E92 335d Foutcode na DPF-OFF is dit een probleem?

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

De diff_wert is inderdaad het drukverschil. Dat wordt volgens mij berekend, niet gemeten. Berekening dmv: gemeten buitenluchtdruk - druk voor roetfilter. Die 1007mbar komt ook uit je dde of vanaf je weerstation in huis?
Dat de waardes niet overeenkomen met die van mij is logisch, ik had er nog een roetfilter in zitten, jij niks.
Gaat die ppre_wert ook fluctueren na een minuut of 7 zoals de diff wert? Dan zou het inderdaad je sensor kunnen zijn. 8192hpa is wel typisch, iets met overflow van de adc converter wat kan duiden op kabelbreuk oid.

Als hij nu nog regenereert dan is het uit programmeren zeker niet goed gedaan!


NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Ligt eraan. Wat voor systeem je hebt. Heb je 1 drukslang..da is dat tov buiten. Heb je er 2...dan is het voor en na.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Klopt, Bmw heeft volgens mij op de m47/57 motoren enkele slang. Verwacht op n47/57 eigenlijk maar nooit goed naar gekeken.
versendaal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 aug 2013, 14:36
Type Auto: E91 335d high exec. m-pak.

Toen bij mij de slang destijds niet op de sensor zat, ging de waarde klapperen tussen 8192 en 0. Zelf heb ik geen DPF-off, maar ik vermoed dat hij altijd wel een paar mbar moet meten als de sensor werkt en is aangesloten.
E91 335d high exec. m-pak.
Gebruikersavatar
Lewiz
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 nov 2015, 08:00
Type Auto: E92 335D + F10 535D

Bedankt voor het meedenken, hier heb ik denk ik al wat aan. :)

Ik vermoede inderdaad ook al dat de diff_wert berekend word, omdat er geen druk achter het roetfilter gemeten wordt, wel zitten er nog een lambda en een temperatuursensor op, maar die werken hier onafhankelijk van lijkt me. Maar waarmee meet hij dan zijn buitenluchtdruk als referentie, met dezelfde sensor?
Ik zie inderdaad dat er bij andere modellen wel een differencial pressure sensor aanwezig is met 2 drukslangen voor en achter dpf.

Die 1007 mBar heb ik van de plaatselijke Jan Pelleboer hier en de ppre_wert gaat na 7 minuten niet zo fluctueren als de diff_wert, maar blijft gewoon stabiel tot ik gas ga geven.
De actuele druk van 995 mBar die hij meet bij stationair draaien is inderdaad maar zo'n 12 mBar lager dan de Jan Pelleboer buitenluchtdruk, dat hij niet een tegendruk van 65 mBar zou halen als bij een wagen met DPF leek mij ook logisch, maar ik verwacht eigenlijk toch wel een lichte tegendruk. :shock:

Een eventuele kabelbreuk lijkt inderdaad ook een mogelijkheid, maar waar zou ik die breuk moeten zoeken?

Ik heb nu toch al de druksensor besteld en deze zal vandaag binnenkomen, dus deze ga ik eerst even monteren en dan kan ik gelijk even de kabels controleren.

Kan ik nog met een bepaald programma controleren of de auto nu wel of niet regenereerd, dan kan ik dat ook gelijk uitsluiten?

P.S. Omdat mijn EGR ook uitgeprogrammeerd is heb ik heb gelijk ook even een Full EGR + EGR-cooler delete-kit besteld. :mrgreen:
BMW E92 335D Stage 2 + F10 535D Stage 3------- Remmen is een vorm van angst!!!
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Je tempzendwr is nodig om te kijken of se regeneratie goed gaat. Te hoog is in de fik tenslotte.
En te laag is te weinig extra diesel.
Je lambdasonde is om het laatste beetje o2 te meten en eruirw halen
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Laatste (3? Uit mijn hoofd) regeneraties kan je inderdaad uitlezen (kms gereden sinds regeneratie), weet alleen niet zeker meer of dat met inpa kan, denk het wel. Met IstaD wel in ieder geval.
Gebruikersavatar
Lewiz
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 nov 2015, 08:00
Type Auto: E92 335D + F10 535D

Nou ik heb de sensor verwisseld en krijg de error code niet meer. :)

Maar... nu heb ik geen boost meer in de lage toerentallen (onder 2500-3000 rpm). :duh:

Ik zie ook geen andere foutmeldingen bij het uitlezen.

Iemand een idee?
BMW E92 335D Stage 2 + F10 535D Stage 3------- Remmen is een vorm van angst!!!
Gebruikersavatar
Lewiz
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 nov 2015, 08:00
Type Auto: E92 335D + F10 535D

Blijken de vacuumslangetjes, die de turbo's aansturen, te zijn afgebroken bij het verwisselen van de druksensor, deze worden keihard door de hitte van de turbo´s en breken vervolgens erg makkelijk. 004

Even nieuwe slangetjes gemonteerd en ..... zelfs nog meer trekkracht en snellere gas response onderin toeren dan voorheen, blijkbaar waren deze slangetjes al langer niet zo fris meer. :roll:

En ook ... de 2 errors m.b.t. de tegendruk weer terug, het begint er op te lijken dat er iets vergeten is door de tuner.

Iemand nog interesse in een gloednieuwe uitlaatgas-tegendruk-sensor voor een 335D? 008

Ik houd jullie op de hoogte!
BMW E92 335D Stage 2 + F10 535D Stage 3------- Remmen is een vorm van angst!!!
Gebruikersavatar
Lewiz
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 nov 2015, 08:00
Type Auto: E92 335D + F10 535D

Ok, ik ben vandaag bij mijn tuner geweest en deze heeft het probleem snel en kosteloos verholpen. :ja:

Hij gaf aan dat er waarschijnlijk iets is overschreven, want een aantal zaken stonden inderdaad niet goed in de software.

Ik heb inmiddels alweer 80 Km gereden en de foutcodes zijn niet meer teruggekomen. :D

Ook heb ik het idee dat de auto stukken minder roet bij vol gas, hij geeft even een klein pluimpje rook en daarna is er niets meer zichtbaar in de achteruitkijkspiegel, mogelijk dit heeft misschien niet alleen aan de software maar ook aan de poreuze vacuümslangen gelegen.

Alles opgelost dus, ik kan nu weer gerust naar de Apk-keuring en nog bedankt voor jullie tips, deze zijn zeer nuttig voor me geweest!! 001
BMW E92 335D Stage 2 + F10 535D Stage 3------- Remmen is een vorm van angst!!!
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

dat betekent een donatie aan de kas!
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Lewiz
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 nov 2015, 08:00
Type Auto: E92 335D + F10 535D

Ik heb natuurlijk het forum al gesponsord door Vip te worden, net als jij, .....ohw .. wacht..... 008 :lol:

Maar kennis delen lijkt mij ook goed, dus uiteraard "doneer" ik mijn kennis en/of ervaringen weer aan anderen, zodra ik de mogelijkheid heb! 007
BMW E92 335D Stage 2 + F10 535D Stage 3------- Remmen is een vorm van angst!!!
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Ik betaal dmv mn aanwezigheid :arrow: 8) haha
Nobody said it was easy....
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”