Koppeling vervangen advies

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GhostMile
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2015, 17:25
Type Auto: 320d e91 2006

Hello medelijders :)

Just kidding, ik ben meer dan tevreden met mijn e91, zo tevreden dat ik al een afspraak heb staan om 1400 euro te investeren terwijl de km teller 370K aangeeft.
Ik heb wel een vraag over het selecteren van de beste manier om dit te doen. Mijn afspraak is over 2 weken en is vrijblijvend, dus ik kan nog eventueel opzeggen.

Waar ik mee zit zijn voornamelijk de onderdelen prijzen welke bij de garage worden gerekend. Het betreft hier een eenmanszaak in Duitsland (bmw entusiast, geen merkdealer) en hij liet mij zien op zijn scherm dat de onderdelen 1100 kosten. Toen nog een beetje zoeken en hij vond een voordeliger set voor 990. Merk LUK / Sachs. Het gaat over vliegwiel en koppelingsset.

Nou, als ik mijn OEM nummers intik in autodoc.nl (of autodoc.de - nog goedkoper) dan kom ik op 500 euro (LUK / Sachs) in .de (of 520 in .nl).
Ik begrijp dat autodoc wat trager levert en dat garages graag nog wat marges op onderdelen nemen, maar hier hebben we het over 100% prijs verschil.
Ongeveer hetzelfde ratio geldt voor de prijs van de krukas oliekeerring. Op autodoc dus tussen 1/3 tot iets meer dan de helft van de prijs uit "zijn systeem".

Soortgelijke ervaring had ik ook met het vervangen van de schokbrekers, maar toen dacht ik dat het door duurdere merken kwam. Hier hebben we het over zelfde merken (luk en sachs).

Alles terzijde, dit is momenteel de goedkopste deal die ik kon vinden. Wat denken jullie? Hebben jullie een betere voorstel. Ik woon in Zoetermeer.

Groeten
GM


Gebruikersavatar
RAH
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 210
Lid geworden op: 04 mei 2015, 18:53
Type Auto: BMW E92 330xD

Zelfde merken wil nog niet zeggen zelfde onderdelen. Wellicht dat je een prijs kan afspreken voor het werk en zelf de onderdelen aanleveren. Dan moet je echter wel zeker weten dat je de juiste onderdelen hebt.
BMW E92 330xD
Gebruikersavatar
GhostMile
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2015, 17:25
Type Auto: 320d e91 2006

Ik heb gezocht op OEM nummers.
De vraag is of 1400 een goede deal is? Ik bedoel is het echt te duur, gemiddeld of juist voordelig.
(dit is incl. keerring en olie in de bak en diff)
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Is een redelijk standaard klus. Ik zou gewoon wat specialisten opbellen en vragen wat ze rekenen om te vergelijken.
Bv Gijsbertsen, offenga, budding, rap enz enz.
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

GhostMile schreef: 28 mar 2019, 09:14 Hello medelijders :)
:Dubbel: :Dubbel: :Dubbel:
GhostMile schreef: 28 mar 2019, 09:14 Hello medelijders :)

Just kidding, ik ben meer dan tevreden met mijn e91, zo tevreden dat ik al een afspraak heb staan om 1400 euro te investeren terwijl de km teller 370K aangeeft.
Ik heb wel een vraag over het selecteren van de beste manier om dit te doen. Mijn afspraak is over 2 weken en is vrijblijvend, dus ik kan nog eventueel opzeggen.

Waar ik mee zit zijn voornamelijk de onderdelen prijzen welke bij de garage worden gerekend. Het betreft hier een eenmanszaak in Duitsland (bmw entusiast, geen merkdealer) en hij liet mij zien op zijn scherm dat de onderdelen 1100 kosten. Toen nog een beetje zoeken en hij vond een voordeliger set voor 990. Merk LUK / Sachs. Het gaat over vliegwiel en koppelingsset.

Nou, als ik mijn OEM nummers intik in autodoc.nl (of autodoc.de - nog goedkoper) dan kom ik op 500 euro (LUK / Sachs) in .de (of 520 in .nl).
Ik begrijp dat autodoc wat trager levert en dat garages graag nog wat marges op onderdelen nemen, maar hier hebben we het over 100% prijs verschil.
Ongeveer hetzelfde ratio geldt voor de prijs van de krukas oliekeerring. Op autodoc dus tussen 1/3 tot iets meer dan de helft van de prijs uit "zijn systeem".

