Foutcodes gewist, nu nog readiness verkrijgen

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

De sensoren na de kat doen inderdaad meer dan alleen de kat efficientie meten. Je kan de DP Fix beter niet laten zitten.

Ik ben elk jaar de dag voor de APK zo'n 30/45min bezig om de dp fix te installereren en krijg na een kleine 15km snelweg al readyness. Het weghalen is 15min werk. Beter dan de downpipes weghalen en weer installeren. Hierbij moet je ook de uitlaat pakkingen vervangen wat je ook nog eens 30euro kost.

Wel ben ik erg benieuwd of hij er ook zonder DP fix door komt. Ik denk dat het moet lukken wanneer de injectoren,bobines en bougies in goede staat zijn. Dat ga ik dit jaar eens proberen.


BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Oke heb jij nog een bepaalde cyclus die je doorloopt om readiness te verkrijgen, of is het gewoon domweg motor starten, snelweg op en klaar.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Ik geloof dat het handig is om te cruisen boven de 100km/u. En even de standaard ecu map erin laden. Op een getune map werkt het niet.
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Heb inmiddels de lambda spacers er weer tussenuit gehaald en de dp fix van Roy overgenomen. Is er denk ik een stuk makkelijker tussen te knallen dan die verrekte spacers. En ik nog wel denken dat het makkelijk zou passen :duh:
Ballistic schreef:Ik geloof dat het handig is om te cruisen boven de 100km/u. En even de standaard ecu map erin laden. Op een getune map werkt het niet.
Ik heb het nog niet geprobeerd maar het zou ook moeten gaan met een stage zoveel/getunede map. Het kan zijn dat de sensoren in de map uit gezet zijn, maar die kan je in tunerpro weer aanzetten als ze dat nodig is.
In de BMS backend flash staan ze gewoon aan. Wellicht in de OTS mappen niet
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Ja dat zou kunnen. Ik heb alleen ervaring met de MHD OTS maps.
trenbolonie
Just getting started
Just getting started
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2022, 12:19

Begrijp ik het goed dat het niet mogelijk is om catalyst readiness te krijgen als alle cats weg zijn met MHD? Ik heb geen CEL maar heb zelfs na 400km rijden de catalyst niet op complete kunnen krijgen.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”