Bmw 320d groot probleem

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Raketje665
Just getting started
Just getting started
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2017, 22:25

Als eerste ik ben Freddy en ben niet echt goed in ABN maar goed het gaat hier om de hulp

Ik heb een 320d van 2005 mijn auto reed altijd perfect nooit ergens last van gehad tot dat mijn vrouw zij he de auto maakt een raar geluid ik heb de auto naar de monteur gebracht en zei ik hoop niet dat het de turbo was hij verder liep de auto nog steeds perfect geen meldingen nergens last van alleen een fluitende turbo :Hosanna: de monteur belde me op en zei ja hij is aan een revisie toe waar ik op zij doe maar belt ie me op ja er moet ook nieuwe olie in ik zeg ja geef hem maar een grote beurt belt ie weer zegt ie ja een turbo gaat niet zomaar kapot dat heeft een oorzaak ik zeg en dat is ja de roetfilter als ke die niet vervangt omdat ie verstopt zou zijn maar ik alleen nooit daar een fout melding heb gehad kan ie me geen garantie geven op de turbo ik zeg dan vervang die ook maar kosten totaal voor de drie turbo roetfilter en grote beurt 1800e hij belde me op twee dagen later kom hem maar halen hij is klaar nou ik reed naar huis had ik in eens te pas en te onpas een stotter bak weer aan de computer wat met decwaardes gekloot of zo iets was het stotteren al minder weer een afspraak gemaakt om dat helemaal weg te krijgen voor een week later dag van tevoren belde ik hem op je gelooft het nooit maar gestotter is weg nu nog steeds gelukkig nu brand steeds weer het roetfilter lampje en lijkt als ok ik van een TDI naar een td ben gegaan ik merk als ik gas geef dat ie al bij 3500 toeren in de begrenzer gaat veilige modus ook voel ik de turbo aanspringen rond de 2000 toeren maandag gaat de auto weer terug naar de monteur want zit nu al bijn vier weken te kloten met de auto na de reparatie ik zeg je hij liep nog beter met een fluitende / kapotte turbo inwording dan met nu alle nieuwe onderdelen daar bij zegt de monteur hij wilt nog ff kijken maar daarna zijn er onderzoekskosten aan verbonden help dit kan toch niet waar zijn wie weet wat het euvel is en wat ik er mee moet wordt er dood ziek van andere garages bouwen komplete motors om dit kan toch niet zo moeilijk zijn wie o wie

Gr Freddy


NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

En dan lul ik half hebreeuws....
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Whahaha dit is een lange zin....

Sorry Freddy ik kan je niet helpen. Hopelijk snel iemand die het wel kan.
dencoupe
Just getting started
Just getting started
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2016, 19:08

Dacht dat dit soort praktijken niet meer voorkwamen........ dit verhaal klinkt als een flinke naai partij :twisted:

Is deze meneer aangesloten bij een vak organisatie (bovag, bosch?) kijk eens naar de klachtenprocedure.

En verder, geen goed gevoel erbij dan verlies pakken en een andere garage zoeken
beemert
Just getting started
Just getting started
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 sep 2017, 18:53
Type Auto: 318D 2010 met aanpassingen

Beetje mosterd na de maaltijd maar ga voor dergelijke grote klussen naar een specialist toe... universele garages kunnen erg veel maar ik zou dit soort zaken daar niet laten doen. Wellicht zit er 1 in je buurt? Ze staan elders wel benoemd op dit forum.... ook nu zou je er alsnog heen kunnen gaan, ja kost geld maar wel een fatsoenlijke diagnose + oplossing eventueel.
Gebruikersavatar
Mylife
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 279
Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:01
Type Auto: 528i M-Sport

Ik ben ook niet goed in ABN, maar je kunt op z'n minst proberen er iets leesbaars van te maken...
Afbeelding 528i N20 245PK M-Sport (F11 LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
Techn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 619
Lid geworden op: 02 dec 2016, 19:15

Ik heb inmiddels de zin 4 keer getracht te lezen maar helaas....

Ik moet afhaken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
BjeffIndividual
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 dec 2011, 00:10
Type Auto: Model S P100D

Ondanks wat vreemd geschreven kan ik er prima een verhaal uit opmaken.

Mijn advies, laat een onafhankelijke specialist er een diagnose op los laten.

Als de kosten 1.800,- EUR waren voor een grote beurt, een (nieuwe?) turbo en een (nieuwe) DPF dan vind ik dat akelig goedkoop. De onafhankelijke specialist kan er objectief naar kijken, kost een paar tientjes maar dan sta je wel stevig in de schoenen als je verhaal gaat halen bij de garagist.

Succes :ja:
Model S P100D aka Dyson
RemcoS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 nov 2017, 19:46
Type Auto: E91 320 ede 2011
Locatie: Flevoland

Goed te lezen verhaal.

Freddy in Nederland heb je wettelijk gezien een jaar garantie op Nieuwe onderdelen en garantie op het uitgevoerde werk (mits het een teun de beun is)

Heeft de monteur/garage inderdaad wel uitgevoerd wat die zegt? Nieuwe turbo, roetfilter en de beurt uitgevoerd?

Zorg iniedergeval dat eerst eens de auto goed wordt uitgelezen, of adapties gewist, eventueel tegendruk van het roetfilter wordt gecontroleerd, ofdat er inderdaad dan ook een roetfilter is vervangen, want 1800 voor een turbo, roetfilter en grote beurt is weinig geld, dus ik verwacht eerlijk gezegtbdat nietballes is uitgevoerd
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”