Ray320 schreef: ↑06 okt 2019, 11:02
Helder.
Ik ga mijn bougies binnenkort checken. Die zitten er bijna 10.000km in. En de volgende worden echte NGK/BMW, in plaats van nu Bosch.
Oei, Bosch bougies voor de N43/N53
Daar lees op andere fora geen goede dingen over, zoals slecht lopen wat dan wegging met NGK’s. Het heeft trouwens geen zin om ‘originele’ te kopen, de NGK ‘aftermarket’ is 100% identiek, dus dat scheelt je +-9 euro per bougie.
Dus de NGK 91785 ZKBR7A-HTU is degeen die je moet hebben.
Nog interessant leesvoer:
https://bimmerprofs.com/spark-plugs-part-2/
Betreft de X1, misschien anders gewoon langsgaan, en zeggen dat je je auto komt ophalen?
Aanvulling: het is ook altijd wat met bougies. Vorige auto ging het verhaal dat je motorschade met NGK bougies kon hebben, nee alleen Bosch bougies waren goed. Andere auto moest dan weer alleen ‘origineel’ hebben, want aftermarket was niet goed. Ik denk het beste voor de N43/N53 zou een bougie zijn met een iridium electrode, die staan erom bekend dat ze vrijwel niet slijten, interval van 120k is goed mogelijk. Ideaal dus voor de harde omgeving in de directe inspuiting motor. Gek genoeg bestaan ze niet voor de N43/N53.