Soortgelijke ervaring had ik ook met het vervangen van de schokbrekers, maar toen dacht ik dat het door duurdere merken kwam. Hier hebben we het over zelfde merken (luk en sachs).

Alles terzijde, dit is momenteel de goedkopste deal die ik kon vinden. Wat denken jullie? Hebben jullie een betere voorstel. Ik woon in Zoetermeer.

Groeten
GM
Onderdelen bij autodoc ed. vergelijken tov de garage dat is appels met peren vergelijken. Als je online voordelig wilt bestellen dan zal je het zelf moeten monteren. Daar zit het prijsverschil in. Zelfde als je naar een sterren restaurant gaat met je eigen vlees. Dat gaat ook niet ;-)
De prijzen die je online ziet daar kan een garage nooit voor inkopen maar denk ook eens mbt garantie.

Ik mail je een adres van een BMW specialist die op 10 minuten rijden van Zoetermeer zit wellicht kan hij iets voor je betekenen.
Freelance Java Software Engineer
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Maar da's de hele tendens toch..
Wel een dikkah bmw willen rijden..maar ook dubbeltje zitten.

Heel eerlijk..als een klant bij mij komt met..ja maar op autodoc..dan ben je al je credits kwijt.

Vreet je zeker ook biefstuk van de Aldi.. of all you can eat ossenhaas by de wok. Dan snap je sowieso al weninig van eten.

Wat ik wel es doe.....ow..je bent x van beroep?
Standaard te duur. Een 25 jarige is meer gemotiveerd..staat voor meer open en kost de helft. Daarnaast ook vaak sneller...waarom zou ik bij jou kome ...??? Voor je beetje ervaring? Je sleur....? Vertel mij eens waarom ik bij jou mn werk miet laten uitvoeren.

Kan je vertellen..ze staan raar te kijken..of hun beroep te verdedigen. Komisch om te zien..
(Inkoppertje....ze zullen vast niet bij mij komen..klopt..ik verlies 10% klanten op die manier..maar wil ik die klanten wel ;) ;) ).
Ik maak het wel goed op klanten die ik wel graag heb en zie. Mensen waarvoor je je zaak later openhoudt. Of doorwerkt omdat ze in de problemen zitten.

In the end..snap soms het verschil..maar je komt of vraagt je specialist of dealer of wat zo ever ook om raad of iets anders. Dat heet vertrouwen opbouwen..met mekaar..om mekaar.
Ben je zo een shopper...dan ben je aangewezen op jezelf..zonder garantie.

Doe ik zelf btw ook..maar dan zit ik soms ook zelf op de blaren. Daar kom ik steeds meer van terug btw
Gun mekaar wat....
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Bonuskaart
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 apr 2016, 10:02

De garagist moet natuurlijk wat marge pakken. En ja, het is geven en nemen, maar dit is wel heel veel.
Je kunt voorstellen dat je zelf het garantierisico en het risico op juiste onderdelen neemt door zelf te bestellen. Hij hoeft dus niets te doen behalve monteren. En om zijn misgelopen marge op de onderdelen enigszins te compenseren betaal je 'm eventueel nog wat extra, zwart, aanvullend op de rekening. Win-win.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Wat moet ik met zwart?
Dat gaat rond..en zorgt voor a een x naam.
Dan trek ik b weer x volk aan. Wil ik dat??

Ik wil best met zelf aangeleverde spullen werken.

Maar..je betaalt x opslag tov normale werk uur.
Daarnaast...is er geen garantie.
En..als ik de auto op de brug heb..en het onderdeel wat jij zelf geleverd heb.....en dat is fout...dat kost mij een brugplek. Die ga je dan dus betalen..want ik loop inkomsten mis.

Het kan zijn dat je het onzin vind.. maar betrek het naar je eigen werk. Laat jij die plek open en bezet.
Die dus geld.kost? En..je al amper wat verdient omdat het met meegebrachte spullen komt?
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
GhostMile
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2015, 17:25
Type Auto: 320d e91 2006

@NOS
Ik heb (bij de garage) niets gezegd over autodoc. Ik vraag het alleen hier op het forum. :) Ik neem idd geen eigen vlees mee naar het restaurant.
Uiteindelijk is het voor mij, als klant , niet super belangrijk welke deel van de prijs zijn de onderdelen en welke deel arbeid.
Ik had alleen het idee dat garages (door kwantumkorting principe) nog goedkoper de onderdelen zouden kunnen krijgen. De aspecten als het 4x per dag leveren, garantie etc had ik niet zoveel prijsverhoging toegekend. Ik kan me voorstellen dat er logika achter (en marktwerking etc). Wilde het even checken hier.

