320 i vraagje ivm compressor

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
rubbol
Just getting started
Just getting started
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2020, 17:39

Hallo,

Is er toevallig iemand hier op het forum die een compressor op een 320i heeft gebouwd.
Ben al een tijdje aan het orienteren wat de meest eenvoudige manier is om het turbo gemis op te lossen.
Nu heb ik een turbocharger gevonden voor een E91
En vraag me af of de mount bracket aan te passen is van de e46 of dat ik zelf een bracket aan het maken kom...
Of weet iemand over een mountingplate zo te kopen is voor een e91 want kan er nergens een vinden


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Los van de technische haalbaarheid, kun je je afvragen of het kostentechnisch interessant is. Er is ook een turbokit voor de N52 (325i/330i). Heb dit ook wel even overwogen, maar dan kun je eigenlijk beter 'n (N54/55) 335i kopen.
Maar als je zoiets zelf kunt/wilt, dan volgen we dit hier uiteraard aandachtig :wink:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
rubbol
Just getting started
Just getting started
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2020, 17:39

Een compressor of turbocharger is redelijk eenvoudig erop te bouwen. Zeker omdat deze die ik heb gezien niet olie gekoeld is.
Maar liquid cooled. Heb namelijk geen zin om de carterpan er onderuit te halen om er een retourleiding in te maken want dan moet je subframe ook los.
Omdat het maar een 4 cilinder is en er ook een 6 cilinder in past heb ik ruimte zat voor de extra riemen aan de voorkant
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

compressor of turbocharger
Was me niet helemaal duidelijk wat je bedoelde. Ik noem 't supercharger of turbo. Die zijn wel wezenlijk verschillend zoals je zult weten.
Liquid cooled is weer een ander verhaal. Weet ik weinig van af. Heb je wat meer info over het product dat je dan zou willen gebruiken? Linkje oid?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”