Motor geeft storingen, auto werkt niet meer. Help

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Pesimist
Just getting started
Just getting started
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 dec 2020, 16:02

Ja dat begrijp ik. Ik lees ook dat als de tempratuursensor niet goed werkt de pomo kan draaien misschien door een slechte accu. volgens hem ligt het ook heel vaak aan de spanningsregelaar dat de dynamo niet goed werkt.
Vandaar dat ik die heb besteld van de luchtmassameter dat elke keer terugkomt Vandaar dat ik die hebt besteld maar het kan ik altijd nog terug als het niet nodig blijkt te zijn in ieder geval bedankt Ik hou je op de hoogte.

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1204346

Ik heb ook deze verhaal gelezen en hij gelukkig kunnen makkelijkste manier om even te stoppen dat kan via de verzekering maar die zit bij de e.u. Weet jij toevallig nog makkelijkere manier buitenstekker kan ik ook niet bijkomen misschien om dan even te meten of de dynamo het wel goed doet.


Pesimist
Just getting started
Just getting started
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 dec 2020, 16:02

Goedenmorgen

Ik heb een update

Het probleem is tot 80% opgelost.

Ik heb deze week het luchtmassameter vervangen spanningsregelaar en het relais van de dma

Het luchtmassameter is weer gaan meten maar dat het probleem niet opgelost.
Toevallig liep dee buurman langs toen ik bezig was en die keek even 2 minuten naar de motor en zag dat het massakabel niet goed vast zat naar de motorblok.

Heeft de massakabel vastgezet en voila, alles werkte weer. Tijdje rond gereden auto viel niet uit.

Ik kan in ieder geval nu wel mee rijden zonder problemen.

Wat er nog wel over is is dat de waterpomp zichzelf blijft draaien en dan lees ik daar een heleboel verhaal over dat hebben we ibs sensor kan komen of het waterpomp zelf dus dat moet nog uitgezocht worden.

De service interval van de remmen en olie kan ik niet resetten.

Na het uitlezen zijn bijna alle storingen verdwenen alleen het storing dat het batterij wordt opgezogen is er nog.
Ik ga strax even met inpa proberen of ik de intervals kan resetten.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Het zijn wel veel verschillende problemen. Bijzonder dat dat nu opeens pas merkbaar wordt.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Dat klinkt optimistisch pesimist :ja:
Pesimist
Just getting started
Just getting started
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 dec 2020, 16:02

@arjan

Ja zeker !
Jammer van de pomp. Die moet ik even bij een goede garage laten controleren wrm het blijft werken en piept .

Het service interval reset lukt niet handmatig van de remmen en olie.
Mijn inpa scherm zie ik ook niets erover helaas.


Wat me wel opviel was dat er geen ibs identificatie was.



En hierbij het foto van de reset pagina zie niks over reset interval.



Verder ziet alles er netjes uit. Heb 2 dgn gereden niet uitgevallen of iets bijzonders. Wel foutmelding remmen en pomp draaiend.
Accu is 80 ah ingesteld kan 70 of 80 . Ik heb een 74 ah. Met carly kan ik geen 74 kiezen.

Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bij 74Ah kiezen voor 70Ah.
Ps: kan de fotos niet zien.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
SvenHz
Just getting started
Just getting started
Berichten: 77
Lid geworden op: 01 jul 2016, 21:46

Reset van service interval voor olie en remmen (blokken en/of vloeistof) doe je direct via de boordcomputer op het dashboard (dus niet de navigatie). Op Youtube staan filmpjes.
2011 318i E90 LCI - N43 143pk handgeschakeld - 6,34l/100km gemiddeld
Pesimist
Just getting started
Just getting started
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 dec 2020, 16:02

Klopt heb ik gedaan maar lukt niet. Ben ook bij de dealer geweest daarvoor, lukte hun ook niet via de dashboaes. Ze zeggen dat ie echt onderzocht moet worden

Morgen heb ik een afspr bij een elektronica garage die gaan alles even meten of wat. Hou op de hoogte
Pesimist
Just getting started
Just getting started
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 dec 2020, 16:02

Vandaag geweest bij een elektro winkel garage of hoe dat mag heten..

Na 1 uur gebeld dat er een nieuwe software erop moest om dieper te kunnen zoeken en 100% vast te stellen van de oorzaak. Kosten 200 euro.

Oorzaak : Olieniveau sensor die de boel ( waterpomp ) op zn kop zet.
Volgens hem loopt die ene kabel naar diverse unitten.

Kabel los gehaald en pomp stopt met werken en kan de auto de slaapmodus in.
Voor de ventilator wat werkt binnen in de kachel wil hij eerst kijken wat de nieuwe sensor doet. Misschien dat het opgelost wordt zo niet evt kachelweerstand.

Remslijtage sensoren ook maar vervangen omdat die ook stuk zijn. Hoe zoveel dingen te gelijk kapot kan gaan is een ?
Misschien toch een piekspanning door de massa kabel die los zat.

Mijn vraag is. Wie weet hoeveel er van de sensoren nodig zijn bij de remmen. Is dat 1 voor 1 achter of alle wielen?
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

LV en RA als ik het goed heb. 1 voor en 1 achter dus idd.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Pesimist
Just getting started
Just getting started
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 dec 2020, 16:02

Hallo mannen heb nog even een update.

Inmiddels heb ik de olieniveau sensor vervangen en de remblokkensensor. De auto werkt weer normaal. Bleek dat de achter remblokken op waren.
Na het vernieuwen van de sensor werkt de waterpomp ook weer goed en gaat uit als contact is uit.
Alleen de ventilator binnen werkt 10min door als auto is op slot. Daarvan ga ik de verwarmingsregelaar vervangen en kijken wat ie doet.
Verder zijn bijna alle storingen verdwenen. Het slaapstand probleem etc.
Alleen de Dma relay zit er nog in de carly te zien. Op inpa geen storingen.

Dus Massakabel
Olieniveausensor waren de boosdoeners.
Bedankt voor jullie medewerking en tips.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Toch weer bijzonder dat een olie- en/of rembloksensor de kvs-pomp kan laten ontregelen. Je moet er maar achter komen 006
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Pesimist
Just getting started
Just getting started
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 dec 2020, 16:02

Klopt inderdaad.
Heb begrepen dat die sensor kabelbus ook naar het dynamo en waterpomp loopt.
En een massakabel die los zit wat dat allemaal voor storingen heeft waargenomen.
Gelukkig is het opgelost
Pesimist
Just getting started
Just getting started
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 dec 2020, 16:02



Mannen

Zouden jullie dit video van me even kunnen chekken.

Dat is het blower die blijft draaien voor een tijdje. Gaat wel uit na 5 min ofzo. Maar het hoort direkt uit ge gaan en uit te gaan als de kachel uit staat toch?
Maakt ook veel herrie is behoorlijk irritant.
Het is toch wel 300amp wat ie eruit trekt voor een tijdje.
Weerstand van motor is het niet . Heb de motor eruit gehaald maar dit ding bleef draaien.

Heb begrepen na zoeken dat het een centrifuge of wel de kachel zelf is die het warmte produceert.
Is ook niet overal te koop of een probleem onderdeel. Wat denken jullie.
Is het de blower zelf of iets wat het laat werken.

Hoor het graag.

Heb trouwens net gelezen dat dat een koeler is van de rekeringkast. Enig idee of er dan ergens ook een temprstuur sensortje zit is de vraag.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”