Hallo,
Gezien er een olielekkage was langs de vanos magneetventielen had ik besloten ze schoon te maken en de pakkingen te vervangen.
nadat ze terug erop waren gezet hoorde ik een schurend geluid bij het gas geven en had de auto geen vermogen,
om een langs verhaal kort te maken had ik besloten de anwb te bellen, deze had hem uitgelezen en gereset want beide gaven een storing,
na een korte rit is de auto nogmaals uitgelezen en gaf die aan dat de inlaat vanos magneetventiel een storing heeft en is het motormanagement gaan branden.
nu vraag ik mij af of de inlaat de bovenste of de onderste is? en mocht ik deze vervangen reset de bc zichzelf dan?
Alvast bedankt.
Vanos magneetventiel
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Als er toch eentje slecht is, kun je ze beter allebei vervangen. Maar je zou ze ook eerst s om kunnen wisselen. Maar als je zelf niet kunt uitlezen, kun je niet zien of de error zich dan op de andere zijde gaat voordoen.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Toch wel de originele van de dealer. Je kunt de gok wagen door goedkope te nemen omdat ze toch snel te wisselen zijn, maar vaker gehoord dat die dan maar kort meegaan en de VANOS-ventielen kunnen voor best wat storingen zorgen. Ze gaan niet eeuwig mee.
Dus ja, onderdelen voor een BMW zijn nou eenmaal soms niet goedkoop.
Eentje nieuw kopen kan ook als je de kosten wil beperken, maar dan zou ik toch echt n originele halen.
Ps: de inlaat is de bovenste.
Dus ja, onderdelen voor een BMW zijn nou eenmaal soms niet goedkoop.
Eentje nieuw kopen kan ook als je de kosten wil beperken, maar dan zou ik toch echt n originele halen.
Ps: de inlaat is de bovenste.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Iig storingen mbt VANOS. Ik kreeg destijds wel n CEL en dan krijg je bv bij uitlezen:
2A9A Cam sensor, inlet signal invalid for synchronization, 2A98 (P0016) Crankshaft intake correlation value outside ref range,
2A82 intake VANOS jammed mechanically,
2A9B exhaust camshaft sensor signal invalid for synchronization,
2A99 (P0017) Crankshaft position sensor and exhaust camshaft, correlation value outside reference range,
2A87 exhaust VANOS jammed mechanically.
2A9A Cam sensor, inlet signal invalid for synchronization, 2A98 (P0016) Crankshaft intake correlation value outside ref range,
2A82 intake VANOS jammed mechanically,
2A9B exhaust camshaft sensor signal invalid for synchronization,
2A99 (P0017) Crankshaft position sensor and exhaust camshaft, correlation value outside reference range,
2A87 exhaust VANOS jammed mechanically.
-
- Being a part of it
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 21 mar 2018, 16:27
- Type Auto: 330I 05-2007 Touring (E91)
Wat voor klachten gaf dat Dutch ? Slecht stationair?
BMW 330I Touring (E91) 05-2007 Automaat N52
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Vooral n storingslampje zover ik me kan herinneren. Maar hangt natuurlijk ervan af wat er precies mis mee is. Verminderd vermogen, onregelmatig lopen.. dat soort dingen kan.
-
- Just getting started
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 10 jun 2019, 08:50
Ik heb na mijn motor olie flush het idee dat hij minder trek vermogen heeft ...en er rateld iets bij stevig optrekken...( deze ratel gaf hij ook toen vorig jaar de auto ook in noodloop ging ... maar dit was toen de ketting die op zijn eind was ...deze is toen vervangen)
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Zou dat liever maar meteen bij n garage laten onderzoeken, want n ratel kan iets kleins zijn maar ook iets serieus.