Slechte koude start 330i N52 (LPG)

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niekos
Just getting started
Just getting started
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 mar 2014, 05:13
Type Auto: E90 330i N52 Dyn. Executive (Pre-LCI)
Locatie: Noord Brabant

Beste medeforummers,

Sinds een 4tal maanden heb ik last van een dikke ergenis aan mijn heilige koe.
De auto wil 's ochtends niet starten zonder dat ik een beetje gas geef om hem aan te laten slaan, zodra hij loopt, schudt de auto voor ongeveer 5 sec (lijkt wel een v8) om daarna soepel en zonder enig probleem mij naar m'n eind-bestemming te brengen.
Krijg ik hem niet direct de 1e keer aan de praat, dan duurt het meestal 3-4x starten voordat hij "pakt", ook kan ik mijzelf herinneren dat dan de radiator-ventilator ineens spontaan gaat draaien om na een x tijd weer uit te gaan (ik heb hiervan nog geen tijdsmeting van gedaan, gebeurd zeldzaam).
M'n auto heeft al vaker bij de stealer gestaan voor het uitlezen en die kwam geen foutmeldingen tegen, ikzelf heb recentelijk een BMW specifiek uitleeskastje gekocht en die toonde mij recentelijk de foutcode "2A87 - Exhaust vanos mechanism stuck", dit was de trigger om nieuwe vanos solenoids te halen en die te plaatsen en inderdaad bij de solenoid van de uitlaatzijde zat de inwendige veer vast, helaas bracht deze handeling niet het gewenste resultaat. 002
Wat het voor mij nog vreemder maakt, is als ik de stekker van mijn uitlaat solenoid verwijder, dan verloopt de koude start zonder enig probleem :duh:

Het blok heeft 203dkm gelopen, bijna 80dkm op lpg systeem van GFI + klepsmering, bougies zijn maandje geleden vervangen en de olie is 8dkm oud..
heeft iemand een idee waar ik nu verder kan gaan?
Groet,
Niek

P.s. de auto start altijd op benzine


Sniff 'n the Tears! :ja:
FritsieBMW
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 201
Lid geworden op: 21 sep 2015, 22:27

Blijft de foutmelding nu weg nadat je de nieuwe solenoids geinstalleerd hebt? Misschien is het ook mogelijk om met je kastje de adaptiewaarden voor het VANOS systeem te resetten?
Gebruikersavatar
Niekos
Just getting started
Just getting started
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 mar 2014, 05:13
Type Auto: E90 330i N52 Dyn. Executive (Pre-LCI)
Locatie: Noord Brabant

FritsieBMW schreef:Blijft de foutmelding nu weg nadat je de nieuwe solenoids geinstalleerd hebt? Misschien is het ook mogelijk om met je kastje de adaptiewaarden voor het VANOS systeem te resetten?
Hoi FritsieBMW,
Dank voor je reaktie,
De fout blijft nu inderdaad weg, de adaptiewaardes heb ik nog niet aangepast, ik weet ook niet of ik dit kan met het huidige kastje?
Ik wist niet dat dit nodig was na het vervangen van de solenoids, wat is het effect hiervan?
Sniff 'n the Tears! :ja:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13917
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Nodig is t niet, maar het kan soms wel helpen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”