Hey,
Deze vraag al op amerikaanse forums gesteld maar krijg geen (nuttig) antwoord.
Ik ga in mijn e91 een n52b30 motor steken.
Hiervoor heb ik enrom veel onderdelen nodig en daar ben ik me van bewust.
Afgezien van de motor en versnellingsbak heb ik ook de airco leidingen, powersteering leidingen en koelvloeistof leidingen nodig.
Ook de uitlaat en spruitstukken ben ik van op de hoogte.
Het volgende probleem heb ik wel iets van hulp bij nodig.
Ik kan coderen dus dit is geen probleem, ook flashen van modules is voor mij niets nieuws.
Maaarrrrr...
Voor het blok werkend te krijgen heb ik dus een dme,cas en sleutel(s) nodig (aangezien de dme & cas vin locked zijn)
Nu is de vraag, deze dme & cas mogen deze ook van een 1/5/6/z4 komen ?
Aangezien deze volgens BMW de zelfde part nummer hebben lijkt het mij van wel, en dan deze modules flashen met winkfp naar mijn vo/fa met behulp van de vo/fa op mijn frm.
Verder wil ik nog even zeggen dat ik weet dat het goedkoper is een 330i e90/91 te kopen maar deze auto is mijn hobby en heb er plezier in zulke dingen te doen.
Heb in het laaste jaar mijn pre facelift naar een total facelift omgebouwd en doe dit met plezier.
( MENSEN MET ONDERDELEN VOOR DE N52 MOTOR 3.0/2.5 MOGEN CONTACT MET ME OPNEMEN )
Edit: ik heb net opgevangen dat het mogelijk is de isn code ( van dme ) te kopieren naar mijn originele cas module met speciale tools autohex and cgdi als iemand deze heeft hoor ik het graag
Voor,
Na,
Motor swap n46/n52
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
zou het nog uitmaken dat de dme en cas van een auto met auto transmissie is ?
Zijn mensen die van auto naar handbak gaan dus lijkt me ook te coderen ofniet ?
Zijn mensen die van auto naar handbak gaan dus lijkt me ook te coderen ofniet ?
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Als de modules hetzelfde zijn kan je ze gewoon flashen + coderen naar andere soort bak. Ik denk dat coderen meestal voldoende is maar wellicht dat een flash wel goed is om de nieuwste software erop te hebben.
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
Het is nou niet de bedoeling dit binnen paar weken te gaan uitvoeren maar ga opt gemakje mn onderdelen bij elkaar verzamelen en als laatst de motor aanschaffen.
of ik moet ergens een kaal blok vinden zodat ik deze totaal kan reviseren ( maar ze zijn over het algemeen nogal aan de prijs )
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
Moet een beetje spannend zijn ook he
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
Ben geen turbo fan.,,
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Dit is wel een heel leuk project om te volgen, ga ik ook zeker doen als het begint.
Met de moderne techniek en modulaire platformen zou het niet heel complex moeten zijn, maar je moet de juiste onderdelen zien te vinden en de juiste configuratie van de modules en elektronica.
In het verleden heb ik weleens een Volvo 480 turbo motor (163pk gechipt) in een Renault 5 GTE (Duitse R5 turbo maar dan zonder turbo) gelepeld. Dat ging verrassend gemakkelijk omdat Volvo indertijd Renault motoren gebruikte als basis. Alleen de intercooler moest custom gemaakt worden, maar zelfs de downpijp van de Volvo paste zonder aanpassingen. Destijds had je nog geen geïntegreerde elektronica en regelsystemen, motor Kabelboom was op een paar draadjes na volledig standalone. Nu is dat misschien nog wel makkelijker, als je maar bij een motor blijft die in dezelfde type auto’s ook van de band kwamen rollen. Alles is modulair en configureerbaar. Neemt niet weg dat er nog een hoop tijd gaat zitten in zaken uitzoeken.
Succes iig! Ik ben benieuwd.
Met de moderne techniek en modulaire platformen zou het niet heel complex moeten zijn, maar je moet de juiste onderdelen zien te vinden en de juiste configuratie van de modules en elektronica.
In het verleden heb ik weleens een Volvo 480 turbo motor (163pk gechipt) in een Renault 5 GTE (Duitse R5 turbo maar dan zonder turbo) gelepeld. Dat ging verrassend gemakkelijk omdat Volvo indertijd Renault motoren gebruikte als basis. Alleen de intercooler moest custom gemaakt worden, maar zelfs de downpijp van de Volvo paste zonder aanpassingen. Destijds had je nog geen geïntegreerde elektronica en regelsystemen, motor Kabelboom was op een paar draadjes na volledig standalone. Nu is dat misschien nog wel makkelijker, als je maar bij een motor blijft die in dezelfde type auto’s ook van de band kwamen rollen. Alles is modulair en configureerbaar. Neemt niet weg dat er nog een hoop tijd gaat zitten in zaken uitzoeken.
Succes iig! Ik ben benieuwd.
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
Zal vanavond als ik tijd heb eens een topic aanmaken met mijn projecten die tot nu toe gedaan zijn en dan een deel waar bij te houden is hoever mijn swap project gaat lopen
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%