Wat ik me vooral afvraag is hoeveel nut het heeft om in het inlaattraject restricties te verwijderen als je de DPF laat zitten. Zag laatst dat Wagner een mooie nieuwe intercooler heeft, de EVO3, met grotere aansluitingen om bottlenecks te verwijderen. Nu zou die specifieke intercooler nogal overkill (en niet te vergeten prijzig) zijn bij een stage 1.5, maar het idee van bottlenecks verwijderen staat me wel aan.
Maargoed, binnenkort informeren hier en daar. Stage 1 (of 1,5) met koppelberekeningen die de werkelijke waarde doorgeven aan de TCU (daar zou dan xHP op komen). LMM vervangen staat al in de planning, die is waarschijnlijk (hoewel die nog geen foutcode geeft) overleden.
Het Chiptuning Draadje Deel 2
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Ik heb altijd begrepen (Danny vd Berg) dat een vervangende ic altijd beter is voor de motor. Dat de motor hierdoor een lagere temp vasthoudt is mooi bij tuning, waardoor de tuner iets meer koppel kan vragen van de motor.
Maar of dit dus die extra newtonmeters waard is, mag je zelf beslissen.
BR heeft het mij afgeraden, aangezien de 335 al een grote ic heeft. Zou dus heel weinig tot niets brengen.
PDF laat ik zitten, waardoor ik geen extra peekaas krijg.
Maar of dit dus die extra newtonmeters waard is, mag je zelf beslissen.
BR heeft het mij afgeraden, aangezien de 335 al een grote ic heeft. Zou dus heel weinig tot niets brengen.
PDF laat ik zitten, waardoor ik geen extra peekaas krijg.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- RZA
- VIP Driver
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04
Zag dat De Maassche Echt als dealer officieel AC Schnitzer distributeur is in NL. Dacht ivm garantiebehoud best interessant om ACS tuning te doen (hoewel waardes ver onder bijv. tuning bij BR liggen). Maar toen ging ik even zoeken op de prijzen, holy..
https://shop.rossiters.co.uk/performanc ... 7382-p.asp
Snap dat prijs ivm garantie (wat het interessant maakt) echt een stuk hoger ligt. Maar bijna GBP 3.000 voor de 320i. Damn.
https://shop.rossiters.co.uk/performanc ... 7382-p.asp
Snap dat prijs ivm garantie (wat het interessant maakt) echt een stuk hoger ligt. Maar bijna GBP 3.000 voor de 320i. Damn.
G31 520i Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- JdBn
- VIP Driver
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
- Type Auto: F31 330d
Ondertussen Beek aangeschreven met de vraag wat zij doen met de koppelberekeningen die naar de bak gaan. Als antwoord gekregen dat dat naar wens te wijzigen is en met de vraag of er een xHP flash aanwezig is... Kijk, daar scoor je wat mij beterft punten mee!
Prijstechnisch is Beek ook wel interessant, zij rekenen 450,- (vermogensmeting voor/na 75 extra) voor het chippen. BR lijkt me ook wel interessant maar gaat richting de 700,- (wel inclusief meting). Beek kan ik ook na werk een keer doen omdat ze daar in de buurt zitten, hoef ik er ook geen vrij voor te nemen
Prijstechnisch is Beek ook wel interessant, zij rekenen 450,- (vermogensmeting voor/na 75 extra) voor het chippen. BR lijkt me ook wel interessant maar gaat richting de 700,- (wel inclusief meting). Beek kan ik ook na werk een keer doen omdat ze daar in de buurt zitten, hoef ik er ook geen vrij voor te nemen
F31 330d
- Spollie
- VIP Driver
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
- Type Auto: G31 LCI 530d
Zie deze post in mijn topic, Beek is zeker een aanrader. BR is inderdaad aan de dure kant, maar heb ik verder geen ervaring mee.JdBn schreef: ↑03 mei 2019, 08:17 Ondertussen Beek aangeschreven met de vraag wat zij doen met de koppelberekeningen die naar de bak gaan. Als antwoord gekregen dat dat naar wens te wijzigen is en met de vraag of er een xHP flash aanwezig is... Kijk, daar scoor je wat mij beterft punten mee!
