Alpina flash + chiptuning

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
GJVP2010
Just getting started
Just getting started
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 mar 2018, 01:21

Ik wil mijn n54 laten chippen.. heb veel goede dingen gelezen over br en beek maar weet iemand misschien een goede tuner in limburg?

Daarnaast nog de vraag of iemand hier de alpina flash kan uitvoeren? En moet dit na of kan het ook voor de chiptuning?

Mvg


Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Een (goede) tuner in Limburg heb ik niet kunnen vinden. Althans niet met een rollenbank.

Beek Autoracing in Den Haag (forumsponsor) is idd een hele goede. Daar heeft dit forum ook zijn jaarlijkse rollenbankdag.

Ikzelf ben vlak over de grens gegaan bij Chiptuning Plus in Dilsen-Stokkum. Vlak over de grens bij Stein. Vond ik fijner omdat bij eventuele problemen, ik er zo weer ben. Een ritje naar Den Haag is dan alweer wat verder :?

Prima vakmensen, denken met je mee en zeker niet te duur. :ja:
Laatst gewijzigd door Roland op 06 apr 2018, 01:12, 1 keer totaal gewijzigd.
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Limburg > Breda is toch makkelijk te doen?
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Ik weet niet waar je in Limburg zit maar wellicht is een tuner in Duitsland nog een optie?
Alpina flash kan ik voor je doen, maakt in principe niet uit of je dat voor of na de tuning doet.
Stuur maar een Pb voor de alpina flash.
GJVP2010
Just getting started
Just getting started
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 mar 2018, 01:21

Kijk dat zijn reacties waar ik wat aan heb! Bedankt!

Ik heb nog eens bij beek gekeken en die bieden het volgens de website wel heel voordelig aan. 395 bij 335i van 2009. Dus dat is we een verschil..

Weet iemand trouwens hoe het kan dat ik bij te koop gevraagd nog niets kan plaatsen?

Thnx! :ja:
shaggy66
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 apr 2017, 15:35
Type Auto: E92 335i MHD Stage 2 + Xhp stage 3.

Je kan ook nog overwegen MHD erop te knallen. Rij momenteel ook stage 1, zeer tevreden mee. Binnenkort ga ik de bak via Xhp ook flashen..
E92 335i MHD Stage 2 + Xhp stage 3.
GJVP2010
Just getting started
Just getting started
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 mar 2018, 01:21


Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct bovenstaand bericht te citeren
-Moderator Team
Doet iemand hier MHD? Is toch gewoon standaard software die je op je ecu zet en past zich niet aan je blok aan of wel?
GJVP2010
Just getting started
Just getting started
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 mar 2018, 01:21

[quote="GJVP2010"][quote="shaggy66"]Je kan ook nog overwegen MHD erop te knallen. Rij momenteel ook stage 1, zeer tevreden mee. Binnenkort ga ik de bak via Xhp ook flashen..[/quote

Ik heb me hier evdn ingelezen over MHD. Is iemand die me er wegwijs in kan maken en me kan en wilt helpen dit te installeren? Is toch veel veelzijdiger als een gewone chip bij beek oid zie ik nu 001
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

En dan heb je natuurlijk nog de JB4 :mrgreen:
GJVP2010
Just getting started
Just getting started
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 mar 2018, 01:21


Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct bovenstaand bericht te citeren
-Moderator Team
Klopt. Maar veel vrienden van me hebben m. En vele zijn toch niet tevreden. Laatste tijd hoor ik veel dat een MHD FLASH toch een veel fijner lopende motor en bak geeft
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Ah ok. Ik had de jb4 op de 135i, en was er wel tevreden over.

Maar ja, ik heb nooit MHD gereden, dus kan daar niet over oordelen.
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Tip: De Xhp software een flinke verbetering tov alpina software (rij zelf met stage 3 flash).

Met MHD installeer je software in je auto waarna je verschillende mappen kan laden. Het zijn inderdaad geen custom mappen en de software past zich ook niet aan de auto aan. Je kunt de map wel aan laten passen door MHD, maar hoe dat werkt weet ik niet precies.
Voor ongeveer het zelfde geld als "chiptuning" kun je ook gaan voor een MHD (backend-)flash die samenwerkt met een Jb4. De Jb4 kun je dan op autotuning instellen en dan heb je als het ware wel custom mapping. Als je er hoog octaan benzine in gooit of over een tijdje meer aanpassingen aan je auto wilt doen is dit wel handig.

Is natuurlijk maar net wat je zelf wilt maar dan weet je even wat meer.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
GJVP2010
Just getting started
Just getting started
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 mar 2018, 01:21

Roland schreef:Ah ok. Ik had de jb4 op de 135i, en was er wel tevreden over.

Maar ja, ik heb nooit MHD gereden, dus kan daar niet over oordelen.

Ik persoonlijk ook niet. Vandaar dat ik zo nieuwsfhierig ben naar MHD.
GJVP2010
Just getting started
Just getting started
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 mar 2018, 01:21

BartE91 schreef:Tip: De Xhp software een flinke verbetering tov alpina software (rij zelf met stage 3 flash).

Met MHD installeer je software in je auto waarna je verschillende mappen kan laden. Het zijn inderdaad geen custom mappen en de software past zich ook niet aan de auto aan. Je kunt de map wel aan laten passen door MHD, maar hoe dat werkt weet ik niet precies.
Voor ongeveer het zelfde geld als "chiptuning" kun je ook gaan voor een MHD (backend-)flash die samenwerkt met een Jb4. De Jb4 kun je dan op autotuning instellen en dan heb je als het ware wel custom mapping. Als je er hoog octaan benzine in gooit of over een tijdje meer aanpassingen aan je auto wilt doen is dit wel handig.

Is natuurlijk maar net wat je zelf wilt maar dan weet je even wat meer.
Kijk wederom super info hier!

Maar even terugkomend op mijn vraag. Ik wil zonder jb4 aan de slag. Dus MHD FLASH En den de xhp software als ik het zo hoor.

Maar de vraag.. wie doet zoiets hier :Klappen:
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Dat zou ik zelf doen want je koopt een flash licentie. Als je dan later bv naar stage 2 wilt hoef je alleen stage 2 aan te schaffen.
Daar komt bij dat je het een en ander kan uitlezen met de app en de kabel die je hebt aangeschaft voor het flashen.
Dat geld voor MHD en XHP.
Het is ook allebei vrij makkelijk te doen als je je eerst maar even inleest. Wel eerst even de Xhp flash doen, dan kan je die daarna aanvinken in de MHD app opties.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”