Dat is echt
Ik leef met je mee en vooral uit eigen ervaring.
viewtopic.php?f=11&t=19953
Vorig jaar van mijn 335i N55 ook vastgelopen en geopteerd voor een donor motor en uiteindelijk bij De Jong Automotive een motor gevonden van 10.000km en nieuwe bijhorende turbo en dergelijke(maar is inderdaad niet te herleiden) en in totaal iets meer dan €8000,- lichter...
Heb enkel nog met één probleem te kampen en dat is het vermogensverlies af en toe,maar niet altijd.
Het is omdat het niet constant is dat ik nog altijd geen afspraak heb gemaakt omdat het me al veel geld heeft gekost,voor de rest geen problemen en veeeeeel minder olie verbruik dan de vorige motor.
E91 335i N54 || Motor defect
- Cuprani
- VIP Driver
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 22 mei 2017, 21:20
Dit 'soort' dingen was ik ook een beetje bang voor. Daarom gekozen om afstand van de auto te doen.
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 26 apr 2016, 19:43
Oliefilterhuispakkingen?Cuprani schreef:Tja dat kon nog wel, maar een totale revisie kost 8.500.Roland schreef:Als de oude motor niet opgeknapt kan worden, lijkt mij dat ook het béste.
Zou zo frustrerend zijn om een boel geld en werk te verzetten, om daarna weken of zelfs maanden tegen allerlei problemen aan te lopen
Ik zou dan geen garantie krijgen omdat er veel aan dit soort auto's wordt versleuteld.
En dit zou nog zonder turbo's zijn die wellicht ook overleden waren.
Ik heb hem verkocht aan een kennis. Die werkt in de automotive en kan veel goedkoper aan onderdelen komen. Het herstellen doet hij waarschijnlijk in de avond uurtjes, en dan is het nog wel rendabel.
Heb zelf 8 maanden terug 18.600 voor de auto betaald met garantie, apk en onderhoudsbeurt. Daarna nog 3000 in geïnvesteerd aan tuning. Dus 15.600 euro verloren in 8 maanden tijd..
..nu balen, maar vooral niet te lang bij stil staan want ik verander er toch niks meer aan.
Ben nog wel erg nieuwsgierig wat nu de exacte oorzaak is waardoor mijn olie in 1500 km zo slecht is geworden. Wellicht krijg ik dat nog van de nieuwe eigenaar te horen en dan zal ik het hier zeker nog even posten.
Morgen maar even proefrijden in een 2012 F31 320i
Beetje off topic maar wat was bij jou n54 de normale koelvloeistof temperatuur tijdens monitoren? zou me erg helpen
BMW 2-serie F22 M235i (hb) Mineral Grau
EX (bmw):
BMW 1-serie 5-drs F20 LCi 118i M-sport (aut) Estoril Blau
BMW 3-serie coupé E92 335i (hb) Tiefgrun
EX (bmw):
BMW 1-serie 5-drs F20 LCi 118i M-sport (aut) Estoril Blau
BMW 3-serie coupé E92 335i (hb) Tiefgrun
- Cuprani
- VIP Driver
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 22 mei 2017, 21:20
Koelwater tussen de 85 en 90 graden.
Olie temperatuur was wel altijd vrij fors. Dit was al vanaf dag 1, ook toen hij nog standaard was. Maar daar heb ik direct toen het eea over gelezen en schijnt normaal te zien.
Bij 120 op de cruise control liep de olie temperatuur al op tot 105 graden. Geef je dan een paar keer vol gas dan was deze direct 115 tot 119 graden. 119 graden was ook wel de max, nooit hoger gezien.
Olie temperatuur was wel altijd vrij fors. Dit was al vanaf dag 1, ook toen hij nog standaard was. Maar daar heb ik direct toen het eea over gelezen en schijnt normaal te zien.
Bij 120 op de cruise control liep de olie temperatuur al op tot 105 graden. Geef je dan een paar keer vol gas dan was deze direct 115 tot 119 graden. 119 graden was ook wel de max, nooit hoger gezien.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Sinds ik de ombouw heb naar de olietemp volg ik t ook, maar zelfs m'n N52 NA 330i (met oliekoeler) heeft n olietemp van 100-105 en loopt ook wel s op tot 115. Dus zo hoog is t niet.
-
- VIP Driver
- Berichten: 546
- Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
- Type Auto: 335i
De standaard thermostaat gaat ook pas open bij ongeveer 120 graden.
Sinds ik met de ftp thermostaat rij blijft de olie rond de 100 bij rustig rijden en zakt het weer netjes terug na een stukje trappen.
Sinds ik met de ftp thermostaat rij blijft de olie rond de 100 bij rustig rijden en zakt het weer netjes terug na een stukje trappen.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
- Alpinadrachten
- VIP Driver
- Berichten: 3330
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
- Type Auto: E91 executive
Vind het echt kolder dat je storingen hebt met andere motor.Jordan schreef:Heb dit topic met bovengemiddelde interesse gevolgd en vind het bijzonder sneu om te zien hoe je wagen (of blok) eigenlijk vanuit het niets toch wel redelijk overleden is. Ben het ook volledig eens met dat met een nieuw blok de kans op andere defecten ook wel sterk aanwezig is, dat klinkt heel aannemelijk.
Succes ermee!
Juiste motor erin en goed goed. Ik heb het gehad met m'n E46
Daarna nog 150dkm gereden en nooit ook maar 1 storing gehad
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema