Ik heb zojuist mijn diff laten reviseren bij Gijsbertsen Odijk.
Als je hem op de brug zet en laat draaien met snelheid ca 80 km/uur hoor je zo of het differentieel versleten is. Bij mij waren de lagers helemaal gaar.
Na de reparatie is het heerlijk rustig in de auto. Kosten waren ca 850 incl btw maar het geld meer dan waard.
Wiellager of cardan?
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Nogmaals: bij welke km-standen? Vermoed dat t koppel van een diesel hier ook wel n rol in speelt.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Tegenwoordig gaan benzinemotoren toch net zo goed zo lang mee? Met n diesel worden alleen doorgaans meer km's gemaakt ivm de lagere brandstofkosten.
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 19:52
- Type Auto: 130i
Bij onze 325i was hij bij 160.000 al aan het gieren. Voornamelijk snelweg gebruik, eens in de week/2week een keer een funritje van een halfuur. Verwacht dat er dus wel meer mensen problemen gaan krijgen, of wij hebben gewoon pech gehad.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Vraag is hoe je kunt weten of je nog het originele onderdeel heb. Zit op 260K, maar heb alleen de laatste 60K ermee gereden.
Bij 160K lijkt me wel erg vroeg overigens.
Bij 160K lijkt me wel erg vroeg overigens.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
En?HE1 schreef:Morgen wordt er een nieuw diff onder gezet, ben benieuwd....
Ps: geen LSD overwogen (als die tenminste voor n 325d bestaan)?
- HE1
- Being a part of it
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 13 dec 2014, 21:58
- Type Auto: BMW m4
Diff vervangen vandaag en probleem opgelostDutch79 schreef:En?HE1 schreef:Morgen wordt er een nieuw diff onder gezet, ben benieuwd....
Ps: geen LSD overwogen (als die tenminste voor n 325d bestaan)?
Heb er een gloednieuwe af fabriek BMW ondergezet maar een revisie was misschien ook genoeg geweest (ook al zijn dan lagers vervangen en tandwielen waarschijnlijk niet).
Ik had 195k op de teller.
Zat te denken ben 1,5jr geleden een keer 180 graden gespind op de weg toen ik tractiecontrole uit had gezet, heb toen stoeprand geraakt waarbij linkerachterwiel er scheef onder stond. Geen idee of diff misschien daar een tikje van heeft gehad waardoor slijtage sneller is gegaan.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Nieuw dif was vast prijzig maar je kunt er weer heel lang mee vooruit.
-
- Just getting started
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 feb 2020, 19:48
Goedemorgen lezers,
Heb dit topic beetje doorgelezen om mogelijk antwoord te vinden op fenomeen bij mijn E91 325xi uit 2006.
Wat gebeurt er:
Zodra je boven ong 100km/h rijdt verneem je een licht dreunende resonantie wat voelt alsof je achterwielen onbalans hebben. De frequentie neemt toe bij versnellen. Wanneer ik stop en achteruit rij hoor ik een even 1x een zware doffe klonk achter uit auto..de eerste meter na koppeling opkomen, Welke ik bijna kan vergelijken alsof je iets groots en zwaars achterin hebt liggen en verschuift.. 't is echt ff doffe goed waarneembare dreun. Wat heb ik gedaan: andere wielen.. Geen effect.. Andere voorste aandrijfas, geen effect. Op de brug kan ik zo geen oorzaak of afwijking vinden.. Zit in de autobranche, maar deze is ff lastig.. Wie heeft 'n idee?
Heb dit topic beetje doorgelezen om mogelijk antwoord te vinden op fenomeen bij mijn E91 325xi uit 2006.
Wat gebeurt er:
Zodra je boven ong 100km/h rijdt verneem je een licht dreunende resonantie wat voelt alsof je achterwielen onbalans hebben. De frequentie neemt toe bij versnellen. Wanneer ik stop en achteruit rij hoor ik een even 1x een zware doffe klonk achter uit auto..de eerste meter na koppeling opkomen, Welke ik bijna kan vergelijken alsof je iets groots en zwaars achterin hebt liggen en verschuift.. 't is echt ff doffe goed waarneembare dreun. Wat heb ik gedaan: andere wielen.. Geen effect.. Andere voorste aandrijfas, geen effect. Op de brug kan ik zo geen oorzaak of afwijking vinden.. Zit in de autobranche, maar deze is ff lastig.. Wie heeft 'n idee?
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Er zit duidelijk ergens ruimte op. Dingen als diffrubbers, middenaslager, subframerubbers zou ik als eerste controleren. Ook meteen even checken of er niet veel speling op het differentieel of op de kruiskoppeling vd cardan zit. Mocht het niet in de rubbers zitten dan zou ik toch het diff vermoeden.
Ohja en eerst ff checken of je niet iets groot en zwaars achterin hebt liggen.
Ohja en eerst ff checken of je niet iets groot en zwaars achterin hebt liggen.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC