Ratel bij intrappen koppeling

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
StefanCJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 dec 2017, 22:32

Dag allen,

Ik heb een e91 325d uit 2007, 380dkm gelopen. Als ik stilsta en de koppeling intrap hoor ik ongeveer halverwege het pedaal een ratelend geluid. Ik hoor het in de auto en ook buiten de auto overstemt het geratel het motorgeluid. Als de koppeling volledig ingetrapt is hoor je het niet meer. Koppelen, schakelen en rijden gaat nog allemaal prima.

Ik ben bang dat het vliegwiel aan zijn einde aan het komen is. Klopt mijn aanname? Indien ja, is het zaak om het zo snel mogelijk te laten vervangen? Heeft iemand nog een goed adres?

Thanks vast,
Stefan.


Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Klinkt inderdaad als een DMF defect., hele pakket in 1x vervangen incl druklager. Krukaspakking kun je nog overwegen maar die is best prijzig en je kunt pas de status zien als alles los is.
Bij mij was het achteraf niet nodig.

StefanCJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 dec 2017, 22:32

Thanks voor je snelle reactie. Is vervangen op hele korte termijn noodzakelijk of kan ik nog enkele weken wachten (ben momenteel ontzettend druk met werk)?
Kermit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
Type Auto: E90 320D M47N2

Bij Autodoc nu 42% korting op koppelingset en TM-vliegwiel. Kijk even goed, want ze verkopen ze als één set. Op losse TM vliegwielen zelfs 43%
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”