Hi,
Net hield de motor heel erg in, en in Carly zag ik de melding 2D06 air mass system
Iemand een idee, zou het echt zo simpel zijn als de LMM? Wat is jullie idee?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Error 2D06 iemand een idee?
- ivonoort
- Just getting started
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 29 jun 2021, 17:12
- Type Auto: 320i N43 E91
- Locatie: Etten-Leur
Nee, warme motor.
Ik heb het vermoeden dat het NOXEM systeem de oorzaak is.
Deze is afgelopen week vervangen en motor adaptie. waarde gereset.
Ik vermoed dat hier de oorzaak ook in ligt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb het vermoeden dat het NOXEM systeem de oorzaak is.
Deze is afgelopen week vervangen en motor adaptie. waarde gereset.
Ik vermoed dat hier de oorzaak ook in ligt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BMW 320i - N43 - E91 Touring LCI - 170pk
- ivonoort
- Just getting started
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 29 jun 2021, 17:12
- Type Auto: 320i N43 E91
- Locatie: Etten-Leur
Hey Jimmer,
Fijn, je denkt hetzelfde als ik. Ik was dat inderdaad ook van plan.
Ik heb net een flinke rit gehad de volgende dingen vielen me op:
- inhouden bij gas geven, en dan ineens pakt hij hem op, en gaat als de brandweer.
- geen motor management lampje.
- hij blijft in “zuinige modus” draaien.
- stationair lopen gaat goed, trap je de gas onderin, duurt het soms enkele tellen en schiet dan ineens vol in de toeren.
Mijn plan nu:
- MAF sensor demonteren en reinigen (zit een open K&N luchtfilter op, in originele lucht box, vervanging filter, misschien de olie die ze hierin gebruiken op de MAF terecht gekomen?)
- adaptie waarde resetten en inrijd cyclus opnieuw starten.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Fijn, je denkt hetzelfde als ik. Ik was dat inderdaad ook van plan.
Ik heb net een flinke rit gehad de volgende dingen vielen me op:
- inhouden bij gas geven, en dan ineens pakt hij hem op, en gaat als de brandweer.
- geen motor management lampje.
- hij blijft in “zuinige modus” draaien.
- stationair lopen gaat goed, trap je de gas onderin, duurt het soms enkele tellen en schiet dan ineens vol in de toeren.
Mijn plan nu:
- MAF sensor demonteren en reinigen (zit een open K&N luchtfilter op, in originele lucht box, vervanging filter, misschien de olie die ze hierin gebruiken op de MAF terecht gekomen?)
- adaptie waarde resetten en inrijd cyclus opnieuw starten.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BMW 320i - N43 - E91 Touring LCI - 170pk
- ivonoort
- Just getting started
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 29 jun 2021, 17:12
- Type Auto: 320i N43 E91
- Locatie: Etten-Leur
Weet iemand het bestel nummer voor connector 17 op bovenstaande plaatje? Kan die echt nergens vinden. Is de 5 polige connector van de MAF sensor, deze is aan 1 kant afgebroken zag ik…
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BMW 320i - N43 - E91 Touring LCI - 170pk
- ivonoort
- Just getting started
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 29 jun 2021, 17:12
- Type Auto: 320i N43 E91
- Locatie: Etten-Leur
In bovenstaand plaatje, de originele bestel nummers van de complete connector (via BMW dealer verkregen)
Adaptie waarde weer een reset gegeven, en het blok loopt direct een stuk fijner.
Toch I.v.m. de meldingen, een nieuwe MAF (Mass Air Flow of LMM Lucht Massa Meter) sensor besteld en de complete connector. Dus die ga ik monteren zodra het binnen is.
Waarschijnlijk is alleen de connector voldoende, schijnbaar zie je bij deze blokken regelmatig contact problemen m.b.t. de MAF sensor.
Waarom dan ook de sensor? Omdat ik deze had gereinigd met cleaningspray speciaal voor airflow meters, en mij toen ook opviel dat er corrosie zat op de sensor die er ondanks de cleaning niet af ging.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Adaptie waarde weer een reset gegeven, en het blok loopt direct een stuk fijner.
Toch I.v.m. de meldingen, een nieuwe MAF (Mass Air Flow of LMM Lucht Massa Meter) sensor besteld en de complete connector. Dus die ga ik monteren zodra het binnen is.
Waarschijnlijk is alleen de connector voldoende, schijnbaar zie je bij deze blokken regelmatig contact problemen m.b.t. de MAF sensor.
Waarom dan ook de sensor? Omdat ik deze had gereinigd met cleaningspray speciaal voor airflow meters, en mij toen ook opviel dat er corrosie zat op de sensor die er ondanks de cleaning niet af ging.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BMW 320i - N43 - E91 Touring LCI - 170pk
- Pauwlus
- VIP Driver
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
- Type Auto: E91 318i
Was het opgelost na het resetten van de adaptaties? Ik heb die van mij door @jimmer ook laten resetten na het plaatsen van de noxem maar sinds kort is hij heel erg aan het bokken tijdens het optrekken. Bijvoorbeeld in de 2e versnelling op 1200rpm het gaspedaal vol intrappen. Dan houd hij heel erg in en af en toe schiet hij ineens vooruit. Er gaat geen motor lampje branden en hij gaat ook niet in limp mode.
Bij heel rustig optrekken nergens last van maar alleen under load.
Ook opgemerkt dat hij niet in de zuinigste Stand staat stationair 650rpm maar op de een na zuinigste 800 rpm.
Wellicht was bij jou hetzelfde of kan Johan mij met zijn oneindige wijsheid verder helpen
Bij heel rustig optrekken nergens last van maar alleen under load.
Ook opgemerkt dat hij niet in de zuinigste Stand staat stationair 650rpm maar op de een na zuinigste 800 rpm.
Wellicht was bij jou hetzelfde of kan Johan mij met zijn oneindige wijsheid verder helpen
E91 318i touring
-
- Being a part of it
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 25 dec 2021, 20:14
- Type Auto: 523i e61 LCI
- Locatie: Venlo-Venray
@pauwlus.
bokken kan zoveel oorzaken hebben....
geen codes? ---> live data...(welke data pids)... brandstof druk(ken)? misfires? 02 sensors. dorp outs van sensor data
Moeilijk op afstand te beoordelen...e.a. moet een getraind oog zien.
bokken kan zoveel oorzaken hebben....
geen codes? ---> live data...(welke data pids)... brandstof druk(ken)? misfires? 02 sensors. dorp outs van sensor data
Moeilijk op afstand te beoordelen...e.a. moet een getraind oog zien.
-
- VIP Driver
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
- Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)
Bokken of zwaar inhouden bij lage toeren is een bekend probleem bij de N43. Internet staat er vol mee, je zou ‘t bijna een producteigenschap kunnen noemen. Helaas geen eenduidige oplossing. Zou eens beginnen met uitlezen, ‘hopen’ dat er iets relevants tussenstaat.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
En hoe oud zijn de bougies? Die gaan toch ook niet zo enorm lang mee (zoals 100K bij een N52).