Problemen koude start

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pauwlus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
Type Auto: E91 318i

Steeds als ik de auto start als hij koud is gaat de auto schudden alsof hij er moeite mee heeft. Daarna zakken de toeren van 100 naar 800 en gaat hij schommelen. Niet veel later gaat hij in limp mode. 100-200 meter verder gaat hij uit limp mode en als hij eenmaal warm is dan loopt hij als een zonnetje. Wel draait hij stationair op 800 ipv 600.
Ik vermoed de bougies.
Bobines en vanos ventielen zijn al vervangen.
Is het niet de bougies dan word het de injectors vervangen ben ik bang.


Laatst gewijzigd door Pauwlus op 30 sep 2019, 13:30, 3 keer totaal gewijzigd.


E91 318i touring
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Filmpje....wat is j doel ermee?


Heel ander motorprinicpe...opbouw...werking.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Pauwlus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
Type Auto: E91 318i

Hij pakt het verkeerde filmpje... ik zal even kijken of ik de post in bewerken zodat het filmpje dat ik vanmorgen gemaakt hebt word getoond.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 318i touring
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Verkeerde filmpje....


Nu porno dus :fylol:
Nobody said it was easy....
DRDR
Just getting started
Just getting started
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 apr 2014, 21:52

Heb je ook behoorlijk wat rook uit de uitlaat? Ik heb al 2 keer wat injectoren mogen vervangen inmiddels. Schudden en roken bij koude start. En na paar minuten was dat weg. Laatste keer gebeurde ook dat niet meer. Bleef lekken en roken. Toen moesten ze echt gelijk eruit ipv na aantal weken doormodderen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Heren, even vermelden over wat voor motor we het hebben.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Pauwlus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
Type Auto: E91 318i

NOS schreef:Verkeerde filmpje....


Nu porno dus :fylol:
Lol!

Nee geen rook oid uit de uitlaat. Het is meer alsof hij moeite heeft om koud een goede spark timing te vinden en dus ook een misfire krijgt en in limp mode te schieten bij lage toeren.
Hij schud ook best hevig als hij koud is.

Bij uitlezen is ook altijd misfire cylinder 2 te zien.
Misschien hebben ze een keer goedkope bougies er in gezet waardoor hij niet goed kan verbranden wat dus resulteert in die misfires.


Als hij warm is rijdt hij verder als een zonnetje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 318i touring
DRDR
Just getting started
Just getting started
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 apr 2014, 21:52

Bij mij ontstond de rook pas later toen die krengen echt gingen lekken. Maanden daarvoor alleen slechte koude starts. Minuut na het starten was het probleem wel weg. Succes ermee!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Rene Harley
Just getting started
Just getting started
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2017, 02:08

Hoi, ik had dezelfde klachten, bobines vervangen hielp een beetje, heb walnutblasting laten doen en als je de foto’s van de inlaatkleppen zag snapte ik waarom die zo slecht liep...niet normaal zo vervuild, nu is het als eennieuwe auto....je hebt het idee dat je meer vermogen hebt en de auto rijdt weer fantastisch
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1042
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Kun je misschien die foto eens delen? Ik heb namelijk ook een N53 met 250k op de klok en vraag me ook af wat de staat van vervuiling in inlaat is. Op zich zou die er last van moeten hebben—> directe inspuiting, maar het is geen turbo motor en die hebben er meer last van, oa. de N54 en Mini blokken.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ga er maar vanuit dat je pk's kwijt bent geraakt.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Pauwlus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
Type Auto: E91 318i

Hopen dat dit het verhelpt! Afbeelding
Verstuivers word echt pas het laatste redmiddel..
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 318i touring
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1042
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Twee dingen. Je weet dat de NGK ZKBR7A-HTU bougies exact hetzelfde zijn? Scheelt je 9 euro per bougie tov van de ‘originele’. En je hebt een speciale bi-hex bougiesleutel met kogelgewricht nodig om ze te vervangen. Bougies zitten scheef in de motor. Laser 6371 is daarvoor geschikt.

Aanhaalmoment is 23[Nm].
Gebruikersavatar
Pauwlus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
Type Auto: E91 318i

Ja klopt. Geen zin om te controleren of de spacing groot genoeg was 1,2mm.
En die bougiesleutel heb ik idd met kogelgewricht er in.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 318i touring
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Bougiesleutel heb ik gisteren binnen gekregen.
Hoop ergens deze week of volgende week de bougies binnen te krijgen via autodoc!
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”