Inhoud koelsysteem E91 N43

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
BMW-Betsy
Just getting started
Just getting started
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 nov 2021, 10:48

Zjoel schreef: 22 mar 2022, 22:42 Ja, met water in een cilinder blijf ik niet meer rijden. Repareren dus en hopen dat het voorlopig de laatste grote reparatie is.
Is dit probleem reeds opgelost? En misschien een dommevraag maar is het het waard om de auto te fixen? als je dit zelf kan dan is het natuurlijk mooi maar op buitenlands forums lees ik dat mensen er geadviseerd worden om het blok te vervangen door een sloopauto blok ipv hem open te halen. Heb je een Koppakking lek fix set overwogen?


Gebruikersavatar
Zjoel
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 157
Lid geworden op: 17 feb 2018, 20:36
Type Auto: E91 320i 09/2008 Business

Ik heb hier eigenlijk geen vervolg meer van laten weten hier, maar het is binnenkort opgelost. Moet ook wel want de keuringsdatum komt er aan.

Heb de auto weggebracht maar het bleek dat de motor één of meerdere keren flink te warm geweest is. Cilinderkop krom en schroefdraad van de kopbouten in het onderblok kapot. Ff balen dus.
Complete motor laten vervangen werd me toch echt veel te duur en is de auto idd niet waard.
Dus nu maar zelf de motor vervangen voor een gereviseerd blok. Leuke klus wel eigenlijk, en de auto is het niet meer waard, maar alles afschrijven en een andere auto heb ik ook geen zin in.
E91 320i Business 125kW 2008 Titansilber
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”