Error 2D06 iemand een idee?

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ivonoort
Just getting started
Just getting started
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 jun 2021, 17:12
Type Auto: 320i N43 E91
Locatie: Etten-Leur

Dit lijk ook op mijn probleem, misschien connector vervangen van LMM en anders ook de LMM.

Bokken kan komen door de LMM, had ik ook.
En daarna na het vervangen van de connector en LMM alle adapties wissen en goed inrijden zoals aangegeven op http://bimmerprofs.com/installation-nox ... or-part-2/

Dit heeft bij mij geholpen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


BMW 320i - N43 - E91 Touring LCI - 170pk
Gebruikersavatar
Pauwlus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
Type Auto: E91 318i

Bougies zitten er nu 50k in maar hebben 20k met lekkende injectoren gereden. Die heb ik een setje nieuwe liggen. Het plan om ze er dit weekend in te steken.
Misfire cylinder 3 was doordat ik te laat van het gas ging tijdens het bokken waardoor hij oversloeg.
Mff adaptaties wissen gaat zeker alleen met ista of inpa?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 318i touring
Gebruikersavatar
Pauwlus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
Type Auto: E91 318i

Deze ziet er nog prima uit
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 318i touring
Ehombie
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 dec 2021, 20:14
Type Auto: 523i e61 LCI
Locatie: Venlo-Venray

Zijn de inlaat/LMM codes ontstaan doordat je de connector hebt los getrokken met auto op contact o.i.d.?


- Bekijk de bougies ook onderling. (50K is inderdaad al aan de hoge kant voor een n43)
- Verwissel desnoods nog een bobine.
- Ik zou een test ritje wagen met die 2 LMM datapids, misfire counters (grafisch) met die mooie autel...
Gebruikersavatar
Pauwlus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
Type Auto: E91 318i

Vandaag na het wissen van de codes en 100km rijden nogmaals uitgelezen. Bokken nog aanwezig. Codes niet meer.
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 318i touring
Gebruikersavatar
Pauwlus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
Type Auto: E91 318i

Van voor naar achter 1,2,3,4.
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 318i touring
Gebruikersavatar
Pauwlus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
Type Auto: E91 318i

Uiteindelijk storm in een glas water en rijdt hij weer soepel na het plaatsen van de nieuwe bougies.
Ik heb een keer geluk gehad qua reparaties


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 318i touring
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Zagen er ook redelijk gaar uit. De officiële vervangingsinterval van 60k is veel te lang!
Gebruikersavatar
Pauwlus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
Type Auto: E91 318i

Ja gelijk begon ik al aan alle do scenario’s te denken. Met oplopende kosten uiteraard.

Het enige wat hij nu nog niet doet is draaien in stratisfied charge.

Homogeneous bij cold start en homogeneous lean na opwarmen wel (+/-800rpm)

Wellicht toch nog een keer de waardes laten resetten of zou hij het uit zichzelf weer moeten gaan doen naarmate er meer km gereden wordt?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 318i touring
jollye92
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 okt 2020, 01:07
Type Auto: E92 325i
Locatie: Midden van het land

Volgens bimmerprofs altijd adaptie waardes wissen als je injectoren bougies Bobines of sensoren vervangen hebt.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”