Prijstechnisch is Beek ook wel interessant, zij rekenen 450,- (vermogensmeting voor/na 75 extra) voor het chippen. BR lijkt me ook wel interessant maar gaat richting de 700,- (wel inclusief meting). Beek kan ik ook na werk een keer doen omdat ze daar in de buurt zitten, hoef ik er ook geen vrij voor te nemen
- Barolo
- Just getting started
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 13 feb 2014, 22:15
- Type Auto: E93 335 Cabrio High E - M Sport
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Van de week bij Beek racing langs geweest. Ze zijn 2 uur met mijn auto bezig geweest en het resultaat mag er zijn. 350 PK en 460 NM. Het verschil is goed merkbaar. Rond de 3000 toeren begint tie echt hard op te trekken. Wat mij ook opvalt is dat de olietemperatuur nu niet boven de 100 gr uitkomt, terwijl daarvoor bleef die bijna constant op de 120 zitten, wat ik zelf aan de hoge kant vind. Ik heb wel gehoord dat tot 150 gr geen probleem moet zijn. Ik heb 479 afgerekend en kan iedereen dit aanbevelen.
That's thirty minutes away. I'll be there in ten. - Pulp Fiction -
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i
- RvL
- VIP Driver
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
- Locatie: Noord Holland
Ik vraag me uberhaupt af waar die 'meters' hun gegevens vandaan halen. Volgens mij klopt er standaard al weinig van.
- Float
- VIP Driver
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
De tuner kan dit aanpassen.internetboarder schreef: ↑07 jul 2019, 07:54 Zo maar even een ander vraagje hier.
Zijn er ook mensen waar na de tuning het power display niet mee naar behoren werkt. De Nm 'ers en pk's kopen niet meer. Geeft nu veel te weinig aan.
Zou dit nog aan te passen zijn? Want de Nm past zelfs niet, die gaat maar tot 400..
Freelance Java Software Engineer
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i
- ParaWM
- VIP Driver
- Berichten: 516
- Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
- Type Auto: F32 428i
- Locatie: Zaanstad
Reactie van Geert van BR toen ik hiernaar vroeg in Mei vorig jaar;
De sport display is een externe codering waar we wel met bezig zijn. Bij sommige wagens (vooral de S55 motoren) gaan deze na tuning wél mee, maar dat hebben we momenteel helaas nog niet in de hand.
Je moet ook weten dat deze indicatie van vermogen en NM, louter een gok is die gemeten wordt door middel van een druksensor.
Dit kan je zien doordat wanneer je stilstaat en gas geeft, de NM en PK meter de hoogte in schieten. Terwijl je nooit koppel kan creëren in stilstand :p
MAAR we zijn die wel aan het uitoeken om dit toch bij alle wagens in orde te krijgen.
De sport display is een externe codering waar we wel met bezig zijn. Bij sommige wagens (vooral de S55 motoren) gaan deze na tuning wél mee, maar dat hebben we momenteel helaas nog niet in de hand.
Je moet ook weten dat deze indicatie van vermogen en NM, louter een gok is die gemeten wordt door middel van een druksensor.
Dit kan je zien doordat wanneer je stilstaat en gas geeft, de NM en PK meter de hoogte in schieten. Terwijl je nooit koppel kan creëren in stilstand :p
MAAR we zijn die wel aan het uitoeken om dit toch bij alle wagens in orde te krijgen.
- RvL
- VIP Driver
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
- Locatie: Noord Holland
Hmm... werken de meters dan op de turbodruk of het motorvacuum bij atmosferische motoren + wat rekenarij met de gasklepstand ofzo?