Oie bijvullen waarschuwing kort achter elkaar?

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spotlight
Just getting started
Just getting started
Berichten: 80
Lid geworden op: 01 aug 2016, 09:42
Type Auto: E90 320i
Locatie: Midden / Noord Brabant

Het is geen antwoord op je vraag over het verbruik. Ik moet zelf een liter bijvullen op 8 a 10k km. Blijkbaar verbruiken de motoren van deze series olie. In mijn geval vind ik dat nog zeer netjes. Ik zie mijn modelletje ook wel eens rijden met blauwe walm uit de pijp.

Ik gebruik deze om bij te vullen in mijn 320i n46. Voldoet aan de specificatie, is gewoon van Valvoline, betaalbaar en ik kom er vaak genoeg langs rijden.
[img]s1143.photobucket.com/user/bmwforum/media/20160711_195655.jpg[/img]

Valvoline 5W30, 5,99 Euro bij de Action.
https://www.action.com/nl-nl/search/?q=motorolie

https://www.oilspecifications.org/bmw.php


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13914
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Deze serie? Je hebt geen 6-in-lijn, dus niet erg vergelijkbaar.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jordan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 nov 2017, 15:56
Type Auto: BMW E91

greenbeauty schreef: 3000km verder
is niet schokkend inderdaad. Mijn E91 haalt ook dergelijke cijfers, 1:3500 ongeveer. Let er wel op dat je je olie checkt terwijl de motor echt goed warm is en het liefst terwijl je stilstaat. De BC wil nog wel eens een afwijkende waarde weergeven als je rijdend je olie checkt.

Ik gooi er overigens 5w30 in van Shell Helix. Dit is LL-04 goedgekeurd en hier doet ie het uitstekend op.
Afbeelding
greenbeauty
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 147
Lid geworden op: 21 jul 2011, 08:29


Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct bovenstaand bericht te citeren
-Moderator Team
Thanks man,

nog 3 vraagjes,

1/ het checken via de boordcomputer vind ik maar vreemd..
Als naar dit menu toegaat terwijl ik rijd, kan het soms wel 15 minuten duren voor hij eindelijk iets gemeten heeft.
Is dat normaal?

2/ de tikkende klepstoters vind ik ook irritant worden..
Het is wel weg na 15 minuten rijden, maar toch... is hier niet een permanente oplossing voor?

3/ Als de auto koud is, en ik rij met de automaatbak weg.. valt het me vaak op dat de 1e keer schakelen vrij moeizaam gaat. Hij komt vrij hoog in toeren en schiet dan ineens vrij rap hard in de 2.. alle keren erna gaat het gewoon vloeiend weer.
Heeft dat te maken dat de olie nog niet goed verspreid is in de bak?
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13914
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Allemaal normaal 8)
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

idd :ja: :

1: ja, de olie moet warm en goed verdeeld zijn, eer er een betrouwbare meting kan plaatsvinden.

2: ja, dat schijnt een normaal "dingetje" te zijn. Oplossing....tja...... :idea:

3: ja, heb ik ook. Eerst even rustig rijden. Je wil niet dat ie gaat schakelen, als er niet al olie is rondgepompt.
greenbeauty
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 147
Lid geworden op: 21 jul 2011, 08:29

Roland schreef:idd :ja: :


3: ja, heb ik ook. Eerst even rustig rijden. Je wil niet dat ie gaat schakelen, als er niet al olie is rondgepompt.
Wat moet je dan ? je moet toch wegrijden? :mrgreen:
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Hij bedoeld gewoon rustig rijden in het begin
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Niet direct na starten wegrijden wil ook helpen als het eht koud is. Dan geef je de bak en motor ook even de kans om de olie rond te laten pompen. Daarna rustig wegrijden en zoals je gemerkt hebt gaat het daarna vanzelf vloeiender.

De 8-traps ZF automaat heeft daar ook wel een handje van. 20-30sec laten lopen en hij schakelt gewoon direct mooi op bij koud weer. Of het moet echt ‘stervenskoud’ zijn, maar dat is niet anders dan normaal. Zul je zelf ook wel hebben als je net buiten komt uit een warm huis/kantoor/etc. :wink:
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”