sportief beschaafd V6 geluid

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Limmerick
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2018, 12:07

Hallo, ik heb mij recent aangemeld en voorgesteld. Over enkele dagen arriveert mijn in Oostenrijk aangeschafte 325i xdrive touring uit 2010 met zo'n beetje alle opties en 50.000 km op de teller. Ik ben voornemens om er m performance 19" velgen onder te zetten met runflatbanden en de Bilstein B12 set. Verder zou ik wel een wat meer sportief geluidje uit de uitlaat op prijs stellen maar aangezien ik al wat op leeftijd ben met grijze haren en een echtgenote die naast mij in de auto niet te veel wil opvallen, moet het geluid sportief beschaafd klinken. De m performance einddemper/uitlaat lijkt mij iets teveel van het goede (afgaande op youtube filmpjes. Ik zou jullie ervaringen en input in deze zeer op prijs stellen.

groet, Bram


Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Allereerst heeft jouw auto een 6 in lijn, en geen V6 :ja:

Een Eisenmann uitlaat heeft meestal een wat minder snerpend geluid, maar meer een dieper, voller geluid.

Je kan natuurlijk ook gewoon de performance uitlaat plaatsen, en onder de zitting van de vrouw een veel grotere subwoofer. Dan hoort ze de uitlaat niet :mrgreen:
CriMsoN
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2015, 14:12
Type Auto: F20 118d LCI

Welkom in de BMW-familie. Ik denk dat dit topic veel views gaat krijgen door de titel :lol: :duh:

Het klinkt in ieder geval als een mooie aankoop. Ik ben zeer benieuwd naar de foto's en als het kan een verslag van de aankoopprocedure. Wij zijn zelf ook op zoek naar een mooie e91 330 of 325. Het aantal exemplaren dat in NL te koop staat voldoet net niet aan onze wensen. Er mist altijd wel een optie; sportstoelen, vol leder of panorama. Of de km-stand is erg (te) hoog. Of ze zijn nog erg duur. We hebben niet veel haast, dus ik ben niet geneigd om hier op in te leveren.

Lang verhaal kort; wellicht is import voor ons ook een goed idee. Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaring, de auto die het geworden is en beleving hiermee!

Veel plezier in ieder geval!
Limmerick
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2018, 12:07

De foto's bewaar ik voor later maar allereerst een kort verslag van deze aankoop. Ik heb in 2007 zowel een 4 jr oude audi voor mij zelf en een 6 jr oude Alfa voor mijn zoon zelf getraceerd op www.mobile.de en www.autoscout24.de. Beide auto's van particulieren en beiden gelokaliseerd in München en omgeving ervan. Toen gezocht op auto's van ongeveer 4 jr oud en minder dan 50.000 km op de teller. Groot aanbod en daardoor precies de auto kunnen vinden die ik wilde. Goedkope vlucht naar München en na aankoop beide auto's naar Nederland gereden. Nu 11 jr later heb ik weer exact hezelfde gedaan. Ongeveer 2-3 mnd de tijd genomen, wilde geen audi met 4 cil tsfi motor uit periode 2008-2012 vanwege problemen met olieverbruik (mogelijk tot 2016 nog niet geheel opgelost). En wat betreft de bmw ging eigenlijk voorkeur uit naar de 6 cilinder (tot 2012) ipv de 4 cilinder met turbo die daarvoor in de plaats zijn gekomen vanaf 2012. Kleurstelling en opties waren belangrijk bij zoekopdracht voor een 325i of 330i met < 60.000 km. In die 3 mnd is er op genoemde sites voldoende voorbij gekomen (in Nederland nagenoeg niet of veel duurder). Uiteindelijk gewenste auto gevonden op www.willhaben.at en www.gebrauchtwagen.at in Wenen in Oostenrijk bij een autohandelaar. De auto is dus een bmw 325i xDrive touring exclusive edition met nog vele extra opties uit 2010 met 50.000 km op de teller.Aparte maar zeer fraaie kleur, Tasman metallic. Als nieuw en door bmw dealer onderhouden (3 x onderhoudsbeurt gehad). Nieuwwaarde incl alle extra opties in 2010 €74.000. Gekocht voor €19.000, te betalen bpm €2000. (auto is 8 jr oud waardoor nog maar weinig bpm). Naar Wenen gevlogen, hotelletje voor 2 dagen, auto gezien en gekocht,teruggevlogen, en 2 weken later is gisteren de auto op een autoambulance in Groningen afgeleverd door een bulgaarse chauffeur die voor de autohandelaar wel eens werkt, en voor slechts €600 transport heeft gedaan. Auto kopen en terugrijden met een 5 dgn kurzzeitkennzeichen incl verzekering zoals ik in Duitsland 2 x heb gedaan, gaat vanuit Oostenrijk niet en is veel omslachtiger cq niet goed mogelijk. Auto staat hopelijk over 2-3 weken op kenteken. Dan zal ik wat foto's plaatsen. Groet, Bram
Limmerick
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2018, 12:07

