xHP - Help, welke stage moet ik kiezen?

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Gebruikersavatar
JdBn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 371
Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
Type Auto: F31 330d

Lijkt me ook wel een fijn detail dat als je de auto in sport zet niet meteen de bak ook in sport gaat. Ik hou er wel van om de scherpere gasresponse te hebben zonder continue in een lagere versnelling te moeten zitten.


:Mpower: F31 330d
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Als je dat wilt kun je het beste stage 2 nemen, heb ik zelf ook gedaan. Bij stage 3 had ik toch vaak dat hij terugschakelde als ik de DEC-switch in sport zette, erg irritant inderdaad.
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 578
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Jimmer schreef: 13 jun 2021, 11:58 Hee dat is een mooi overzicht voor de 8HP, zou niet weten waarom dat verouderd zou zijn.
Ik heb contact gehad met Christoph Wallnoefer van xHP en op de vraag of de tabel ook van toepassing is op m'n F32 440i uit 2016 kreeg ik dit antwoord:
This chart is only for a rough orientation but should be true in most instances.

To see, what each stage does in your specific car, please go to our website and use the "check support" feature, look for the OTS-Map package with your type-code and click on details, there you see what every stage does.

https://www.xhpflashtool.com/#support
De tabel geeft heel veel detail maar kun je dus niet letterlijk volgen. Verklaart ook waarom Spollie dit zegt:
Spollie schreef: 14 jun 2021, 15:07 Bij stage 3 had ik toch vaak dat hij terugschakelde als ik de DEC-switch in sport zette
Volgens de tabel zit er geen verschil tussen D / Sport of S / Sport in stage 2 & 3.
Jimmer schreef: 23 feb 2021, 22:00 We horen graag hoe xHP bevalt op de 8HP. :ja:
Anyway: ik denk dat stage 2 het beste bij me past maar in de toekomst zal ik zeker stage 3 nog eens proberen. Voor nu heb ik het gevoel dat de bak alerter is, makkelijker 2 versnellingen terugschakelt en tenminste niet meer probeert de versnelling te behouden met een toerental onder de 1000. Ik ben er nog niet over uit of xHP genoeg improvement geeft aan m'n (tip-in) throttle-latency. In D / Comfort mode is er sowieso niks veranderd qua delay :( , in D / Sport lijkt het beter maar ik moet over tijd nog ervaren of het voor mij goed genoeg is of dat ik nog vervolg moet geven aan m'n zoektocht: hoe krijg ik die irritante throttle delay eruit (ff snel een rotonde opduiken kan tricky zijn agv throttle-delay).
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Wat bedoel je precies met throttle delay? Is dat niet gewoon het karakteristiek van een turbo-motor?
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Daar gaat baksoftware niks aan veranderen :mrgreen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
KHEETHEM
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 aug 2015, 07:35
Type Auto: E93 335i en f30 318d bedrijfswagen

heb stage 2 op 335i N54.
heel tevreden van
Re-Fl3X_
Just getting started
Just getting started
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2021, 12:52

Wellicht dat jullie ervaring hebben met het volgende. Ik rijd al enige tijd met stage2 op mijn n54. Ben erg blij met het resultaat van de flash. Echter wel 1 puntje waar ik even benieuwd naar ben hoe jullie deze ervaren:

Bij downshifts van 3 > 2 in de S stand vind ik de auto wel erg "aggressief" voordat ik meteen in problemen ga denken ben ik benieuwd hoe jullie deze downshift(s) ervaren. In de D modus rijd de auto "silky smooth".
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Je kunt de schakelmomenten en de hoeveelheid tussengas zelf aanpassen met de flasher. (althans, als je het zelf hebt gedaan ipv laten doen)
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Re-Fl3X_
Just getting started
Just getting started
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2021, 12:52

Thys schreef: 24 aug 2021, 12:26 Je kunt de schakelmomenten en de hoeveelheid tussengas zelf aanpassen met de flasher. (althans, als je het zelf hebt gedaan ipv laten doen)
Ik heb het zelf gedaan, wist inderdaad dat deze zijn aan te passen. Heb jij hier ervaring mee en zijn er valkuilen waar je op moet letten als je deze wijzigt? Ik zal eens contact opnemen met support en kijken of ze me hier mee kunnen helpen :) Alvast bedankt voor je reactie.
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Nee er zijn weinig valkuilen, het zit behoorlijk foolproof in elkaar. Trek eens een paar uurtjes uit en probeer wat verschillende instellingen uit. Daar kan geen forum of support je bij helpen; ieder zn eigen eisen en wensen.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Re-Fl3X_
Just getting started
Just getting started
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2021, 12:52

kwaad is al geschiet, net een mailtje naar support gestuurd. Kijken waar ze mee terug komen :) thx anyway!
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Jimmer schreef: 15 jun 2021, 18:00 Wat bedoel je precies met throttle delay? Is dat niet gewoon het karakteristiek van een turbo-motor?
Kun je hiervoor niet de anti-lag optie gebruiken? Ik lees erover dat dit je turbodruk hoog houdt voor snellere response (dus geen turbogat).

Nog verdere positieve/negatieve ervaringen met XHP software?
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Misschien is deze interessant (B58 anti-lag):
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

Ik denk zelf dat het bij mijn auto weinig toevoegt. Als ik nu hem in sport zet gaat die naar 2000 toeren en mij. Maximale koppel is bij 2000 toeren dus geen turbo gat. Rijdt dan wel natuurlijk wat zenuwachtig.
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Ik begrijp uit het filmpje dat je het beter alleen kan doen als je catloos bent. Verder alleen aan te raden bij sporadisch gebruik (circuit).
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”