nog steeds problemen

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Overal gaat wel eens wat fout, ook hier (Customs Agent).
Gelukkig altijd wel weer recht te trekken bij de Douane Belastingdienst, maar dat gaat soms niet zonder slag of stoot 008


CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Pikapower
Just getting started
Just getting started
Berichten: 51
Lid geworden op: 16 aug 2018, 23:00

Vandaag reactie terug:

- een originele katalysator eronder was geen optie, zou ongeveer 2000 euro gaan kosten.
- er wordt nu gekeken naar het reviseren van de oude katalysator.

Eigenlijk ben ik er dus gewoon klaar mee, maar ik denk dat als ik de auto nu verkoop ik er te weinig voor terug krijg.
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Wat zou je zelf betalen voor een auto met gebreken?



Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Bedenkelijk bedrijf waar jij de auto in onderhoud hebt, sorry dat ik het zeg. Nog steeds geen concrete foutopsporing. Ga naar een autodemontagebedrijf en ga daar shoppen. Een auto kost geld, een BMW helemaal. VANOS-magneetventielen moet je nieuw en origineel doen overigens. Schoonmaken is leuk, nieuw is beter.

Maar goed, beide BMW's van ons hebben flink onderhoud gehad het afgelopen jaar. Dat startte al fijn met de klepseals, carterventilatie en de excentriekas van de 318tiA. Vertrouwen? Een auto is een ding en die kan altijd kapot gaan. Onlangs weer 1500 voor gedeeltelijk preventief vervangen van onderdelen en noodzakelijk onderhoud van mijn 325iA. Volgende week de automaat preventief spoelen en noodzakelijk vervangen van wat zwetende onderdelen.

Wil je vertrouwen? Marketingtechnisch dan? Dan moet je gewoon een auto in de Premium Selectie (of gelijkwaardigs) kopen of voor nieuw gaan, maar ook dat kost geld. Niemand kan in jouw portemonnee kijken, maar dat auto's serieus geld - kunnen - kosten? Ja, dat is waar. Maar als je dat sowieso niet wil? Lekker wat kleins kopen.
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Ik zou het ook, zo goedkoop mogelijk laten maken hoor. Als schoonmaken de storing verhelpt, prima. En dan hop, de verkoop/inruil in.

Het hoeft echt niet altijd een OEM oplossing te zijn. Iedereen heeft hier natuurlijk een eigen mening over natuurlijk


Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

RRenken schreef: 10 jul 2019, 11:55 Overal gaat wel eens wat fout, ook hier (Customs Agent).
Gelukkig altijd wel weer recht te trekken bij de Douane Belastingdienst, maar dat gaat soms niet zonder slag of stoot 008
Krijg jij al die pakketjes van AliExpress dan langs je kantoor?
Als je een voor mij tegen komt, kan je die dan lekker laag belasten? :lol:
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Alleen voor grote/dure artikelen misschien, maar anders heb je daar met Ali geen last van.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Haha nee die zie ik niet voorbij komen.
Dat soort inklaringen gebeuren vaak direct bij binnenkomst op Schiphol. Daar houden ze ook de goederen vast indien nodig.

Wel krijg ik zo af en toe een telefoontje van een particulier die wat gekocht heeft bij Alie.
Met de vraag waarom zijn telefoon of notebook is vastgehouden bij de Douane en of ik daar iets aan kan doen :lol:
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”