Roetfilter - welk merk is OEM?

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Haroldp
Just getting started
Just getting started
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 dec 2015, 12:59

Even een oud topic omhoog schoppen. Wat is gebruikelijk mbt het regenereren? Mijn E91 320D (184 PK) BJ 2012 km stand 170.000 heeft de laatste tijd soms een wat brommend geluid. Net alsof de uitlaat lek is. Maar even later is dit ook weer over, dus dan kan het geen lekke uitlaat zijn. Mijn garage bedrijf vermoede dat ie aan het regenereren is. Ze konden geen foutmeldingen vinden met het uitlezen. Het is van de laatste weken, en het gebeurt dan ook wel minimaal 1x per week dat ik het geluid hoor. Is dat gebruikelijk?


Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ja
Freelance Java Software Engineer
Gebruikersavatar
CornelisJ90
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport

Hebben meer merken last van, mijn bedrijfskoets bromt ook lekker bij tijd en wijle.
Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

"bedrijfskoets" :Dubbel:
Freelance Java Software Engineer
Gebruikersavatar
CornelisJ90
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport

Ja zou niet weten hoe ik het anders moet noemen :Klappen:
Haroldp
Just getting started
Just getting started
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 dec 2015, 12:59

Haroldp schreef: 12 jun 2019, 22:39 Even een oud topic omhoog schoppen. Wat is gebruikelijk mbt het regenereren? Mijn E91 320D (184 PK) BJ 2012 km stand 170.000 heeft de laatste tijd soms een wat brommend geluid. Net alsof de uitlaat lek is. Maar even later is dit ook weer over, dus dan kan het geen lekke uitlaat zijn. Mijn garage bedrijf vermoede dat ie aan het regenereren is. Ze konden geen foutmeldingen vinden met het uitlezen. Het is van de laatste weken, en het gebeurt dan ook wel minimaal 1x per week dat ik het geluid hoor. Is dat gebruikelijk?
Nou, even een terugkoppeling, bleek dat het flexibele gedeelte van de uitlaat/inlaat (gedeelte wat aan het roetfilter zit) gaar was, en die veroorzaakte het geluid.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”