Beste forumgebruiker,
Ik kom er zojuist achter dat mijn flexibel gedeelte van mijn uitlaat is gescheurd. De auto is een diesel e91 uit 2011
Nu is de vraag; hoe kan ik dit het beste oplossen? Er zijn de volgende mogelijkheden;
A: haal het flexibele gedeelte eruit en las er een stuk pijp in
B: naar de sloop voor een geheel nieuw gedeelte
C: nieuw kopen (eventueel imitatie)
Weet iemand wat ik het beste kan doen wat dit kost en waar ik dit kan laten doen? Woon zelf in hoofddorp
Dank voor de hulp
Flexibel gedeelte uitlaat gescheurd
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Optie C
- Mylife
- VIP Driver
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:01
- Type Auto: 528i M-Sport
Als ik even snel kijk kost het deel origineel voor een 320d zo'n 150 euro. Imitatie zie ik ze niet staan, daar lijkt het een onderdeel te zijn van het roetfilter.
528i N20 245PK M-Sport (F11 LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Best te doen toch?
- mdlange
- VIP Driver
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 27 feb 2016, 21:21
Gewoon een universeel flexibel stuk ertussen lassen idd. 150,- lijkt me een goede prijs.
Ik was zelf 125,- kwijt, maar op dat moment hadden de monteur de dpf al in z'n handen, dus hoefde niet meer gedemonteerd te worden.
Als je hem naar de dealer brengt, vervangen ze volgens mij gewoon je roetfilter (zit ie aan vast)
Dan kom je op 1800,- ofzo gok ik?
Ik was zelf 125,- kwijt, maar op dat moment hadden de monteur de dpf al in z'n handen, dus hoefde niet meer gedemonteerd te worden.
Als je hem naar de dealer brengt, vervangen ze volgens mij gewoon je roetfilter (zit ie aan vast)
Dan kom je op 1800,- ofzo gok ik?
- Rjmeijer
- VIP Driver
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 12 mei 2015, 20:20
- Type Auto: Bmw f31
Heb er een flexibel gedeelte tussen laten lassen. Bij de dealer vervangen ze het hele zwikkie.
Nu moet wel het voorste gedeelte van de uitlaat losgehaald worden omdat je anders niet goed kan lassen. Hopelijk houdt het voorlopig. Reden is trouwens waarschijnlijk de 30 drempels waar ik iedere dag overheen moet rijden
Nu moet wel het voorste gedeelte van de uitlaat losgehaald worden omdat je anders niet goed kan lassen. Hopelijk houdt het voorlopig. Reden is trouwens waarschijnlijk de 30 drempels waar ik iedere dag overheen moet rijden