Uitlaat flexibel 320i n43
- Zjoel
- Being a part of it
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 17 feb 2018, 20:36
- Type Auto: E91 320i 09/2008 Business
Mijn fijne touring is (terecht) afgekeurd op een lekke uitlaat. Bij het dubbele flexibele deel net na de voorpijp lekt het.
Bij de bmw dealer bieden ze meteen een complete middenpijp met katalysator aan, ong. 700 euro. Dezd is dan weer aan te sluiten op de einddemper.
Als het niet anders is dan moet het maar, maar ik dacht: voor 700 eu wil ik wel even eerst proberen te kijken of er alternatieven zijn.
Nu vond ik deze,
Alleen niet op voorraad maar misschien vind ik m nog ergens anders. Maar mijn vraag is; wordt dit vaker gedaan (ik ben vast niet de enige) en zo ja, wat zijn de ervaringen?
Alvast dank.
E91 320i Business 125kW 2008 Titansilber
- laserQ
- VIP Driver
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 12 okt 2012, 17:56
- Type Auto: F32 430i 2018
- Locatie: Utrecht
Wordt vaker gedaan, destijds ook op mijn E90 laten doen. Merkt er verder niks van.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
BMW historie: e90 318d 2008, f20 118d 2015
Overige auto historie: Renault 5, Mazda 323, VW Polo, Peugeot 206, Renault Laguna, VW Polo sedan, Alfa 147, Alfa 159, Alfa 156, Alfa Mito
Overige auto historie: Renault 5, Mazda 323, VW Polo, Peugeot 206, Renault Laguna, VW Polo sedan, Alfa 147, Alfa 159, Alfa 156, Alfa Mito
- Zjoel
- Being a part of it
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 17 feb 2018, 20:36
- Type Auto: E91 320i 09/2008 Business
Thanks LaserQ!
Ik heb er een gevonden en besteld op ebay.
Nu nog een adres vinden om het te laten monteren. Tips zijn welkom!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb er een gevonden en besteld op ebay.
Nu nog een adres vinden om het te laten monteren. Tips zijn welkom!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 320i Business 125kW 2008 Titansilber
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Lijkt me redelijk te doen bij een doe het zelf garage op de brug, niet?
Als je er maar goed bij komt
Als je er maar goed bij komt
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- Zjoel
- Being a part of it
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 17 feb 2018, 20:36
- Type Auto: E91 320i 09/2008 Business
Ja, misschien wel.
Ik kan best wel wat zelf, maar lassen (en zeker een uitlaat) laat ik toch liever over aan de vakman.
Plus dat er bij mij in de buurt (Dordrecht) eigenlijk geen dhz garage zit.
Als het gelukt is post ik het.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik kan best wel wat zelf, maar lassen (en zeker een uitlaat) laat ik toch liever over aan de vakman.
Plus dat er bij mij in de buurt (Dordrecht) eigenlijk geen dhz garage zit.
Als het gelukt is post ik het.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 320i Business 125kW 2008 Titansilber
- Zjoel
- Being a part of it
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 17 feb 2018, 20:36
- Type Auto: E91 320i 09/2008 Business
Het is gelukt!
Flexibel heb ik er tussen laten lassen, hebben ze vrij netjes gedaan moet ik zeggen.
Daarna heb ik de kapotte nox sensor vervangen door een Noxem, en laten coderen/ adaptaties resetten en ook dat is gelukt! Die oude nox sensor zat wel echt megavast, maar na de boel goed roodgloeiend gestookt te hebben, ging hij toch los . Nieuwe Noxem erin ging gelukkig goed.
Nu na een aantal korte en langere ritten geen irritante nox storingen en motormanagement lampjes meer
De gem verbruiksmeter is natuurlijk gereset tijdens het coderen, maar het gem verbruik staat nu op 1 op 13,6, terwijl hij daarvoor nooit meer dan 13,3 was (op de 16 inch winterwielen). Dus het lijkt erop dat het werkt.
Toch in INPA wel wat interessante zaken gezien die ik de komende tjd in de gaten ga houden.
1 Oliedruk was stationair aan de lage kant, aar geen foutmeldingen.
2 Motortemperatuur was rond de 75 graden, terwijl dit toch 100 tot 105 behoort te zijn. Misschien dat de thermostaat niet meer sluit? Of gaat ie als hij kapot is juist niet meer open?
3 Lambda bank 2 was niet goed, weet niet meer goed de waardes omdat ik zelf geen INPA heb.
Dus ga ik proberen om een kabel en INPA aan te schaffen zodat ik dit beter in de gaten kan houden en diagnoses juist kan stellen.
Dus als iemand nog een kabel/software of een tip heeft, laat maar horen.
Flexibel heb ik er tussen laten lassen, hebben ze vrij netjes gedaan moet ik zeggen.
Daarna heb ik de kapotte nox sensor vervangen door een Noxem, en laten coderen/ adaptaties resetten en ook dat is gelukt! Die oude nox sensor zat wel echt megavast, maar na de boel goed roodgloeiend gestookt te hebben, ging hij toch los . Nieuwe Noxem erin ging gelukkig goed.
Nu na een aantal korte en langere ritten geen irritante nox storingen en motormanagement lampjes meer
De gem verbruiksmeter is natuurlijk gereset tijdens het coderen, maar het gem verbruik staat nu op 1 op 13,6, terwijl hij daarvoor nooit meer dan 13,3 was (op de 16 inch winterwielen). Dus het lijkt erop dat het werkt.
Toch in INPA wel wat interessante zaken gezien die ik de komende tjd in de gaten ga houden.
1 Oliedruk was stationair aan de lage kant, aar geen foutmeldingen.
2 Motortemperatuur was rond de 75 graden, terwijl dit toch 100 tot 105 behoort te zijn. Misschien dat de thermostaat niet meer sluit? Of gaat ie als hij kapot is juist niet meer open?
3 Lambda bank 2 was niet goed, weet niet meer goed de waardes omdat ik zelf geen INPA heb.
Dus ga ik proberen om een kabel en INPA aan te schaffen zodat ik dit beter in de gaten kan houden en diagnoses juist kan stellen.
Dus als iemand nog een kabel/software of een tip heeft, laat maar horen.
E91 320i Business 125kW 2008 Titansilber