Beste BMW Drivers
Ik heb vorige week iets raars meegemaakt met mijn 335i E92. Ik had de auto ivm werk 10 dagen niet gebruikt en voor die tijd nog even de auto door de wasstraat gehaald bij mij om de hoek. Na 10 dagen stilstaan had ik de auto weer gebruikt om naar werk te gaan, na 5 minuten rijden begon de auto te stotteren op de cruise control en ging het motorstoringslampje aan.
Vervolgens op een veilige plek de auto uitgelezen en daar kwam deze foutcode uit: 2E35. Injector control cilinder 6.
Na werk even de motorafdekplaat eraf gehaald en tot mijn verbazing stond de bougie van cilinder 6 voor een groot deel onder water.
Nieuwe bougie gemonteerd en de bobine van cilinder 6 met cilinder 1 gewisseld, helaas liep de auto nogsteeds op 5 cilinders.
Aan de hand van de foutcode en hulp van John heb ik een nieuwe injector gekocht (index 12, nu 6x index 10) en deze gemonteerd en de auto loopt weer goed. Voor het demonteren heb ik zelf een injector trekker gemaakt met een M12 verbindingsmoer en een lange M12 bout + een 1/2 dop. Zoals aan de foto's te zien heeft er ook water bij de injector gestaan...
Enig idee hoe dit komt? Ik denk dat door de wasstraat en drogen het water daar terecht is gekomen en normaal verdampt dat bij warme motor, echter omdat de wasstraat vlakbij is heeft het water geen tijd gehad om te verdampen.
Iemand eerder zoiets meegemaakt?
Water bij injector & bougie cilinder 6 E92 335i
-
- Just getting started
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 18 mar 2016, 08:47
- Type Auto: BMW 335i E92
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Onder de afdekplaat vd motor.
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
- Ballistic
- Getting the hang of it
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
- Type Auto: BMW E91 335i N54
Raar verhaal inderdaad. Zelfs als de paravan niet goed zit zou je nog verwachten dat de plastic kap van de motor dit alsnog tegen zou houden.
Montereer de boel weer terug op de juiste manier en zorg dat alles goed aansluit. Hou het in de gaten.
Vergeet de injector niet te coderen.
Montereer de boel weer terug op de juiste manier en zorg dat alles goed aansluit. Hou het in de gaten.
Vergeet de injector niet te coderen.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Coderen heeft John waarschijnlijk al gedaan.
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Ik geloof niet dat het water erin gekomen is door 1x wasstraat als je kijkt naar de roestvorming op de injector. Zo te zien is dit al langer aan de gang. Wellicht gewoon domme pech en is je injector gewoon kapot gegaan, niet door het water.
Maar dat er water bij je bougie kan komen blijft vreemd.
Maar dat er water bij je bougie kan komen blijft vreemd.
-
- Just getting started
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 18 mar 2016, 08:47
- Type Auto: BMW 335i E92
@bmwcoder:
Er zaten inderdaad 3 van de 4 bouten in! Als je voor de auto staat, links in de hoek zat er niet in! De hele isolatie van de motorafdekkap was nat. Ik denk dat de corosie/roest is gekomen door het 10 dagen stilstaan na de wasstraat. Ik heb nooit met een HD onder de kap gespoten.
Er is recent een nieuwe voorruit gemonteerd, zou dat ermee te maken kunnen hebben? Hopelijk komt het omdat er maar 3 van de 4 bouten in zaten!
Coderen moet nog gebeuren, nog geen tijd gehad om naar John te gaan, hij rijdt wel helemaal perfect weer zonder coderen.
Het is inderdaad cilinder 6 helemaal onder de parafan, en onder de motorafdekking.
Waar zouden er verstoppingen van de afvoer kunnen ontstaan?
Ik denk echt dat door de wasstraat en het drogen en vervolgens de auto laten staan met nog koude motor, het water geen tijd heeft gekregen om te verdampen wat het normaal wel zou doen.
