Ik heb het geld inmiddels teruggekregen, hulde aan mijn garage dat ze het toch voor elkaar hebben gekregen.
@ versendaal, ben benieuwd naar je ervaring.
BMW bijzondere garantie op onderdelen? EGR koeler.
-
- VIP Driver
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 05 aug 2013, 14:36
- Type Auto: E91 335d high exec. m-pak.
Goed te horen.
Ik heb dit setje erop gezet: http://bimmertune.com/en/diesel-parts/d ... ?filter=12
In totaal op mijn gemakje ongeveer 2,5 uur mee bezig geweest en omdat ik nog een nieuwe hoofdthermostaat had liggen, heb ik die er ook gelijk maar op gezet. Wel koud hoor, bij 0 graden sleutelen aan de auto.
Het voornaamste probleem van kvs verbruik is helemaal opgelost. Een tank diesel verder en er is geen druppel (zo ver ik kan zien op het oog) gebruikt. Wat betreft het roetfilter... dat doet ook gewoon zijn werk exact als voorheen, dus je kunt een full egr delete doen als je nog een dpf hebt. Gisteravond een uur lang 180km/h gereden dus hij is goed getest.
Al met al een prima zet dus. Ik heb nog 1 setje, mag weg voor 85 euro, gratis verzenden.
Nieuwe achter schokdempers zijn ook binnen dus die kunnen dit weekend erop.
Ik heb dit setje erop gezet: http://bimmertune.com/en/diesel-parts/d ... ?filter=12
In totaal op mijn gemakje ongeveer 2,5 uur mee bezig geweest en omdat ik nog een nieuwe hoofdthermostaat had liggen, heb ik die er ook gelijk maar op gezet. Wel koud hoor, bij 0 graden sleutelen aan de auto.
Het voornaamste probleem van kvs verbruik is helemaal opgelost. Een tank diesel verder en er is geen druppel (zo ver ik kan zien op het oog) gebruikt. Wat betreft het roetfilter... dat doet ook gewoon zijn werk exact als voorheen, dus je kunt een full egr delete doen als je nog een dpf hebt. Gisteravond een uur lang 180km/h gereden dus hij is goed getest.
Al met al een prima zet dus. Ik heb nog 1 setje, mag weg voor 85 euro, gratis verzenden.
Nieuwe achter schokdempers zijn ook binnen dus die kunnen dit weekend erop.
E91 335d high exec. m-pak.
@ versendaal,
Je hebt dus die egr-cooler delete kit gemonteerd. Dus erg-koeler er tussenuit begrijp ik.
Eerder schreef
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je hebt dus die egr-cooler delete kit gemonteerd. Dus erg-koeler er tussenuit begrijp ik.
Eerder schreef
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
....sorry....
schreef je dat de egr-koeler nog een functie had bij de regeneratie van het roetfilter. Vervangen egr-koeler door zo’n kit dus geen probleem?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
schreef je dat de egr-koeler nog een functie had bij de regeneratie van het roetfilter. Vervangen egr-koeler door zo’n kit dus geen probleem?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- VIP Driver
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 05 aug 2013, 14:36
- Type Auto: E91 335d high exec. m-pak.
Nou.. tijdens normaal gebruik met een softwarematig uitgeschakelde egr klep, zie je tijdens het rijden dat de egr slechts 5% open is volgens de computer. Dat staat gelijk aan dicht. Geen idee waarom dat geen 0% is, maar goed.
Want met de egr-klep origineel (softwarematig actief) in de dde, zie je dat hij bij vol gas ook naar 5% gaat, dus dicht.
Nu was het mij al eens opgevallen dat de egr-klep van 5%, tijdens de start van een regeneratie spontaan naar iets van 10% gaat, dus een heel klein stukje open. En bij temperaturen boven de 600 graden ging hij ook wel eens naar 15% oid.
Daarom twijfelde ik een beetje of het wel een goed idee zou zijn en of de auto daar problemen mee zou hebben als je de egr koeler helemaal zou verwijderen. Je lmm zou tenslotte een verschil kunnen meten met de verwachting.
Maar dat maakt dus niet uit. Geen meldingen en de regeneratie ging zoals het hoort.
Mocht je dus ooit tegen een lekke egr koeler aanlopen. Helemaal verwijderen is dus een optie en scheelt een hoop geld.
Want met de egr-klep origineel (softwarematig actief) in de dde, zie je dat hij bij vol gas ook naar 5% gaat, dus dicht.
Nu was het mij al eens opgevallen dat de egr-klep van 5%, tijdens de start van een regeneratie spontaan naar iets van 10% gaat, dus een heel klein stukje open. En bij temperaturen boven de 600 graden ging hij ook wel eens naar 15% oid.
Daarom twijfelde ik een beetje of het wel een goed idee zou zijn en of de auto daar problemen mee zou hebben als je de egr koeler helemaal zou verwijderen. Je lmm zou tenslotte een verschil kunnen meten met de verwachting.
Maar dat maakt dus niet uit. Geen meldingen en de regeneratie ging zoals het hoort.
Mocht je dus ooit tegen een lekke egr koeler aanlopen. Helemaal verwijderen is dus een optie en scheelt een hoop geld.
E91 335d high exec. m-pak.