Het Chiptuning Draadje Deel 2

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

En zoals we hier weten ben jij Mr. Tact


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ik heb ook zo m'n twijfels :mrgreen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Mr 4tact... 003
Nobody said it was easy....
rankf
Just getting started
Just getting started
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 aug 2013, 21:08

Mijn 335d e92 is gechipped en heeft een downpipe, ik ben de stank echter zat. Ik heb het roetfilter ook nog en denk er over deze open te slijpen en dan enkel het roetfilter gedeelte eruit te halen. De katalysator laat ik er dan in, hopelijk is de stank dan weg of in ieder geval minder. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?
Het is wel een beetje zonde om een werkend roetfilter hier voor op te offeren dus ik ben ook opzoek naar een goedkoop vol roetfilter wat niet meer te regenereren is.
langenr
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 jan 2019, 08:03
Type Auto: BMW E91 335i

Ben aan het rondkijken, wil mijn auto (335i E91 LCI) ook graag chippen als de garantie verlopen is.

Aanvankelijk zat ik te denken aan een custom remap, maar eigenlijk zitten er ook best wat voordelen aan bijvoorbeeld een JB4.

Heb al contact gehad met een tuner, stage 1 kost €600,-. Als er bolt-ons bijkomen moet er nog een remap gedaan worden, kosten €300,-
Software wordt wel op de auto geschreven, gaat de rollenbank op en ik lees veel goede verhalen over het bedrijf.

JB4 kost nieuw met verzenden minder dan €500,-, ook veel goede ervaringen over te vinden. Zelf schakelen tussen mappings, tijdens de vakantie lekker naar map 0 voor standaard waarden, map 5 voor autotuning, etc. Verder is de JB4 zelf te verwijderen bij bijvoorbeeld verkoop van de auto en is de JB4 daarna los door te verkopen, wat bij een custom remap niet kan.

Qua gains lijken custom remap en JB4 elkaar weinig te ontlopen.

Keuzes, keuzes, keuzes, lastig hoor..... :Hosanna:
Zijn er mensen hier met ervaring met allebei? Zijn er dingen die ik over het hoofd zie?
BMW E91 335i N55 LCI M-Sport xHP MHD stage 2+
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Ik heb goede ervaringen met MHD en als je een automaat hebt ook XHP.
Hier kun je ook makkelijk switchen tussen verschillende mappen en mocht het nodig zijn terug gaan naar stock :ja:
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Goede ervaringen met jb4 op mijn 135i. Met de software kan je zelf runs doen, foutmeldingen inzien en resetten.
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

Wat de dealer zal zeggen als ze tuning constateren tijdens garantieperiode lijkt me duidelijk, maar hebben jullie ervaringen m.b.t. wat er gebeurt ná de garantieperiode?

Neem aan dat er ook dan in München een rood vinkje komt te staan achter je wagen (wat inruil bij dealer moeilijker kan maken) en ik kan me ook voorstellen dat als er iets stuk gaat na garantieperiode dat veel langer mee zou moeten gaan en dus non-conform is, je niet moet rekenen op een coulance regeling (voor zover die er al is...) omdat ze tuning gaan aangrijpen.

Maar wil dealer wel gewoon geld verdienen met onderhoud en krijg je gewoon een stempel in het boekje, of kun je hier ook nog gedoe verwachten?
G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 515
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

Heb de mijne tot nu toe nog gewoon in onderhoud bij de dealer, is overduidelijk dat hij getuned is als je de motorkap open doet of hem start. Geld verdienen aan je doen ze nog graag. Idrive wordt netjes bijgewerkt. Zal alleen bij elk probleem dat in de verste verte te relateren is aan de aandrijflijn wel bot vangen wb coulance. Ga ik van uit in ieder geval.
Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

RZA schreef: 04 mar 2019, 19:59 Wat de dealer zal zeggen als ze tuning constateren tijdens garantieperiode lijkt me duidelijk, maar hebben jullie ervaringen m.b.t. wat er gebeurt ná de garantieperiode?

Neem aan dat er ook dan in München een rood vinkje komt te staan achter je wagen (wat inruil bij dealer moeilijker kan maken) en ik kan me ook voorstellen dat als er iets stuk gaat na garantieperiode dat veel langer mee zou moeten gaan en dus non-conform is, je niet moet rekenen op een coulance regeling (voor zover die er al is...) omdat ze tuning gaan aangrijpen.

Maar wil dealer wel gewoon geld verdienen met onderhoud en krijg je gewoon een stempel in het boekje, of kun je hier ook nog gedoe verwachten?
Hoe kom je daar nou weer bij met een rood vinkje?
Freelance Java Software Engineer
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

Nou nou 'hoe ik daar nou weer bij kom'? Of het een vinkje, kruisje, uitroepteken of code is weet ik niet en de kleur ook niet en is ook niet relevant; doel -uiteraard- op een melding in het systeem dat de auto niet meer origineel is. Dat begreep ik van de dealer zelf.
G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Gebruikersavatar
BMWm3driver
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 300
Lid geworden op: 06 nov 2016, 13:47
Type Auto: BMW M3 F80
Locatie: Utrecht

Ik was laatst bij Bergwerff en toen ik vertelde dat ik de auto had laten tunen, haastte hij zich naar de werkplaats om de auto niet te laten uitlezen. Volgens hem gaan dan bepaalde gegevens richting München.

Overigens heb ik bij hun mijn vorige auto ingeruild, waarbij ik eerlijk vertelde dat de auto getuned was. Op hun verzoek heb ik de tuning er af laten halen, maar dat heeft verder geen invloed gehad op de inruilprijs.
Laatst gewijzigd door BMWm3driver op 27 jul 2019, 07:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidige auto: M3 F80

Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Mijn getunede 125i gewoon ingeruild bij De Beier. (stond gewoon in mijn marktplaats advertentie) Die ging toch meteen naar de externe verkoop

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

Gebruikersavatar
JdBn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 371
Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
Type Auto: F31 330d

Omdat ik aan het overwegen ben de 335d van 'andere software te laten voorzien' vraag ik me al even af wat de mogelijkheden zijn waarbij de DPF behouden blijft. Overal houdt een Stage 2 tuning in dat DPF komt te vervallen en er een grotere IC gemonteerd wordt. Hoe ver zou je kunnen gaan met de originele DPF? Absoluut vermogen is leuk, maar het vermogen langer aan kunnen houden bij hogere toerentallen is ook erg lekker. Mijn vorige auto (156 2.4 JTDm) deed dat heel lekker, maar die had dan ook bijna geen uitlaat meer (dikke downpipe en volledig open op absorbtiedemper na) en een EGR/smoorklep delete.

Reden van behouden is de APK en hoe zich dat gaat ontwikkelen qua roetmetingen. Mistbank achter de auto ben ik ook niet zo'n fan van, hoewel dat met een (goede) tuning ook zonder DPF niet zou moeten voorkomen.
:Mpower: F31 330d
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Als je het roetfilter wilt behouden, kun je maximaal een stage 1.5 behalen. Oftewel, grotere intercooler en tuning hierop.
Door de andere ic houd je lageren temperaturen, en kan het koppel iets omhoog. Bij mijn 320d was dit 30nm, maar de kosten voor het plaatsen van de ic waren 700euro. Dus als dit het waard is, moet je dit zeker doen.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”