Tank ontluchting E91

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Als daar geen stroom op zit, is dat meer een passieve pot. De slangen komen wel vanuit je tank of motor neem ik aan.
EVAP klep ken ik nog uit m'n vorige auto (Volvo). Die heb ik toen ook vervangen omdat er een scheur in zat. Was een Pierburg.


Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Vreemd dat jij dit niet hebt. Ik kan niet kijken bij mijn wagen omdat ik nu aan boord ben.
Sluit je tankdop goed af? Dit kan ook problemen geven las ik.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Dat klopt Dutch, er zit geen stroom op. Een van de slangen komt uit aan de bijrijders kant waar die omhoog loopt in een zwanenhals en dan houd die op.
Heb nu de slangen allemaal kunnen volgen en er zit achter echt helemaal niks wat lijkt op zo'n "DMTL pomp".
Heb net ook 2 dealers gebeld en gevraagd of die weleens van zo'n pomp gehoord hebben en dat hadden ze niet.
Lijkt er dus ook steeds meer op dat het alleen die klep kan zijn. Kan er alleen niet bij dat er op die klep heating zit..
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Ga ik ook even naar kijken Jeremy, bedankt voor de tip!
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Heb net ook 2 dealers gebeld en gevraagd of die weleens van zo'n pomp gehoord hebben en dat hadden ze niet.
Dan krijg je een verkoper aan de lijn neem ik aan? Maar die weten sowieso geen hol van onderdelen/techniek (gemiddeld genomen) :mrgreen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

BartE91 schreef: 27 feb 2019, 13:53 Dat klopt Dutch, er zit geen stroom op. Een van de slangen komt uit aan de bijrijders kant waar die omhoog loopt in een zwanenhals en dan houd die op.
Heb nu de slangen allemaal kunnen volgen en er zit achter echt helemaal niks wat lijkt op zo'n "DMTL pomp".
Heb net ook 2 dealers gebeld en gevraagd of die weleens van zo'n pomp gehoord hebben en dat hadden ze niet.
Lijkt er dus ook steeds meer op dat het alleen die klep kan zijn. Kan er alleen niet bij dat er op die klep heating zit..

Vw had eind jaren 90 al heating oo hun ruitensproeierkopjes zitten...
Daarnaast zijn op de n52 motoren al bepaalde carterventilatieslangen verwarmd. Oa om neerslag cq aankoeken te voorkomen..
Vergis je niet erin..

Maar..de test is easy. Welke storing geeft ie? Is het een sporadische of statische storing?
En geeft ie aan..voeding..massa..onderbreking..verkeerd signaal?
Stel...dat er heating op zou zitten. Net als je lambda sonde.....dan geeft ie vanwege milieu een fout op de verwarmingskring. Maar...doet ie zn werk an sich dan niet goed? ;).
Maw..trek de stekker eraf..en kijk wat voor fout ie geeft. Zo kan je vrij makkelijk soms iets uitsluiten. Daarna kan j in vervolgtraject gaan.
Nobody said it was easy....
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Oke zojuist codes gewist en de stekker van het tank ontluchtingsventiel losgehaald. 2 Seconden na starten begon er wat te fluiten en kwam er een hoop rook uit de uitlaat. Uiteraard meteen motor uitgezet en voor foutcodes gecheckt. De enige foutcode die ik kreeg was (weer) 2A18.
De stekker van het ontluchtingsventiel heeft maar 2 draden dus ik denk niet dat daar heating op kan zitten.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Om even het hele verhaal af te ronden het volgende:

De foutcode kwam doordat ik MHD nog geinstalleerd had. Weliswaar stage 0, maar blijkbaar de software voor een Amerikaanse auto die de pomp (besproken in voorgaande posts) wel heeft. Doordat die er niet op zit kreeg ik dus die 2A18 foutcode.
Vandaag eerst de originele software geladen, adaptatie rit gemaakt en daarna auto laten keuren.
Eind goed al goed.
Bedankt voor het meedenken mannen!
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Dus toch een verschil tussen EURO en US :ja:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Dit snap ik even niet. Ik rijdt ook met MHD maar heb geen last van die foutcode. Je suggereert toch dat het aan MHD ligt?
Fijn dat het in ieder geval is opgelost!
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Ja dat klopt Jeremy. Op de een of andere manier kreeg ik een code voor een onderdeel die niet op mijn auto zit. Er is dus naar mijn idee iets misgegaan met het updaten van de app of het registreren van het chassisnummer in de app. MHD heb ik al gemaild maar daar heb ik nog niks van terug, dus die zullen het wel druk hebben.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Mooi toch!.

Auto's.....
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Zojuist toevallig gelezen dat 2A18 kan staan voor : Leak detection pump unplugged
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Aha dat verklaard.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”