Lekke is lekken idd.
Vuil zelfs weghalen wordt al lastig...
Die fsi bende is troep...
N53 325i slecht stationair
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Veelal denken mensen aan verstopping door vuil, maar deze injectoren kunnen ook makkelijk lekken door een vuiltje.
Ook kan het sproeibeeld veranderen door vuil wat ook geen goed doet aan de kwaliteit van hoe de motor loopt.
Ook kan het sproeibeeld veranderen door vuil wat ook geen goed doet aan de kwaliteit van hoe de motor loopt.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Tis zeker t proberen waard qua de kosten. Ik gebruik t ook minstens 1x per jaar. Een goede brandstof tanken helpt daar ook bij.
- Ballistic
- Getting the hang of it
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
- Type Auto: BMW E91 335i N54
Dat ze al 175dkm oud zijn zegt mij al genoeg. Daar gaat geen reinigertje of ultrasonische behandeling meer tegen helpen. Been there done that
Vervangen die hap. Hoort gewoon bij N53/N54 onderhoud.
Vervangen die hap. Hoort gewoon bij N53/N54 onderhoud.
- Jeroenz
- Just getting started
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05 mei 2016, 20:43
Na een nachte erover geslapen te hebben vanmorgen toch maar de garage gebeld met de mededeling ze te vervangen. Lijkt me gezien de reacties hier verstandiger
Ben benieuwd of ik er iets van merk (Op het stationair na)
Ben benieuwd of ik er iets van merk (Op het stationair na)
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Zonde....
geef ff €15 uit aan zo’n flesje en rij een uur. Probeer het een dag later nog eens met koude motor en je weet het. Waarom hebben veel mensen zo weinig geduld en geven ze graag zoveel geld uit zonder überhaupt zekerheid te hebben dat het dan opgelost is!
geef ff €15 uit aan zo’n flesje en rij een uur. Probeer het een dag later nog eens met koude motor en je weet het. Waarom hebben veel mensen zo weinig geduld en geven ze graag zoveel geld uit zonder überhaupt zekerheid te hebben dat het dan opgelost is!
- Jeroenz
- Just getting started
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05 mei 2016, 20:43
De vorige eigenaar was ook al bezig geweest met die goedjes zag ik op de facturen die ik van hem meekreeg ... Dus had waarschijnlijk vrij weinig uitgehaald. Maar met de nieuwe de boel maar eens proberen te 'onderhouden'
En ik heb inderdaad weinig zin om te lopen hobbyen met dit soort dingen. Voordat ik een tank leeg heb ben ik meestal een maand verder. Rijd zakelijk een bus. Auto bij garage krijgen is ook altijd een opgaaf qua brengen en halen.
En ik heb inderdaad weinig zin om te lopen hobbyen met dit soort dingen. Voordat ik een tank leeg heb ben ik meestal een maand verder. Rijd zakelijk een bus. Auto bij garage krijgen is ook altijd een opgaaf qua brengen en halen.
-
- VIP Driver
- Berichten: 1044
- Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
- Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)
Goede keuze vervangen. Die goedjes werken misschien wel bij de good’old solenoidS, maar heb zelf bij de piezo’s ook geen succes ervaringen.
Er schijnt wel nog een methode te zijn met hogedruk reinigen, maar daarvoor moeten ze uitgebouwd worden. Resultaten daarvan schijnen ook wisselend te zijn.
Op zich is 175dkm met de eerste set helemaal niet slecht(voor een N53 dan he). Ik zit met 250dkm al aan de derde set.
Eigenlijk zou elke N43 en N53 eigenaar een injectorwissel moeten incalculeren bij aankoop, maar ja, daar kom je natuurlijk achteraf pas achter
Er schijnt wel nog een methode te zijn met hogedruk reinigen, maar daarvoor moeten ze uitgebouwd worden. Resultaten daarvan schijnen ook wisselend te zijn.
Op zich is 175dkm met de eerste set helemaal niet slecht(voor een N53 dan he). Ik zit met 250dkm al aan de derde set.
Eigenlijk zou elke N43 en N53 eigenaar een injectorwissel moeten incalculeren bij aankoop, maar ja, daar kom je natuurlijk achteraf pas achter
- Jeroenz
- Just getting started
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05 mei 2016, 20:43
Vanmorgen de auto opgehaald en klinkt misschien vreemd. Maar wat een wereld van verschil, lijkt wel compleet een andere auto! Motor lijkt zoveel meer vooruit te willen dan voorheen. Als ik het vergelijk was hij voor de reparatie echt gewoon een luie duitser.
Tevens zijn er ook nog 2 bobines vervangen die hun beste tijd gehad haddden.
Toch blij dat ik ze heb later vervangen
Tevens zijn er ook nog 2 bobines vervangen die hun beste tijd gehad haddden.
Toch blij dat ik ze heb later vervangen
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Goed nieuws! Ben nog wel benieuwd hoe ze de prestatie van n bobine kunnen vaststellen. Zo simpel als n voltage meten is t volgens mij niet. De weerstand over de polen wellicht?
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Dat kan wel...maar niet dmv een simpele meter.
En het is best pittig. Gmto (heb daar ong 8 jaar trainingen gehad) heeft een mooie 9ver een n53 motor.
Als je dit elke dag doet...is het een super tool. En dan snap j het ook steeds beter en makkelijker.
Ik doe dit veel te wein9g...en heb er Dus lang niet zoveel kaas van gegeten als zij. Gelukkig ben ik nog steeds in training bij hen en andere centra en kan ik casussen altijd voorleggen.
Alles...kan je checken met een 4 kanaals. Uitlezen is een tool die handig is..maar zeker niet zaligmakend. Zelfs dealers d9en dit niet.. die kijken naar groene of rode balkjes en volgen dan protocollen...
https://www.gmto.nl/new/nl/ta/1/bmw-528 ... chakeling/
En het is best pittig. Gmto (heb daar ong 8 jaar trainingen gehad) heeft een mooie 9ver een n53 motor.
Als je dit elke dag doet...is het een super tool. En dan snap j het ook steeds beter en makkelijker.
Ik doe dit veel te wein9g...en heb er Dus lang niet zoveel kaas van gegeten als zij. Gelukkig ben ik nog steeds in training bij hen en andere centra en kan ik casussen altijd voorleggen.
Alles...kan je checken met een 4 kanaals. Uitlezen is een tool die handig is..maar zeker niet zaligmakend. Zelfs dealers d9en dit niet.. die kijken naar groene of rode balkjes en volgen dan protocollen...
https://www.gmto.nl/new/nl/ta/1/bmw-528 ... chakeling/
Nobody said it was easy....
- Jeroenz
- Just getting started
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05 mei 2016, 20:43