N53 325i slecht stationair

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Lekke is lekken idd.

Vuil zelfs weghalen wordt al lastig...
Die fsi bende is troep...


Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Veelal denken mensen aan verstopping door vuil, maar deze injectoren kunnen ook makkelijk lekken door een vuiltje.
Ook kan het sproeibeeld veranderen door vuil wat ook geen goed doet aan de kwaliteit van hoe de motor loopt.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Tis zeker t proberen waard qua de kosten. Ik gebruik t ook minstens 1x per jaar. Een goede brandstof tanken helpt daar ook bij.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Dat ze al 175dkm oud zijn zegt mij al genoeg. Daar gaat geen reinigertje of ultrasonische behandeling meer tegen helpen. Been there done that :(

Vervangen die hap. Hoort gewoon bij N53/N54 onderhoud.
Gebruikersavatar
Jeroenz
Just getting started
Just getting started
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mei 2016, 20:43

Na een nachte erover geslapen te hebben vanmorgen toch maar de garage gebeld met de mededeling ze te vervangen. Lijkt me gezien de reacties hier verstandiger 001
Ben benieuwd of ik er iets van merk (Op het stationair na)
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Zonde....
geef ff €15 uit aan zo’n flesje en rij een uur. Probeer het een dag later nog eens met koude motor en je weet het. Waarom hebben veel mensen zo weinig geduld en geven ze graag zoveel geld uit zonder überhaupt zekerheid te hebben dat het dan opgelost is!
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Omdat niet iedereen steeds gezeur willen hebben. En tijd ..of zin.
Jij vindt hobbyen leuk.....doe je goed.

Ik zou er helemaal gek van worden... ;)
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Jeroenz
Just getting started
Just getting started
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mei 2016, 20:43

De vorige eigenaar was ook al bezig geweest met die goedjes zag ik op de facturen die ik van hem meekreeg ... Dus had waarschijnlijk vrij weinig uitgehaald. Maar met de nieuwe de boel maar eens proberen te 'onderhouden'

En ik heb inderdaad weinig zin om te lopen hobbyen met dit soort dingen. Voordat ik een tank leeg heb ben ik meestal een maand verder. Rijd zakelijk een bus. Auto bij garage krijgen is ook altijd een opgaaf qua brengen en halen.
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Goede keuze vervangen. Die goedjes werken misschien wel bij de good’old solenoidS, maar heb zelf bij de piezo’s ook geen succes ervaringen.

Er schijnt wel nog een methode te zijn met hogedruk reinigen, maar daarvoor moeten ze uitgebouwd worden. Resultaten daarvan schijnen ook wisselend te zijn.

Op zich is 175dkm met de eerste set helemaal niet slecht(voor een N53 dan he). Ik zit met 250dkm al aan de derde set. :lol:

Eigenlijk zou elke N43 en N53 eigenaar een injectorwissel moeten incalculeren bij aankoop, maar ja, daar kom je natuurlijk achteraf pas achter :duh:
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Goede beslissing. Wat Jimmer zegt.

Dat ding gaat straks weer silky smooth lopen :ja:
Gebruikersavatar
Jeroenz
Just getting started
Just getting started
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mei 2016, 20:43

Vanmorgen de auto opgehaald en klinkt misschien vreemd. Maar wat een wereld van verschil, lijkt wel compleet een andere auto! Motor lijkt zoveel meer vooruit te willen dan voorheen. Als ik het vergelijk was hij voor de reparatie echt gewoon een luie duitser.

Tevens zijn er ook nog 2 bobines vervangen die hun beste tijd gehad haddden.

Toch blij dat ik ze heb later vervangen 001
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Dan was waarschijnlijk het sproeibeeld ook verstoord. Hij zal nu beter vernevelen, waardoor je een betere (krachtigere) verbranding hebt.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Goed nieuws! Ben nog wel benieuwd hoe ze de prestatie van n bobine kunnen vaststellen. Zo simpel als n voltage meten is t volgens mij niet. De weerstand over de polen wellicht?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Dat kan wel...maar niet dmv een simpele meter.
En het is best pittig. Gmto (heb daar ong 8 jaar trainingen gehad) heeft een mooie 9ver een n53 motor.

Als je dit elke dag doet...is het een super tool. En dan snap j het ook steeds beter en makkelijker.
Ik doe dit veel te wein9g...en heb er Dus lang niet zoveel kaas van gegeten als zij. Gelukkig ben ik nog steeds in training bij hen en andere centra en kan ik casussen altijd voorleggen.

Alles...kan je checken met een 4 kanaals. Uitlezen is een tool die handig is..maar zeker niet zaligmakend. Zelfs dealers d9en dit niet.. die kijken naar groene of rode balkjes en volgen dan protocollen...

https://www.gmto.nl/new/nl/ta/1/bmw-528 ... chakeling/
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Jeroenz
Just getting started
Just getting started
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mei 2016, 20:43

Dutch79 schreef: 29 feb 2020, 12:57 Goed nieuws! Ben nog wel benieuwd hoe ze de prestatie van n bobine kunnen vaststellen. Zo simpel als n voltage meten is t volgens mij niet. De weerstand over de polen wellicht?
Ze gaven aan dat er 2 helemaal zwart uitgeslagen waren ...
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”