Nog belangrijk te vermelden is dat in Duitsland en ook in Oostenrijk geregistreerde autobedrijven wettelijk verplicht zijn om 1 jaar garantie op de auto te geven en dat igv gebreken eventuele reparaties die onder de garantie vallen, ook door derden al of niet in het buitenland uitgevoerd kunnen worden. In een koopcontract moet deze 1 jaars garantie ook duidelijk vermeld worden en als koper moet je daar dan ook goed op toezien. Particuliere verkopers van auto's hebben uiteraard deze wettelijke verplichting niet.
Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6582
Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
Type Auto: E87 130i LCI

Limmerick schreef:. Auto kopen en terugrijden met een 5 dgn kurzzeitkennzeichen incl verzekering zoals ik in Duitsland 2 x heb gedaan, gaat vanuit Oostenrijk niet en is veel omslachtiger cq niet goed mogelijk.
Grappig dat je dit zegt.
Zoals ik het lees in dit topic op driving fun schijnt het allemaal niet zo moeilijk te zijn.
:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.
Limmerick
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2018, 12:07

Een kurzzeitkennzeichen krijg je in Duitsland alleen voor een in Duitsland geregistreerde en gekochte auto waarmee je dan wel in andere europese landen landen kan rijden behalve in Nederland. Zowel in Oostenrijk als in Nederland heb ik overal geinformeerd maar in Oostenrijk kon ik wel een op mijn naam geregisteerd kenteken kopen met verzekering (duur) maar die was alleen geldig in Oostenrijk. In Nederland zijn er aanbieders van een 1-dags kenteken geldig in Europa en in Nederland doch dit laatste is discutabel, Formeel zijn dergelijke kentekens door de overheid in Nederland nog steeds niet geldig en negeert de overheid in Nederland de door andere landen wel overeengekomen regels betreffende dit soort kentekens. Uiteindelijk was voor mij een verzekerd transport over 1200 km voor €600 goedkoper uit dan alle kosten die ik kwijt zou zijn aan brandstof, kentekenpapieren en platen en verzekeringen n andere formaliteiten om in nederland te kunnen rijden, en niet te vergeten de tijd ermee.
Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6582
Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
Type Auto: E87 130i LCI

Dus eigenlijk zeg je dat een Oostenrijks Kzk niet goed gekeurd is in Duitsland.
Dat verhaal van Nederland is me bekend. Duitsland beweert dat het export kenteken met rode vlakje door heel europa geldig is.
Dat is hij ook behalve in Nederland....
Het blijft een apart verhaal. Doordat het een europees goedgekeurd kenteken is zou hij in nederland ook geldig moeten zijn.
Maar belastingontduiking enzo....

Als je €600,- kan besparen op transport snap ik dat je het op deze manier doet. :ja:
:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.
Limmerick
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2018, 12:07

Oostenrijk kent zo'n 5 dgn kurzzeitkennzeichen niet. Ze kennen wel een zgn überstellungskennzeichen maar daar kan je alleen mee in Oostenrijk rijden. In blik op de weg is een keer uitvoerig aandacht besteed aan zgn exportkentekens en het kurzzeitkennzeichen.

Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6582
Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
Type Auto: E87 130i LCI

Ik ken het fragment van Blik op de weg.
Gaat mij ook niet om de duitse kentekens, die zijn me wel bekend.
Het duitse kzk kenteken(geel vlakje) is ook niet door heel europa geldig.
:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.
Gebruikersavatar
RAH
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 210
Lid geworden op: 04 mei 2015, 18:53
Type Auto: BMW E92 330xD

Ik heb die van mij met een (Duits) exportkenteken (met rode vakje) naar Nederland gereden. Bij mijn weten is het gele vakje niet toegestaan in NL. Die met het rode vakje wel. Enige probleem is dat je als Nederlander niet in een auto met buitenlands kenteken in NL mag rijden wegens de BPM. Maar voor de BPM kan je een 14 dagen vrijstelling aanvragen. Dat had ik dus ook gedaan.
BMW E92 330xD
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”