Steeds als ik de auto start als hij koud is gaat de auto schudden alsof hij er moeite mee heeft. Daarna zakken de toeren van 100 naar 800 en gaat hij schommelen. Niet veel later gaat hij in limp mode. 100-200 meter verder gaat hij uit limp mode en als hij eenmaal warm is dan loopt hij als een zonnetje. Wel draait hij stationair op 800 ipv 600.
Ik vermoed de bougies.
Bobines en vanos ventielen zijn al vervangen.
Is het niet de bougies dan word het de injectors vervangen ben ik bang.
Problemen koude start
-
- Just getting started
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 21:52
Heb je ook behoorlijk wat rook uit de uitlaat? Ik heb al 2 keer wat injectoren mogen vervangen inmiddels. Schudden en roken bij koude start. En na paar minuten was dat weg. Laatste keer gebeurde ook dat niet meer. Bleef lekken en roken. Toen moesten ze echt gelijk eruit ipv na aantal weken doormodderen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13912
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Heren, even vermelden over wat voor motor we het hebben.
- Pauwlus
- VIP Driver
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
- Type Auto: E91 318i
Lol!NOS schreef:Verkeerde filmpje....
Nu porno dus
Nee geen rook oid uit de uitlaat. Het is meer alsof hij moeite heeft om koud een goede spark timing te vinden en dus ook een misfire krijgt en in limp mode te schieten bij lage toeren.
Hij schud ook best hevig als hij koud is.
Bij uitlezen is ook altijd misfire cylinder 2 te zien.
Misschien hebben ze een keer goedkope bougies er in gezet waardoor hij niet goed kan verbranden wat dus resulteert in die misfires.
Als hij warm is rijdt hij verder als een zonnetje.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 318i touring
-
- Just getting started
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 21:52
Bij mij ontstond de rook pas later toen die krengen echt gingen lekken. Maanden daarvoor alleen slechte koude starts. Minuut na het starten was het probleem wel weg. Succes ermee!
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
-
- Just getting started
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 22 dec 2017, 02:08
Hoi, ik had dezelfde klachten, bobines vervangen hielp een beetje, heb walnutblasting laten doen en als je de foto’s van de inlaatkleppen zag snapte ik waarom die zo slecht liep...niet normaal zo vervuild, nu is het als eennieuwe auto....je hebt het idee dat je meer vermogen hebt en de auto rijdt weer fantastisch
-
- VIP Driver
- Berichten: 1042
- Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
- Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)
Kun je misschien die foto eens delen? Ik heb namelijk ook een N53 met 250k op de klok en vraag me ook af wat de staat van vervuiling in inlaat is. Op zich zou die er last van moeten hebben—> directe inspuiting, maar het is geen turbo motor en die hebben er meer last van, oa. de N54 en Mini blokken.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13912
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ga er maar vanuit dat je pk's kwijt bent geraakt.
-
- VIP Driver
- Berichten: 1042
- Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
- Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)
Twee dingen. Je weet dat de NGK ZKBR7A-HTU bougies exact hetzelfde zijn? Scheelt je 9 euro per bougie tov van de ‘originele’. En je hebt een speciale bi-hex bougiesleutel met kogelgewricht nodig om ze te vervangen. Bougies zitten scheef in de motor. Laser 6371 is daarvoor geschikt.
Aanhaalmoment is 23[Nm].
Aanhaalmoment is 23[Nm].
- RRenken
- VIP Driver
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50
Bougiesleutel heb ik gisteren binnen gekregen.
Hoop ergens deze week of volgende week de bougies binnen te krijgen via autodoc!
Hoop ergens deze week of volgende week de bougies binnen te krijgen via autodoc!
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here