Intercooler advies

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Op dit moment twijfel ik tussen de Phoenix Racing 7.5 inch en de 5.25 inch intercooler maar ben er nog niet uit voor welke ik moet gaan.
Ik denk dat de 5.25 inch intercooler groot genoeg is voor mijn standaard turbo's maar tot nu toe heb ik alleen een log kunnen vinden van de 7.5 inch. Graag zou ik horen wat volgens de ervaringsdeskundigen hier de beste keuze is.


Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Die was ik even vergeten maar dat is maar 12 en een beetje psi.
Op pagina 6 heb je een log gepost met 17,5 psi en daar loopt je iat al best wel op in korte tijd (1 versnelling).
Ben er wel van overtuigd dat een 7 inch het aardig/goed doet. Wil wat meer weten over 5 inch intercoolers van de bekendere merken.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 516
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

Ben zelf voor een 5,25 gegaan omdat a) het in Nederland niet heel warm is over het algemeen en b) ik er niet mee race op de baan. Je hoeft dan ook niets weg te snijden aan plastic. Voor zover ik las links en rechts (geen expert natuurlijk) heeft een grotere intercooler ook meer intern volume, en daar zou je iets meer turbo lag van kunnen krijgen. Ik heb wel eens het idee (maar meer is het ook niet) dat dat met de 5,25 al zo is als je vanuit conform gas geef laag in de toeren.
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Ze hebben sowieso een grotere inhoud inderdaad.. Bedankt voor je reactie in iedergeval :ja:
Even over denken nog maar.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

BartE91 schreef: 24 mar 2019, 10:58 Die was ik even vergeten maar dat is maar 12 en een beetje psi.
Op pagina 6 heb je een log gepost met 17,5 psi en daar loopt je iat al best wel op in korte tijd (1 versnelling).
Ben er wel van overtuigd dat een 7 inch het aardig/goed doet. Wil wat meer weten over 5 inch intercoolers van de bekendere merken.
Je mist nogal wat informatie en variabelen om hier een conclusie aan te hangen.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”