Kop er af halen bedoel je? Dat kost toch geen 5K?!
Hoeveel dagen werk wil je daar aan besteden dan?
Slecht begin 2019.... (Ratel in blok)
- rsvmakkie
- VIP Driver
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
- Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
- Locatie: Noord Holland
Auto is verder in prima staat en heeft alle opties die ik wil.
Daarnaast zelf nog aardig wat mods toegevoegd omdat ik deze auto aardig wat jaren wilde blijven rijden.
Wegdoen is dus eigenlijk geen optie voor me......
Mocht dit de verkeerde kant opgaan kijk ik nog naar een revisie of ruilblok maar ik hoop nog even van niet....
Daarnaast zelf nog aardig wat mods toegevoegd omdat ik deze auto aardig wat jaren wilde blijven rijden.
Wegdoen is dus eigenlijk geen optie voor me......
Mocht dit de verkeerde kant opgaan kijk ik nog naar een revisie of ruilblok maar ik hoop nog even van niet....
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Met het werk wat je nu laat uitvoeren, doe je al meer dan noodzakelijk is (hoewel de keus niet heel vreemd is in deze situatie). Of er nu echt slijpsel gevonden is, heb ik niet meer van je gehoord. Maar als je 2K besteedt zou je toch wel vrij zeker moeten zijn dan je er weer een hele tijd zonder problemen mee door kunt.
- rsvmakkie
- VIP Driver
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
- Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
- Locatie: Noord Holland
Dat dacht ik ook.
Ook garage Gijsbertsen denkt dit maar raad voor de zekerheid aan om over 1000 km de filters en olie weer te bekijken om te kijken of dit nu schoon blijft.
Feit blijft dat er metaaldeeltjes zijn gevonden en ik kan adhv de foto's niet inschatten of dit richting fataal gaat of niet
Als ik naar de foto's kijk zie ik een hoop vervuiling maar of dat allemaal metaal is.... geen idee.
Vervuiling lijkt me goed oplosbaar met de nu gekozen oplossing. Is het allemaal metaal dan is er echt iets aan het stuklopen, ik hoop hier vanmiddag met de monteur een wat duidelijker verhaal bij te krijgen.
Reacties op de foto's (hier en elders op internet) variëren van 'mooi op tijd' tot 'total loss' maar dat is ook gelijk het nadeel van social media...
Ook garage Gijsbertsen denkt dit maar raad voor de zekerheid aan om over 1000 km de filters en olie weer te bekijken om te kijken of dit nu schoon blijft.
Feit blijft dat er metaaldeeltjes zijn gevonden en ik kan adhv de foto's niet inschatten of dit richting fataal gaat of niet
Als ik naar de foto's kijk zie ik een hoop vervuiling maar of dat allemaal metaal is.... geen idee.
Vervuiling lijkt me goed oplosbaar met de nu gekozen oplossing. Is het allemaal metaal dan is er echt iets aan het stuklopen, ik hoop hier vanmiddag met de monteur een wat duidelijker verhaal bij te krijgen.
Reacties op de foto's (hier en elders op internet) variëren van 'mooi op tijd' tot 'total loss' maar dat is ook gelijk het nadeel van social media...
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Dutch79 schreef:Kop er af halen bedoel je? Dat kost toch geen 5K?!
Hoeveel dagen werk wil je daar aan besteden dan?
bedoelde als het uitloopty op een koprevisie /vervanging inc het werk wat ze nu gaan doen
Nobody said it was easy....
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
niets ten nadele van jou ...rsvmakkie schreef:Auto is verder in prima staat en heeft alle opties die ik wil.
Daarnaast zelf nog aardig wat mods toegevoegd omdat ik deze auto aardig wat jaren wilde blijven rijden.
Wegdoen is dus eigenlijk geen optie voor me......
Mocht dit de verkeerde kant opgaan kijk ik nog naar een revisie of ruilblok maar ik hoop nog even van niet....
maar zijn veel mensen die zeggen "in prima staat". En als je dan de auto onder de loep neemt..en je dus bv 25000 km rijdt met olie die maar 5 km per dag rijdt>>>>dan is vaak het overall onderhoud niet veel anders.