Er zaten inderdaad 3 van de 4 bouten in! Als je voor de auto staat, links in de hoek zat er niet in! De hele isolatie van de motorafdekkap was nat. Ik denk dat de corosie/roest is gekomen door het 10 dagen stilstaan na de wasstraat. Ik heb nooit met een HD onder de kap gespoten.
Er is recent een nieuwe voorruit gemonteerd, zou dat ermee te maken kunnen hebben? Hopelijk komt het omdat er maar 3 van de 4 bouten in zaten!
Coderen moet nog gebeuren, nog geen tijd gehad om naar John te gaan, hij rijdt wel helemaal perfect weer zonder coderen.
Het is inderdaad cilinder 6 helemaal onder de parafan, en onder de motorafdekking.
Waar zouden er verstoppingen van de afvoer kunnen ontstaan?
Ik denk echt dat door de wasstraat en het drogen en vervolgens de auto laten staan met nog koude motor, het water geen tijd heeft gekregen om te verdampen wat het normaal wel zou doen.
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Niet een lekkede slang of kopje van de ruite sproeier?
Bii eerdere type citroen c3 lekte die na x jaar..waardoor de druppels precies op de stekker van de bobines kwamen... raar maar waar.
Bii eerdere type citroen c3 lekte die na x jaar..waardoor de druppels precies op de stekker van de bobines kwamen... raar maar waar.
Nobody said it was easy....
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Ik heb elke winter gauw 10 klanten met waterlekkages met als oorzaak verstopte parafanen.
De blaadjes...zand en andere troep zorgt ervoor sat het niet wegkan. Bmw E9x heeft mooie rooster links en rechts zitten die je eruit wipt.
De blaadjes...zand en andere troep zorgt ervoor sat het niet wegkan. Bmw E9x heeft mooie rooster links en rechts zitten die je eruit wipt.
Nobody said it was easy....
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Net na de herfst moet je die roosters goed schoonmaken idd. Ik kreeg de Clio van de buren mee gister, ding heeft al in geen jaren geen schoonmaakbeurt meer gehad. Dacht nog laat ik hem door de wasstraat rijden als dank maar was bang voor lekkages want Ik haalde al 4 volle handen bladeren uit de roosters van dat ding, niet normaal.
-
- Just getting started
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 18 mar 2016, 08:47
- Type Auto: BMW 335i E92
@ NOS:
Ik heb daar ook van gehoord, echter zitten die bij de E90 niet echt in de buurt gelukkig en ik kon door te ruiken aan de vloeistof bij de bougie merken dat het geen ruitensproeiervloeistof was.
Ik heb daar ook van gehoord, echter zitten die bij de E90 niet echt in de buurt gelukkig en ik kon door te ruiken aan de vloeistof bij de bougie merken dat het geen ruitensproeiervloeistof was.
De roosters zijn goed schoon, daaronder zal ik nog met de stofzuiger het even goed uitzuigenBMWcoder schreef: ↑01 jan 2020, 12:03 Net na de herfst moet je die roosters goed schoonmaken idd. Ik kreeg de Clio van de buren mee gister, ding heeft al in geen jaren geen schoonmaakbeurt meer gehad. Dacht nog laat ik hem door de wasstraat rijden als dank maar was bang voor lekkages want Ik haalde al 4 volle handen bladeren uit de roosters van dat ding, niet normaal.
-
- VIP Driver
- Berichten: 546
- Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
- Type Auto: 335i
Zou je niet gelijk heel bank 2 vervangen voor index 12? Ik lees dat je index 10 en lager niet kan gebruiken samen met index 11 of 12, vandaar.
Mocht je meer injectoren wisselen, er is voor de index 12 ook een update geweest. Is nog steeds index 12 maar het onderdeel nummer eindigt op 937
Mocht je meer injectoren wisselen, er is voor de index 12 ook een update geweest. Is nog steeds index 12 maar het onderdeel nummer eindigt op 937
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex