Het Chiptuning Draadje Deel 2

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Hmm dan hoef ik het niet meer aan Geert te vragen nee.
Bij de standaard setting klopte het wel goed. Ik snap best dat dit niet exact is, maar vind het wel leuk.


F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 515
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

Misschien kunnen ze het ondertussen wel....
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Barolo schreef: 23 jun 2019, 17:46 Van de week bij Beek racing langs geweest. Ze zijn 2 uur met mijn auto bezig geweest en het resultaat mag er zijn. 350 PK en 460 NM. Het verschil is goed merkbaar. Rond de 3000 toeren begint tie echt hard op te trekken. Wat mij ook opvalt is dat de olietemperatuur nu niet boven de 100 gr uitkomt, terwijl daarvoor bleef die bijna constant op de 120 zitten, wat ik zelf aan de hoge kant vind. Ik heb wel gehoord dat tot 150 gr geen probleem moet zijn. Ik heb 479 afgerekend en kan iedereen dit aanbevelen.
Goed om te horen dat je goed geholpen bent. De resultaten vallen mij wel wat tegen. Om een E9x 355i te chippen kom je beter, goedkoper en flexibeler uit met MHD.
Gebruikersavatar
Barolo
Just getting started
Just getting started
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 feb 2014, 22:15
Type Auto: E93 335 Cabrio High E - M Sport
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

In Nederland kon ik hier weinig info over vinden. In America doen ze het bijna allemaal met die MHD app. Ik vond het te veel risico om het zelf te doen. Ik zag wel op Youtube filmpjes dat ook het geluid van de uitlaat te modificeren was met die app en daar heb ik wel belangstelling voor. Bij Beek racing heb ik het nog met ze erover gehad. Daar waren ze wel positief over die MHD app. Ze zeiden dat er veel ontwikkeling op gedaan werd.
That's thirty minutes away. I'll be there in ten. - Pulp Fiction -
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

MHD is gewoon goed, zeker omdat het hufter proof is voor de gebruiker. E90 post, N54tech, spoolstreet etc staan er vol mee. Informatie genoeg om je er over te verdiepen. Overigens is MHD van Duitse afkomst. Met OEM turbo’s zou ik altijd MHD gebruiken ipv een tune op maat.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Met pops and bangs zou ik wel uitkijken als je geen racecat heb en down pipe.
Het werd mij iig afgeraden door Geert ..
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
CornelisJ90
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport

Jeremydk schreef: 30 jul 2019, 10:52 MHD is gewoon goed, zeker omdat het hufter proof is voor de gebruiker. E90 post, N54tech, spoolstreet etc staan er vol mee. Informatie genoeg om je er over te verdiepen. Overigens is MHD van Duitse afkomst. Met OEM turbo’s zou ik altijd MHD gebruiken ipv een tune op maat.
Wat is het voordeel van een standaard tune in plaats van een tune op maat?
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Je bent flexibel door zelf verschillende mappings te kunnen laden en het het vermogenstoename is niet dermate groot genoeg. Zelfs niet als je met ethanol gaat rijden. Daarnaast is het interessant door zelf te kunnen loggen en je ECU uit te kunnen lezen dmv de app.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
Stefan94
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 601
Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013

Ik kwam chiptuning op maat tegen voor 200eu incl BTW + Dyno.

https://www.garagepluseindhoven.com/

Nette site, mogelijkheden om prognose te stellen via de website.

De Google recensies zijn erg positief. Zie meerdere BMW's langskomen. De foto's van de dyno zien er netjes uit en slechts één recensie over de tuning is negatief, maar wordt in een onderbouwing door de eigenaar volledig weerlegd.

Zouden jullie het aandurven of altijd kiezen voor 300-400 meer en naar BR/ Mosselman / Beek gaan?

Facebookpagina veel premium wagens*

Verstuurd vanaf mijn H9436 met Tapatalk


Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

Ik zou 100% zeker voor een van de 3 bewezen specialisten die je noemt kiezen.

Bij deze specialisten kost een custom tune ongeveer hetzelfde. Als er dan een partij is die dan opeens 'hetzelfde' voor minder dan de helft doet gaat er bij mij direct een rood lampje met een vraagteken knipperen...

Persoonlijk ben ik nooit zo gecharmeerd van bedrijven de 'alles' doen en kunnen. Tuning en werkzaamheden aan alle mogelijke merken. Ik geloof daar nooit zo in. De Engelsen hebben daar een mooi gezegde voor; "capable of everything - master of nothing".
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

Maar BR doet toch ook alles? De meest exotische auto’s staan erop.
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ze bieden bijna alle merken aan, maar wat er overal komt kan alleen BR aangeven (zijn hier ook actieg/forumsponsor).
Hier staat wel een kleine verzameling aan auto's die geweest zijn op 1 vd locaties (Europa en daarbuiten):
https://www.br-performance.nl/nl-nl/rea ... ne-wagens/
https://www.br-performance.nl/nl-nl/rea ... supercars/
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 28 mei 2020, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

BR is zonder twijfel prima en erg geliefd op dit forum. Ik gaf alleen mijn zienswijze... :)
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Het verschil is dat een goed tuning bedrijf zelf schrijft/ programmeert. Er zijn ook bedrijven die onder licentie de software inkoopt zeg maar.
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Stefan94
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 601
Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013

Ik ben zelf niet eens heel erg geïnteresseerd in die tuning. Maar is het mogelijk dat ze bij BR inkopen? Want als het goed ontwikkelde software is, lijkt het mij niet erg een probleem. Kan ze wel even bellen. Kijken wat ze zeggen

Verstuurd vanaf mijn H9436 met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”