een diesel dan net pas ingereden. Probleemloos halen ze de 300k :autotje spelen:
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Tegenwoordig gaan benzinemotoren toch net zo goed zo lang mee? Met n diesel worden alleen doorgaans meer km's gemaakt ivm de lagere brandstofkosten.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Dat bedoel ik niet ermee ;).
Was een sneer naar iemand :P
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
HE1
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 133
Lid geworden op: 13 dec 2014, 21:58
Type Auto: BMW m4

Morgen wordt er een nieuw diff onder gezet, ben benieuwd....
HJe91
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 258
Lid geworden op: 14 okt 2012, 19:52
Type Auto: 130i

Bij onze 325i was hij bij 160.000 al aan het gieren. Voornamelijk snelweg gebruik, eens in de week/2week een keer een funritje van een halfuur. Verwacht dat er dus wel meer mensen problemen gaan krijgen, of wij hebben gewoon pech gehad.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Vraag is hoe je kunt weten of je nog het originele onderdeel heb. Zit op 260K, maar heb alleen de laatste 60K ermee gereden.
Bij 160K lijkt me wel erg vroeg overigens.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

HE1 schreef:Morgen wordt er een nieuw diff onder gezet, ben benieuwd....
En?

Ps: geen LSD overwogen (als die tenminste voor n 325d bestaan)? 008
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
HE1
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 133
Lid geworden op: 13 dec 2014, 21:58
Type Auto: BMW m4

Dutch79 schreef:
HE1 schreef:Morgen wordt er een nieuw diff onder gezet, ben benieuwd....
En?

Ps: geen LSD overwogen (als die tenminste voor n 325d bestaan)? 008
Diff vervangen vandaag en probleem opgelost

Heb er een gloednieuwe af fabriek BMW ondergezet maar een revisie was misschien ook genoeg geweest (ook al zijn dan lagers vervangen en tandwielen waarschijnlijk niet).

Ik had 195k op de teller.
Zat te denken ben 1,5jr geleden een keer 180 graden gespind op de weg toen ik tractiecontrole uit had gezet, heb toen stoeprand geraakt waarbij linkerachterwiel er scheef onder stond. Geen idee of diff misschien daar een tikje van heeft gehad waardoor slijtage sneller is gegaan.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Nieuw dif was vast prijzig maar je kunt er weer heel lang mee vooruit.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Chris67
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2020, 19:48

Goedemorgen lezers,
Heb dit topic beetje doorgelezen om mogelijk antwoord te vinden op fenomeen bij mijn E91 325xi uit 2006.
Wat gebeurt er:
Zodra je boven ong 100km/h rijdt verneem je een licht dreunende resonantie wat voelt alsof je achterwielen onbalans hebben. De frequentie neemt toe bij versnellen. Wanneer ik stop en achteruit rij hoor ik een even 1x een zware doffe klonk achter uit auto..de eerste meter na koppeling opkomen, Welke ik bijna kan vergelijken alsof je iets groots en zwaars achterin hebt liggen en verschuift.. 't is echt ff doffe goed waarneembare dreun. Wat heb ik gedaan: andere wielen.. Geen effect.. Andere voorste aandrijfas, geen effect. Op de brug kan ik zo geen oorzaak of afwijking vinden.. Zit in de autobranche, maar deze is ff lastig.. Wie heeft 'n idee?
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Er zit duidelijk ergens ruimte op. Dingen als diffrubbers, middenaslager, subframerubbers zou ik als eerste controleren. Ook meteen even checken of er niet veel speling op het differentieel of op de kruiskoppeling vd cardan zit. Mocht het niet in de rubbers zitten dan zou ik toch het diff vermoeden.


Ohja en eerst ff checken of je niet iets groot en zwaars achterin hebt liggen. :mrgreen:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”