E91 LCI 318i start moeizaam

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2984
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Jimmer schreef: 05 okt 2019, 14:21 Voor de volledigheid, mbt tot de discussie wat de levensduur van bougies in N43/N53-motoren is.

Onderstaande bougies ca. 20000km in mijn N53 gezeten (waarbij strafisfied charge mode actief kon worden)

Oordeel zelf:

Afbeelding

Opmerkelijk zijn de slijtsporen in de isolator, en de afgeronde centrale electrode.
Wat concludeer je hieruit?
De N43/N53 vreet bougies en ze moeten echt om de max 20.000km vervangen?


E91 320i :Mpower:
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Eerste is zeker juist, het zijn bougieswreters, tenminste als ze in stratisfied kunnen draaien. Zou kunnen dat als je NOx problemen hebt en hij kan alleen homogeen draaien dat dat ten goede komt voor de levensduur. Ik denk dat je het bij de 20k nog wel kunt ‘rekken’ tot het eerst volgende onderhoud, maar dan moeten ze echt vervangen worden.
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2984
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Helder. :ja:
Ik ga mijn bougies binnenkort checken. Die zitten er bijna 10.000km in. En de volgende worden echte NGK/BMW, in plaats van nu Bosch.
E91 320i :Mpower:
Ilyas88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 jan 2013, 21:28
Type Auto: BMW 318i E91 LCI M-Sport
Locatie: Thuis

Arjan schreef:Mooie X1 kerel, hopelijk bellen ze gauw en kun je daarna deze dealer vaarwel zeggen, als ik het zo lees heeft deze een aardig intern probleem vwb communicatie :?

Knap interieur ook, zie ik sattelbraun leer?
Hi Arjan,

Zeg dat wel, ben zo klaar met deze dealer. Ben blij als dit allemaal voorbij is en ik de auto heb. Ben benieuwd of ik maandag gebeld ga worden. 1 ding weet ik wel en dat mijn geduld op is. Als ik maandag ook niet gebeld wordt ga ik ontploffen denk ik Afbeelding Irriteer me nog het meeste aan dat hij elke keer zegt "ik beloof je". Beloof me niet als je het toch niet na gaat komen.

Vraag me af hoe ik er qua rechtsbijstand bij sta als ik morgen ook niet gebeld wordt en het op een andere manier wil oplossen. Of zal ik eerst een klacht bij hun klantenservice neerleggen? Iemand ervaring hiermee?



Betreft interieur ziet het er inderdaad knap uit. Volgens de optielijst is het LEDER NEVADA MAGMABRAUNAfbeelding


Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Ray320 schreef: 06 okt 2019, 11:02 Helder. :ja:
Ik ga mijn bougies binnenkort checken. Die zitten er bijna 10.000km in. En de volgende worden echte NGK/BMW, in plaats van nu Bosch.
Oei, Bosch bougies voor de N43/N53 :roll: Daar lees op andere fora geen goede dingen over, zoals slecht lopen wat dan wegging met NGK’s. Het heeft trouwens geen zin om ‘originele’ te kopen, de NGK ‘aftermarket’ is 100% identiek, dus dat scheelt je +-9 euro per bougie.

Dus de NGK 91785 ZKBR7A-HTU is degeen die je moet hebben.

Nog interessant leesvoer: https://bimmerprofs.com/spark-plugs-part-2/

Betreft de X1, misschien anders gewoon langsgaan, en zeggen dat je je auto komt ophalen?

Aanvulling: het is ook altijd wat met bougies. Vorige auto ging het verhaal dat je motorschade met NGK bougies kon hebben, nee alleen Bosch bougies waren goed. Andere auto moest dan weer alleen ‘origineel’ hebben, want aftermarket was niet goed. Ik denk het beste voor de N43/N53 zou een bougie zijn met een iridium electrode, die staan erom bekend dat ze vrijwel niet slijten, interval van 120k is goed mogelijk. Ideaal dus voor de harde omgeving in de directe inspuiting motor. Gek genoeg bestaan ze niet voor de N43/N53.
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2984
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Aah, ik wilde net vragen, welke zijn dat dan. 001
E91 320i :Mpower:
Ilyas88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 jan 2013, 21:28
Type Auto: BMW 318i E91 LCI M-Sport
Locatie: Thuis

Beste mede forummers,

Even een off-topic update. Wonderen zijn de wereld niet uit. Ik ben vandaag gebeld na 6 beloftes maar of het deze week ging lukken wisten ze niet want jullie weten het ondertussen wel "het is druk" maar mocht het deze week echt niet lukken is volgende week definitief was het antwoord. Grappenmakers....

Omdat mijn 1ste verkoper vanwege ongemotiveerdheid is ontslagen ligt er meer druk (afleveringen) bij de rest (anderhalf persoon want de ander is een jonkie) is het verhaal en die is weer afhankelijk van de rest bla bla. Heb er een beetje druk op gezet en gezegd dat ik het zat ben. Hij ging zijn best doen maar heb zelf weinig hoop dat er deze week nog iets gebeurd.

Maar jawel heb weer een nieuwe belofte! Morgen ochtend krijg ik het te horen of het lukt of niet. (als hij belt )


Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2984
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Komt helemaal goed. Hoop ik. :twisted:
E91 320i :Mpower:
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Maar wat ik niet snap, ‘wat’ moet er dan gedaan worden aan de auto? Hij is toch niet in stukjes uit elkaar gehaald en dat ze ‘m nu weer in elkaar zetten? Of moet die nog een beurt krijgen? Ben pas geleden nog bij een ‘aflevering’ geweest van een tweedehands Toyota, dat duurde welgeteld niet meer dan een half uur en op dezelfde dag zijn we pas voor het eerst naar binnen gelopen.
Ilyas88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 jan 2013, 21:28
Type Auto: BMW 318i E91 LCI M-Sport
Locatie: Thuis

Goedemorgen Jimmer,

20 september kreeg ik een bericht met dat de auto ingepland is voor klaarmaken voor aflevering. Er waren een aantal kleine puntjes die gefixt moesten worden zoals vloermat bevestiging bestuurderskant was uit de vloer getrokken waardoor deze verschoof tijdens het rijden, isofix klepjes misten er 3 van de 4 enz. Als "grotere" werk zou de auto een beurt krijgen, velg rechtsvoor opnieuw spuiten want deze was over de helft van de velg langs een stoep gereden en diffuser achter moest besteld en vervangen worden want deze was stuk.

Vrijdag 27 september zou ik de auto dus krijgen was me verteld..... Vorige week was het definitief deze week en nu is het "misschien" deze week en anders definitief volgende week.

De rest van beloftes en verhaal staat inmiddels in dit topic.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

donny_z
Just getting started
Just getting started
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2021, 08:54
Type Auto: E91 318i LCI M-Sport


Beste,

graag jezelf voorstellen op het
forum, alvorens berichten te plaatsen.

Voorstellen kan hier: viewforum.php?f=1

Bedankt voor de medewerking :ja:
-Moderator Team
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”