Vanos Solenoids preventief onderhoud & adaptie waarde reset.

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ivonoort
Just getting started
Just getting started
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 jun 2021, 17:12
Type Auto: 320i N43 E91
Locatie: Etten-Leur

Hallo,

Zoals sommige van jullie wel weten heb ik nu een maandje een E91 320i (131.000 km - 2009 - LCI - N43B20)
Wat heb ik er nu aan gedaan:

1. Waterpomp & thermostaat v.v. (error connectie w.p.)
2. Bougies + bobines vervangen.
3. olie + oliefilter v.v.
4. Oliedrukregelklep en oliedruksensor v.v. (i.v.m. error oil pressure)
4. interieur filter v.v. & luchtfilter v.v.
5. Lambda sensor v.v.

Heb het idee, dat de vorige eigenaar niet echt goed voor de auto heeft gezorgd en voornamelijk kleine stukken reed, Sulfiet waarde te hoog, na adaptatie gelukkig weer oké.

Nu wil ik graag jullie mening over het volgende:
1. preventief de VANOS solenoids reinigen.
2. adaptatie waarde resetten (ik heb INPA)

Wat is jullie mening over bovengenoemde 2 punten, gezien de reeds vervangen onderdelen?

Alvast bedankt!


BMW 320i - N43 - E91 Touring LCI - 170pk
SvenHz
Just getting started
Just getting started
Berichten: 77
Lid geworden op: 01 jul 2016, 21:46

Hi, ik heb de N43 318i.

VANOS preventief reinigen is zeker een goed idee. Ik heb dat zelf toevallig laatst nog gedaan. Is bij ons blok heel eenvoudig. Loshalen, nachtje in wasbenzine. Je kunt ook nog met ISTA-D onder Camshaft ergens een VANOS schoonmaakactie doen maar volgens het voorschrift moet je daarna de olie verversen.

Adaptiewaarden opnieuw inleren is zeker aan te raden na vervangen van onderdelen die te maken hebben met het motormanagement. Ik heb dat zelf na installatie van Noxem laatst gedaan met INPA. Zie Bimmerprofs.com of op YouTube het kanaal van Yani Voutilainen. Zorg wel dat je geen foutmeldingen in de DME hebt!

FYI ik ga ook de snubbers bouwen van Bimmerprofs.com icm nieuwe bougies, daarna ook weer inleren.
2011 318i E90 LCI - N43 143pk handgeschakeld - 6,34l/100km gemiddeld
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”