Het Chiptuning Draadje Deel 2

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
p996c2
Just getting started
Just getting started
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 sep 2008, 10:18

Sinds april heb ik de module van AA (Active Autowerke) op mijn 335i, dit was voor mij eigenlijk
een van de weinige opties. De module kan iedere leek zelf inbouwen (en ik ben een leek 003 ) en geeft
daarna een hoop lol. Maar na de inbouw heb ik toch een paar keer een situatie gehad waarbij de
ECU ingrijpt en de motor met minder PK's laat rijden (Limp Mode).

Zijn er forummers welke dit ook hebben gehad met een gechipte 335i?

Dank voor je reactie.

P996C2


Gebruikersavatar
FAF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7332
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport

Hoi,

ik heb dat probleem ook een aantal keren gehad met mijn Impreza! (viel ook in veiligheidsmode)
Daarna heb ik ook veel motorische problemen gehad met als gevolg enorme motorschade! :(
Voor mij geen Chiptuning meer maar zoek ik liever andere (veiligere) manieren om mijn auto beter te laten presteren! M.a.w. wees wijs en verwijder deze module! Je bent zowiezo al heer en meester op de weg met een standaard 335i.

Groeten Faf
Gebruikersavatar
hennep
WaxWizard
WaxWizard
Berichten: 2167
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:59
Type Auto: BMW E46 318i
Locatie: Brabant
Contacteer:

Freude am Fahren schreef:Voor mij geen Chiptuning meer maar zoek ik liever andere (veiligere) manieren om mijn auto beter te laten presteren! M.a.w. wees wijs en verwijder deze module! Je bent zowiezo al heer en meester op de weg met een standaard 335i.
Ik heb geen ervaring met chiptuning maar ik zie ook het nut niet van chippen bij een benzinemotor, de kosten staan niet in verhouding met de vermogenswinst die je haalt. Bij een Diesel is dit weer wel rendabel. Ik zou dan eerder kiezen voor een open uitlaatsysteem of een supercharger of zoiets dergelijks of het vervangen van het standaard luchtfilter voor een K&N open lucht filter of vervangingsfilter.
p996c2
Just getting started
Just getting started
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 sep 2008, 10:18

@Freude am Fahren: Ik geloof dat meerdere tunes bij de 335i er last mee hebben zonder grote motorschades tot nu toe, in mijn vorige BMW (330d) is ook de computer aangepast en ik heb daar nog nooit problemen gehad.
Maar je hebt gelijk, ik stel deze vraag niet op het forum als ik zelf niet een beetje twijfel....

@Hennep, ik denk dat je hier niet moet vergeten dat de 335i 2 turbo's heeft en hierdoor wel wat makkelijker
te tunen blijkt te zijn, in mijn geval zou er 55-60 PK vermogenswinst moeten zijn en 95 Nm. Overigens
lijkt AA niet de eerste de beste tuner te zijn, zie http://www.aatuning.com/viewproduct.aspx?id=Product73 Dit alles voor een redelijke prijs. Maar ja.... wat is wijsheid.....
Gebruikersavatar
FAF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7332
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport

Hey P996C2,

ik denk dat het verstandiger is om eens bij AC Schitzer aan te kloppen!
Daar betaal je wel de hoofdprijs maar daar krijg je natuurlijk wel kwaliteit voor.
En niet onbelangrijk je fabrieks/huisselectie garantie blijft behouden.
Misschien dat onderstaande link je iets wijzer kan maken.
http://www.ac-schnitzer.de/en/bmw-cars/ ... gineering/

Succes,

Faf
p996c2
Just getting started
Just getting started
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 sep 2008, 10:18

Wat is de hoofdprijs? ik heb zelf ook bij Noelle (=ex Alpina) gekeken en heb hier goede berichten over gehoord.
Deze update kost circa €2600,00 Maar ACS kan ook een optie zijn, en zij zijn wat dichter bij dan Noelle. Heeft ACS
ook niet in Nederland een vestiging/vertegenwoordiger?
Gebruikersavatar
FAF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7332
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport

Jazeker,

kijk maar eens op deze link!
http://www.ac-schnitzer.nl/ac/page00130.asp

Succes,

Faf
p996c2
Just getting started
Just getting started
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 sep 2008, 10:18

Bedankt! Maar voor mij is het sneller om dan naar Aken te rijden, geeft niet kan ik nog een stukje in D rijden!
e21
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 jul 2008, 19:46
Type Auto: e9 1970 2800cs en e46 touring 2001 320d
Locatie: Enschede
Contacteer:

Ik heb mijn 320D laten chipen bij Digitune en zal het bij de volgend weer doen.
Ben er nu 62000km verder mee zonder problemen.
http://www.digitune.nl/bmw.htm en via BCN krijg je 10% korting.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gekko
Just getting started
Just getting started
Berichten: 85
Lid geworden op: 11 aug 2008, 16:22

Ik ben het ook aan het bekijken voor mijn verwachtte 335i. Hebben jullie al gekeken naar http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Bmw- ... tml#header

Blijkt een goede reputatie te hebben en heeft filialen in Nederland en België. Kostprijs voor de 335i €1900

Persoonlijk vind ik de prijs overdreven in verhouding met wat ze voor andere modellen aanrekenen. Ze vragen bijna het dubbele in vergelijking met bvb een porsche bi-turbo, de winst is wel hoger voor de 335i maar ik denk dat het werk om de tuning te doen gelijkaardig is.

gekko
Afbeelding
p996c2
Just getting started
Just getting started
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 sep 2008, 10:18

Hallo Gekko, toen ik in de markt was voor een tune was Zip nog niet zo ver. Als ik dat soort geld uit ga geven dan
zou ik eerder bij ACS (zoals FAF al eerder aangaf) of bij Noelle motors de tune bestellen. Van Noelle weet ik dat
ze ook nog een "stage 2" tune hebben welke 401 PK levert. Het enig wat ik je kan zeggen is, bij welke tune dan ook, dat je zeker geen spijt krijgt, het is echt een groot verschil met origineel. Ook mijn AA tune ($795,00) levert veel meer vermogen, maar ik wil wel af van "limp mode" (wat is het Nederlandse woord hiervoor? Noodprogramma?)
p996c2
Just getting started
Just getting started
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 sep 2008, 10:18

@E21 Niet alle tuners blijken software te hebben voor de 335i motor, ook hier niet (digitune). Ik geloof dat het motormanagment wat moeilijker te kraken is en dat het daarom minder vaak kan worden aangeboden (niet alle tuners zijn in staat de code te breken) hierdoor is de tune ook vaak duurder dan tunes voor andere motoren.
e21
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 jul 2008, 19:46
Type Auto: e9 1970 2800cs en e46 touring 2001 320d
Locatie: Enschede
Contacteer:

Klopt zag het later ook pas.
Maar het kan zijn dat ze er al wel mee bezig zijn.
Neem anders maar is contact met ze op.
Of als ik dat voor je moet doen ,geen probleem.
Afbeelding
p996c2
Just getting started
Just getting started
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 sep 2008, 10:18

Bedankt voor je aanbod! Ik wacht vooralsnog even af wat AA doet m.b.t. mijn tune
Gebruikersavatar
gekko
Just getting started
Just getting started
Berichten: 85
Lid geworden op: 11 aug 2008, 16:22

Ter info Ziptuning heeft zijn prijzen voor de 335i aangepast; €1,200 ipv €1,900

Misschien nu toch te overwegen.

Kent iemand deze jongens?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”