E90 320i koelvloeistof vervangen

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kevin1988
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 218
Lid geworden op: 21 aug 2018, 17:05

Hallo dames en heren

Ik had een vraag en kon het niet zo snel vinden

Hoe kan ik het beste de koelvloeistof verversen bij de 320i

Zit de tap op de radiator?

En waar zitten alle ontluchting nippels

En koelvloeistof gewoon bij brezan of echt bij de dealer?

Mvg kevin

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk



Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Laagste punt pakken, dat zit vaak aan de zijkant van je radiator, kijk uit die willen nog wel eens afbreken. Juiste kleur KVS kun je prima online kopen, of bij een lokale automaterialenzaak. Ontluchten zat bij mijn 320d bij het expansievat en bij de EGR klep, kunnen dus meerdere punten zijn.

Hoe ik het heb gedaan: na afvullen auto starten, kachel op standje kernsplitsen en ontluchting opendraaien totdat je een mooi straaltje in je expansievat ziet. Na een paar dagen heb ik dat nog een keertje herhaalt en er moest toen nog een klein beetje KVS bij. Sommige zetten de auto achterover (voorwielen op een stoeprand oid, dat heb ik niet gedaan.

Waarom wil je vervangen?
Gebruikersavatar
Kevin1988
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 218
Lid geworden op: 21 aug 2018, 17:05

Auto heeft 1 jaar stil gestaan

En door het starten om alles rond te pompen zit er wat sludge op de dop

En denk van kan nu wel even een ververs beurtje gebruiken

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

In BMW gaat normaal blauwe KVS, kun je origineel kopen of Kroon Coolant SP11. Na het vervangen kun je het programma van de elektrische waterpomp starten, via INPA of met het gaspedaal, voor het ontluchten.
StefanCJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 dec 2017, 22:32

Bovenstaande kan alleen als je een elektrische waterpomp hebt, ik weet echter niet wat voor auto je hebt.

Onder je radiateur zit een aftapplug. Let op, is kunststof dus voorzichtig los draaien. Steeksleutel eroverheen zodat je de plug zelf op zijn positie vast houdt en met een schroevendraaier het (meestal blauwe of groene) schroefje los draait.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Arjan schreef: 22 aug 2020, 08:33 Laagste punt pakken, dat zit vaak aan de zijkant van je radiator, kijk uit die willen nog wel eens afbreken. Juiste kleur KVS kun je prima online kopen, of bij een lokale automaterialenzaak. Ontluchten zat bij mijn 320d bij het expansievat en bij de EGR klep, kunnen dus meerdere punten zijn.

Hoe ik het heb gedaan: na afvullen auto starten, kachel op standje kernsplitsen en ontluchting opendraaien totdat je een mooi straaltje in je expansievat ziet. Na een paar dagen heb ik dat nog een keertje herhaalt en er moest toen nog een klein beetje KVS bij. Sommige zetten de auto achterover (voorwielen op een stoeprand oid, dat heb ik niet gedaan.

Waarom wil je vervangen?
Dopes nemen ook af.
Net als olie raadzaam om 1x per 4 a 5 jaar te vv
Nobody said it was easy....
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”