xHP - Help, welke stage moet ik kiezen?
- JdBn
- VIP Driver
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
- Type Auto: F31 330d
Lijkt me ook wel een fijn detail dat als je de auto in sport zet niet meteen de bak ook in sport gaat. Ik hou er wel van om de scherpere gasresponse te hebben zonder continue in een lagere versnelling te moeten zitten.
F31 330d
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
- Type Auto: F32 440i (05/2016)
Ik heb contact gehad met Christoph Wallnoefer van xHP en op de vraag of de tabel ook van toepassing is op m'n F32 440i uit 2016 kreeg ik dit antwoord:
De tabel geeft heel veel detail maar kun je dus niet letterlijk volgen. Verklaart ook waarom Spollie dit zegt:This chart is only for a rough orientation but should be true in most instances.
To see, what each stage does in your specific car, please go to our website and use the "check support" feature, look for the OTS-Map package with your type-code and click on details, there you see what every stage does.
https://www.xhpflashtool.com/#support
Volgens de tabel zit er geen verschil tussen D / Sport of S / Sport in stage 2 & 3.
Anyway: ik denk dat stage 2 het beste bij me past maar in de toekomst zal ik zeker stage 3 nog eens proberen. Voor nu heb ik het gevoel dat de bak alerter is, makkelijker 2 versnellingen terugschakelt en tenminste niet meer probeert de versnelling te behouden met een toerental onder de 1000. Ik ben er nog niet over uit of xHP genoeg improvement geeft aan m'n (tip-in) throttle-latency. In D / Comfort mode is er sowieso niks veranderd qua delay , in D / Sport lijkt het beter maar ik moet over tijd nog ervaren of het voor mij goed genoeg is of dat ik nog vervolg moet geven aan m'n zoektocht: hoe krijg ik die irritante throttle delay eruit (ff snel een rotonde opduiken kan tricky zijn agv throttle-delay).
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Daar gaat baksoftware niks aan veranderen
-
- Just getting started
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 29 jul 2021, 12:52
Wellicht dat jullie ervaring hebben met het volgende. Ik rijd al enige tijd met stage2 op mijn n54. Ben erg blij met het resultaat van de flash. Echter wel 1 puntje waar ik even benieuwd naar ben hoe jullie deze ervaren:
Bij downshifts van 3 > 2 in de S stand vind ik de auto wel erg "aggressief" voordat ik meteen in problemen ga denken ben ik benieuwd hoe jullie deze downshift(s) ervaren. In de D modus rijd de auto "silky smooth".
Bij downshifts van 3 > 2 in de S stand vind ik de auto wel erg "aggressief" voordat ik meteen in problemen ga denken ben ik benieuwd hoe jullie deze downshift(s) ervaren. In de D modus rijd de auto "silky smooth".
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Je kunt de schakelmomenten en de hoeveelheid tussengas zelf aanpassen met de flasher. (althans, als je het zelf hebt gedaan ipv laten doen)
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
-
- Just getting started
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 29 jul 2021, 12:52
Ik heb het zelf gedaan, wist inderdaad dat deze zijn aan te passen. Heb jij hier ervaring mee en zijn er valkuilen waar je op moet letten als je deze wijzigt? Ik zal eens contact opnemen met support en kijken of ze me hier mee kunnen helpen Alvast bedankt voor je reactie.
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Nee er zijn weinig valkuilen, het zit behoorlijk foolproof in elkaar. Trek eens een paar uurtjes uit en probeer wat verschillende instellingen uit. Daar kan geen forum of support je bij helpen; ieder zn eigen eisen en wensen.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- veejay
- VIP Driver
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19
Kun je hiervoor niet de anti-lag optie gebruiken? Ik lees erover dat dit je turbodruk hoog houdt voor snellere response (dus geen turbogat).
Nog verdere positieve/negatieve ervaringen met XHP software?
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Misschien is deze interessant (B58 anti-lag):
- kevin78
- VIP Driver
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
- Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)
Ik denk zelf dat het bij mijn auto weinig toevoegt. Als ik nu hem in sport zet gaat die naar 2000 toeren en mij. Maximale koppel is bij 2000 toeren dus geen turbo gat. Rijdt dan wel natuurlijk wat zenuwachtig.
535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold