Dashboard lampjes branden

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
bmwjaxxx
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2018, 12:56

Beste mensen,

Sinds pas ben ik in bezit van een BMW e92 (330D).
Ik heb de auto gekocht met een aantal dingetjes welke er nog aan gebeuren moeten. Een aantal zaken heb ik tussentijds verholpen, echter branden er nog een aantal lampjes op het dashboard. Zo branden er bijvoorbeeld het lampje van de ASC, ABS en handremlampje, maar werkt ook bijvoorbeeld de tank inhoud meter (Diesel meter) niet.
De lampjes zijn ook al eens één dagje uit geweest, maar de tankmeter werkte dan ook niet.
Nu heb ik uiteraard ook een aantal forums gelezen op internet, waarbij men spreek over een ABS sensor (rechtsachter), maar dit zag ik dan voorkomen bij het voorgaande model 3-serie de E46.
Ook ben ik een aantal keren een defect in de stuurhoek sensor tegen gekomen.

Heeft hier iemand ervaring mee bij het type E90 / E92 ?
Ik zal voor de duidelijkheid een foto plaatsen van het euvel (als het mij lukt, ben nog niet zo bekend met forums).

Alvast bedankt voor de eventuele reacties / voor het meedenken.

Afbeelding


Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Welkom op dit forum. :zwaai: :zwaai:
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Welkom

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Gebruikersavatar
Edje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
Locatie: Wijchen

Als nieuweling jezelf voorstellen in het daarvoor bestemde topic is wel zo netjes. :ja:
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
bmwjaxxx
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2018, 12:56

Helaas heeft niemand op dit forum tips kunnen geven, heb inmiddels de auto laten uitlezen, en de stuurhoek sensor is de probleem veroorzaker.
Deze zal ik spoedig bestellen en vervangen.
Nu was ik bij de dealer en deze verstaan onder de "stuurhoeksensor" een soort van aanstuurmodule met schakelaars (ruitenwisser schakelaar, cruisecontrol schakelaar en richting indicator schakelaars.
Echter als ik op internet zoek krijg ik de module (soort van ring welke eenvoudig te vervangen is en achter het stuur bevestigd wordt) los voor ongeveer 170 Euro, de dealer vraagt voor de module welke hen dus met schakelaars vervangen wordt ongeveer een 500 Euro.
Volgens diegene welke mijn auto heeft uitgelezen dient enkel de module (dus zonder schakelaars vervangen te worden).
Wel is het mogelijk dat deze nog ingeleerd dient te worden.
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Klopt en klopt. Dealer verkoopt de hoeksensor niet los, is idd onderdeel van de schakelaar unit. Dus lekker los kopen op internet, scheelt je euro’s voor een andere upgrade!
Maik
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 nov 2014, 14:31
Type Auto: 123d E87 LCI, 323ci Cabrio E46, Z3 2.8 E36/7, MINI JCW R53, 325xi E90

Is je stuurhoeksensor wel echt kapot ? Ik heb namelijk een tijdje geleden een 1 serie gehad die uit het niets deze foutmelding gaf. Na het opnieuw inleren van de sensor (en het wissen van dr fouten) is het niet meer terug gekomen. Ook zou ik eens kijken of je via de bmw software wel de tankinhoud kunt zien, wie weet zit er een communicatie fout in de auto die problemen veroorzaakt.
Niets rijdt zo fijn als een 6 in lijn
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”