Airco lek - waar laten maken?
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Zelf aan je aircosysteem werken?? Dat mag volgens mij niet eens.
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Sja... bwetje domme actie ook.
Hoe je te werk gaat.
Leeghalen...vacumeren..vullem met dye erbij.
Rijden...gebruiken..en trgkomen voor controle.
Dan lek zoeken visueel en met co2 (onder druk zetten...dan hoor he grotere lekke).
Dan..leeghalen...en systeem SPOELEN!!!! en dan pas vervangen etc etc.
Niet spoelen...is nooit garantie op je onderdelen.
En sleutelen mag wel...maar leeghalen moet je officieel diploma voor hebben ivm milieu. Vullen en hups.
Maar als he niet gespoeld hebt...ben je imo beun bezig.
Zonde van je manier an werken en spullen.
Je vervangt toch al veel..dus spoelen is niet zo moeilijk meer...
Hoe je te werk gaat.
Leeghalen...vacumeren..vullem met dye erbij.
Rijden...gebruiken..en trgkomen voor controle.
Dan lek zoeken visueel en met co2 (onder druk zetten...dan hoor he grotere lekke).
Dan..leeghalen...en systeem SPOELEN!!!! en dan pas vervangen etc etc.
Niet spoelen...is nooit garantie op je onderdelen.
En sleutelen mag wel...maar leeghalen moet je officieel diploma voor hebben ivm milieu. Vullen en hups.
Maar als he niet gespoeld hebt...ben je imo beun bezig.
Zonde van je manier an werken en spullen.
Je vervangt toch al veel..dus spoelen is niet zo moeilijk meer...
Nobody said it was easy....
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Het ligt eraan hoe je systeem is opgebouwd. Als je dat weet...weet je precies hoe je te werk moet gaan met het vinden van je lek. Een lekke compressor oa zorgt al voor genoeg gezeur. Daar veranderd een leiding vv niks aan....
Nobody said it was easy....
- GhostMile
- Just getting started
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 06 nov 2015, 17:25
- Type Auto: 320d e91 2006
@NOS
het was een tijdje geleden, na het vervagen van onderdelen was het idd eerst vacuum, en niet gelijk vullen.
1 het was ineens leeg
2 naar de specialsit 1 toe
3 de specialsit 1stelt de diagnose (bleek twijfelachtig)
4 zelf vervangen van onderdelen
5 naar de specialist 2 > vacuum > bleek niet dicht > goto 4
6.naar de specialist 2 > vacuum > vullen
Ik deed dus alleen het vervangen van de onderdelen zelf.
Over het spoelen wist ik niet. Hoe en waarmee wordt dat gedaan? Mss heeft de specialist het gedaan tijdens het vullen?
Hij deed, volgens mij, eerst alles eruitzuigen, vacumeren en dan vullen.
Iig een leermomentje.
Thanks.
het was een tijdje geleden, na het vervagen van onderdelen was het idd eerst vacuum, en niet gelijk vullen.
1 het was ineens leeg
2 naar de specialsit 1 toe
3 de specialsit 1stelt de diagnose (bleek twijfelachtig)
4 zelf vervangen van onderdelen
5 naar de specialist 2 > vacuum > bleek niet dicht > goto 4
6.naar de specialist 2 > vacuum > vullen
Ik deed dus alleen het vervangen van de onderdelen zelf.
Over het spoelen wist ik niet. Hoe en waarmee wordt dat gedaan? Mss heeft de specialist het gedaan tijdens het vullen?
Hij deed, volgens mij, eerst alles eruitzuigen, vacumeren en dan vullen.
Iig een leermomentje.
Thanks.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Maar je systeem was dus helemaal leeg?
Want hoe ga je als consument dat anders verantwoord zelf aftappen..
Want hoe ga je als consument dat anders verantwoord zelf aftappen..
- GhostMile
- Just getting started
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 06 nov 2015, 17:25
- Type Auto: 320d e91 2006
Mijn systeem was leeg, ja. Ik vond een grote gat en de specialist nog eens 2 andere.Dutch79 schreef:Maar je systeem was dus helemaal leeg?
Want hoe ga je als consument dat anders verantwoord zelf aftappen..
Eigenlik vind ik het moeilijk om een voorbeeld te bedenken waarbij iemand zelf zou gaan sleutelen aan een niet lege airco.
Meestal ga je eerst naar een spec voor onderzoek.
- Float
- VIP Driver
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Iedereen is specialist dus dat moet zo gefixed zijn
Freelance Java Software Engineer
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Dutch79 schreef:Maar je systeem was dus helemaal leeg?
Want hoe ga je als consument dat anders verantwoord zelf aftappen..
ventieltje indrukken..en je bakkes er boven houden
Nee ff serieus..
spoelen doe je dmv R134a erdoor heen te pompen. En dan tegen de normale richting in. Maar...je moet wel elk circuit spoelen. Dus je condensor loshalen...je verdamper..expansieventiel lossen of orifice tube.. ivm knel/stoppunt. En zo ook elke slang of leiding. Kost dus ook wel wat....daarfom vraagt een aircospecialist gauw 1000-01500 euro.
Zonder spoelen geen garantie dus...en meestal heb je na x km weer ellende. Als er slijpsel inzit van je zuigers (in je compressor) ben je fucked.
Tegenwoordig is er 1234yf. das minder schadelijk voor milieu. R12 (hele oude auto's) is serieus troep....
Nobody said it was easy....
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
GhostMile schreef:@NOS
het was een tijdje geleden, na het vervagen van onderdelen was het idd eerst vacuum, en niet gelijk vullen.
1 het was ineens leeg
2 naar de specialsit 1 toe
3 de specialsit 1stelt de diagnose (bleek twijfelachtig)
4 zelf vervangen van onderdelen
5 naar de specialist 2 > vacuum > bleek niet dicht > goto 4
6.naar de specialist 2 > vacuum > vullen
Ik deed dus alleen het vervangen van de onderdelen zelf.
Over het spoelen wist ik niet. Hoe en waarmee wordt dat gedaan? Mss heeft de specialist het gedaan tijdens het vullen?
Hij deed, volgens mij, eerst alles eruitzuigen, vacumeren en dan vullen.
Iig een leermomentje.
Thanks.
zlefs met leeghalen haal je nooit alles eruit...das veneukeratieve aan het systeem. Ligt weer aan je opbouw...
Nobody said it was easy....