Ik heb inmiddels alweer een 5k op de teller erbij gezet maar heb nog geen regeneratie bewust ervaren? Geen plotseling verhoogd verbruik of verminderd vermogen?
Zijn er andere signalen behalve uitlezen?
Thnx!
Wanneer regenereren dpf?
-
- Just getting started
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 26 mar 2017, 09:28
wel regelmatig controleren of de motor goed op temperatuur komt.
In de 4 cilnder diesels valt, zeker met het koude weer bijna geen warmte te krijgen.
En wanneer de koelvloeistof temperatuur onder de 75 graden blijft, wordt de regeneratie niet gestart.
In de 4 cilnder diesels valt, zeker met het koude weer bijna geen warmte te krijgen.
En wanneer de koelvloeistof temperatuur onder de 75 graden blijft, wordt de regeneratie niet gestart.
-
- Just getting started
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 13 sep 2017, 18:53
- Type Auto: 318D 2010 met aanpassingen
Temperatuur komt rond de 91 graden. Heb overigens een dpf aanpassing gehad dus het regenereren is niet meer van toepassing voor mij. Het filter dat eruit kwam was overigens brandschoon....
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Wil je zeggen dat de 4 cilinder diesels dus met dit koude weer niet op bedrijfstemperatuur komen? Dat zou niet goed zijn, daarom klopt het ook niet wat je zegt. Ook Of het nu een 4 of 6 cilinder is, maakt niks uit. Het duurt sowieso wel langer (ook ivm interieurverwarming die veel meer vraagt) maar op bedrijfstemperatuur komen ze allemaal als ze technisch gewoon in orde zijn.Otto schreef: In de 4 cilnder diesels valt, zeker met het koude weer bijna geen warmte te krijgen.
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
BMWcoder schreef:Wil je zeggen dat de 4 cilinder diesels dus met dit koude weer niet op bedrijfstemperatuur komen? Dat zou niet goed zijn, daarom klopt het ook niet wat je zegt. Ook Of het nu een 4 of 6 cilinder is, maakt niks uit. Het duurt sowieso wel langer (ook ivm interieurverwarming die veel meer vraagt) maar op bedrijfstemperatuur komen ze allemaal als ze technisch gewoon in orde zijn.Otto schreef: In de 4 cilnder diesels valt, zeker met het koude weer bijna geen warmte te krijgen.
Lastiger...ja..maar niet is vrij onmogelijk tenzij een mankement. Zou wat zijn na vwgate....
Nobody said it was easy....
-
- Just getting started
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 26 mar 2017, 09:28
BMWcoder schreef:Wil je zeggen dat de 4 cilinder diesels dus met dit koude weer niet op bedrijfstemperatuur komen? Dat zou niet goed zijn, daarom klopt het ook niet wat je zegt. Ook Of het nu een 4 of 6 cilinder is, maakt niks uit. Het duurt sowieso wel langer (ook ivm interieurverwarming die veel meer vraagt) maar op bedrijfstemperatuur komen ze allemaal als ze technisch gewoon in orde zijn.Otto schreef: In de 4 cilnder diesels valt, zeker met het koude weer bijna geen warmte te krijgen.
Heb ongeveer 30k geleden de beide thermostaten vervangen (kvs en egr)
Wanneer het koud is krijg komt de temperatuur bij niet hoger dan 87 graden.
Wanneer ik veel interieurverwarming vraag dan zakt de temperatuur tot 77 graden om vervolgens heel langzaam weer te stijgen.
BMW-vrienden
Aansluitend op de oorspronkelijk vraag wanneer/hoe vaak het dpf regenereert, mijn vraag bij hoeveel gram as het dpf vol is.
Ik heb nu 185k gereden en volgens Carly kan ik nog ca. 110k. Het aantal gram as is 34.12, ook volgens Carly.
Weet iemand wat het maximale aantal grammen as is van een vol dpf?
Auto betreft E91 325dA uit 2010 met N57-motor.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Aansluitend op de oorspronkelijk vraag wanneer/hoe vaak het dpf regenereert, mijn vraag bij hoeveel gram as het dpf vol is.
Ik heb nu 185k gereden en volgens Carly kan ik nog ca. 110k. Het aantal gram as is 34.12, ook volgens Carly.
Weet iemand wat het maximale aantal grammen as is van een vol dpf?
Auto betreft E91 325dA uit 2010 met N57-motor.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- VIP Driver
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 05 aug 2013, 14:36
- Type Auto: E91 335d high exec. m-pak.
In praktijk komt er ongeveer 100 gram as uit vol roetfilter. Ze zetten het filter op de weegschaal voor en na het reinigen.
Dit "Carly" getal is een schatting op basis van jouw rij gedrag en input van sensoren. Je auto heeft helaas geen benul van de daadwerkelijke hoeveelheid as.
Dit "Carly" getal is een schatting op basis van jouw rij gedrag en input van sensoren. Je auto heeft helaas geen benul van de daadwerkelijke hoeveelheid as.
E91 335d high exec. m-pak.