@Float, mail binnen. Morgen bellen. Thanks.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Ga met hem in gesprek. Vaak is er heus wel wat mogelijk. Ik geef zat klanten korting. Op diverse manieren. Gratis uitlezen...lampjes...checks.. urenkorting etc.
Zo werken meerdere zaken toch?
Ik kom graag diezelfde via zaak, slager of bakker.
Al is het maar om de naam die j hoort als je binnenstapt :)

Goeie dag meneer darude (moest iets kuezen).

Dat geeft een mens toch een fijn gevoel?
Nobody said it was easy....
Kermit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
Type Auto: E90 320D M47N2

Ik vind het een beetje moeilijke discussie. Een garagist rekent gewoon een tarief voor de werkzaamheden die nodig zijn. Daarbij lijkt het me niet onredeljk dat, mocht er iets mis zijn en er sprake is van een garantiekwestie, en iemand heeft zelf onderdelen meegebracht, de extra kosten van de garage gedekt moeten worden. En dan verdampt het voordeel snel. Een nader punt is natuurlijk de keuzevrijheid. Je kunt bij de autodoc's van deze wereld vaak kiezen uit een heleboel merken en als je weet wat BMW zelf monteert, dan kun je dat merk zelf bestellen. Bij de garage waar ik kom is die keuzevrijheid er niet of veel minder. Toen ik een airco-compressor nodig had, kon ik via de garage Hella? Varta? (ik weet het merk niet meer) laten aanrukken tegen een veel hoger tarief dan ik een Denso kon aanschaffen. Dat scheelde echt heel fors.

Die lage prijzen van autodoc etc zijn heel aantrekkelijk, maar als er iets mis gaat, dan kan het best vervelend worden. Als je iets bestelt en het blijkt niet goed te zijn of schade aan te zitten, dan moet je het terugsturen. Je bent dan zo maar een maand verder voor je de vervanging binnen hebt. Soms kun je je dat permitteren, maar meestal niet.

Overigens is het niet altijd een prijs-verhaal als je zelf onderdelen meebrengt. Remmen en schijven wil ik echt van BMW zelf hebben, dus die koop ik zelf en neem ze mee naar de garage waar ze dan gemonteerd worden. Ooit de fout gemaakt om iets anders te laten monteren en dat had grote gevolgen voor de lengte van de remweg. Nooit meer, dus.
Gebruikersavatar
Bonuskaart
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 apr 2016, 10:02

NOS schreef: 28 mar 2019, 20:41 Ik wil best met zelf aangeleverde spullen werken.

Maar..je betaalt x opslag tov normale werk uur.
Daarnaast...is er geen garantie.
En..als ik de auto op de brug heb..en het onderdeel wat jij zelf geleverd heb.....en dat is fout...dat kost mij een brugplek. Die ga je dan dus betalen..want ik loop inkomsten mis.

Het kan zijn dat je het onzin vind.. maar betrek het naar je eigen werk. Laat jij die plek open en bezet.
Die dus geld.kost? En..je al amper wat verdient omdat het met meegebrachte spullen komt?
Ik kan je prima volgen hoor. Opslag kan ook. Uiteindelijk is jouw loon/verdienmodel opgebouwd uit een paar componenten en ik snap dat ik niet zomaar iets kan weghalen. Ook de rest is logisch. Of je spreekt af: als het spul niet goed is, druk de auto van de brug en je wacht op het nieuwe werk/onderdeel. Uurloon wordt gewoon gefactureerd voor het dubbele werk, want dat is de afspraak.
Als je deze constructie wil als klant, moet je niet piepen als je iets verkeerds aanlevert. Soms gaat het fout; de andere keren niet en heb je een mooie besparing. Je kunt niet verwachten dat het risico voor jouw zelf meegebrachte meuk bij de garagist komt te liggen.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Bij een lengtegeplaatst blok kan dat wel ja. Dwars geplaatst is vaak lastig. Assen liggen eruit...lagers zitten niet opgesloten in de naven. Vaak ligt het subframe los..dus kan je lastig of niet sturen. En hoeksensoren gaan van de rel.
Trust me..heb dit idd vaak gehad. En laat ze echt liever staan. Vaak een hoop geklooi....
Nobody said it was easy....
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”