Ik roep maar wat he:
groot onderhoud, aircoonderhoud, automaatonderhoud>>. ong 1000-1500 euro.
dan staat dat los van schokbrekers..lagers etc etc.
Als je dagwaarde 7500 euro is...dan ga je met je huidige ellende al gauw richting loss....of denk ik verkeerd
Nobody said it was easy....
- rsvmakkie
- VIP Driver
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
- Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
- Locatie: Noord Holland
Ik snap wat je bedoelt NOS maar ik ben juist van mening dat ik alles in goede staat wil brengen/houden en juist eerder het verwijt krijg onnodig dingen te vervangen.
Vandaar ook dat ik de automaat heb laten flushen bij ZF, bougies voortijdig heb vervangen, filters heb vervangen en ook de airco heb laten servicen.
Ook de eibach b12 was deels voor de looks maar ook zeker omdat ik alles gewoon goed wil hebben aan de auto.
Heb nog net niet alle draagarmen, schijven en remblokken preventief vervangen maar dat scheelde weinig.
Op mijn todo list staan nog dingen als remvloeistof, multiriem incl spanrol, krukaspoulie, stukje roest onder achterraam enz enz.
Ook die 5km wil ik wel iets nuanceren.
Ik woon inderdaad 5 km van mijn werk en pak(te) geregeld de auto.
Deze ritjes worden echter afgewisseld met ritjes van gemiddeld 100km (bijna elk weekend) dus het is niet alleen maar 'kort'.
Kortom de auto is mij heel wat waard
Kreeg laatst bij de open dag van de bmw dealer (gratis check van de auto) nog het compliment dat de auto er nog zo bijzonder goed uitzag voor zijn leeftijd. Oke dat zegt wellicht weinig over de technische staat maar toch....
Hang net op met Gijsbertsen en de auto staat om 18:00 klaar.
Op de vraag of het nou zoveel slijpsel was kreeg ik het antwoord dat dat wel meeviel maar genoeg om deze controle van lagerschade uit te voeren en over 1000km nog even alles te checken.
Ik hou dus goede moed dat dit meevalt maar dat blijft afwachten.
Vandaar ook dat ik de automaat heb laten flushen bij ZF, bougies voortijdig heb vervangen, filters heb vervangen en ook de airco heb laten servicen.
Ook de eibach b12 was deels voor de looks maar ook zeker omdat ik alles gewoon goed wil hebben aan de auto.
Heb nog net niet alle draagarmen, schijven en remblokken preventief vervangen maar dat scheelde weinig.
Op mijn todo list staan nog dingen als remvloeistof, multiriem incl spanrol, krukaspoulie, stukje roest onder achterraam enz enz.
Ook die 5km wil ik wel iets nuanceren.
Ik woon inderdaad 5 km van mijn werk en pak(te) geregeld de auto.
Deze ritjes worden echter afgewisseld met ritjes van gemiddeld 100km (bijna elk weekend) dus het is niet alleen maar 'kort'.
Kortom de auto is mij heel wat waard
Kreeg laatst bij de open dag van de bmw dealer (gratis check van de auto) nog het compliment dat de auto er nog zo bijzonder goed uitzag voor zijn leeftijd. Oke dat zegt wellicht weinig over de technische staat maar toch....
Hang net op met Gijsbertsen en de auto staat om 18:00 klaar.
Op de vraag of het nou zoveel slijpsel was kreeg ik het antwoord dat dat wel meeviel maar genoeg om deze controle van lagerschade uit te voeren en over 1000km nog even alles te checken.
Ik hou dus goede moed dat dit meevalt maar dat blijft afwachten.
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Inderdaad maar even van het positieve uitgaan
We horen 't wel weer van je!
We horen 't wel weer van je!
- rsvmakkie
- VIP Driver
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
- Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
- Locatie: Noord Holland
Vandaag de auto weer opgehaald en even alles doorgenomen met de monteur.
Op de foto’s leek het alsof de vanosfilters en oliefilter vol met metaaldeeltjes zaten.. dit is echter niet waar
Ja de filters waren ontzettend vervuild maar dit was grotendeels sludge/koolafzetting. Ook niet goed uiteraard maar maar minder erg als metaal.
Wel zagen ze een paar stukjes metaalschilfers waardoor ze besloten om de carterpan te verwijderen en te kijken of de drijfstanglagers niet beschadigd waren. Hier lijken deze schilfers echter niet vandaan te komen. Wel vertoonde ze wat ongelijke slijtage vlakken waardoor het advies was om ze te vervangen (ik zie het maar als preventief onderhoud ). Hier zijn dus niet de metaalschilfers of de ratel vandaan gekomen.
Het blijft dus gissen waar de schilfers vandaan zijn gekomen maar de monteur verwacht eigenlijk geen problemen meer.
Wat hebben ze nu gedaan:
- drijfstang lagers vervangen
- vanos filters vervangen
- oliefilter vervangen
- beide disa kleppen vervangen
- olie afscheider vervangen
- olie kanalen schoongemaakt
En op mijn verzoek:
- remvloeistof ververst
- pakkingen tussen oliefilter huis en motorblok vervangen ivm licht lekkage
Over 4 weken ga ik weer langs en gaan ze de filters opnieuw bekijken ter controle.
Al met al heb ik een heerlijk uurtje naar huis gereden. Auto lijkt veel soepeler te reageren. Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ze mijn vanos systeem opnieuw hebben gecalibreerd....
(Of omdat ik inmiddels een week in een oude stinkende slingerende Volvo station leenauto heb gereden )
Fingers crosssed
Op de foto’s leek het alsof de vanosfilters en oliefilter vol met metaaldeeltjes zaten.. dit is echter niet waar
Ja de filters waren ontzettend vervuild maar dit was grotendeels sludge/koolafzetting. Ook niet goed uiteraard maar maar minder erg als metaal.
Wel zagen ze een paar stukjes metaalschilfers waardoor ze besloten om de carterpan te verwijderen en te kijken of de drijfstanglagers niet beschadigd waren. Hier lijken deze schilfers echter niet vandaan te komen. Wel vertoonde ze wat ongelijke slijtage vlakken waardoor het advies was om ze te vervangen (ik zie het maar als preventief onderhoud ). Hier zijn dus niet de metaalschilfers of de ratel vandaan gekomen.
Het blijft dus gissen waar de schilfers vandaan zijn gekomen maar de monteur verwacht eigenlijk geen problemen meer.
Wat hebben ze nu gedaan:
- drijfstang lagers vervangen
- vanos filters vervangen
- oliefilter vervangen
- beide disa kleppen vervangen
- olie afscheider vervangen
- olie kanalen schoongemaakt
En op mijn verzoek:
- remvloeistof ververst
- pakkingen tussen oliefilter huis en motorblok vervangen ivm licht lekkage
Over 4 weken ga ik weer langs en gaan ze de filters opnieuw bekijken ter controle.
Al met al heb ik een heerlijk uurtje naar huis gereden. Auto lijkt veel soepeler te reageren. Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ze mijn vanos systeem opnieuw hebben gecalibreerd....
(Of omdat ik inmiddels een week in een oude stinkende slingerende Volvo station leenauto heb gereden )
Fingers crosssed
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Op naar de 2 en daarna de 3 ton!
- rsvmakkie
- VIP Driver
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
- Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
- Locatie: Noord Holland
Gaan we zeker proberen
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
- rsvmakkie
- VIP Driver
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
- Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
- Locatie: Noord Holland
Vrouw (17 november) en zoon (2 januari) hebben geluk gehad
Mijn dochtertje in mei dus die moet maar wat begrip tonen (mag wel even 'op schoot' meerijden )....
Mijn dochtertje in mei dus die moet maar wat begrip tonen (mag wel even 'op schoot' meerijden )....
Bekijk mijn E91 325i Arktis.